درخواست تشکیل جلسه مدیریت بحران ملی برای بررسی موضوع و رفع این مشکل شده است و امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن این مسئله باشیم.

۹۰ درصد آتش سوزی‌های هورالعظیم عمدی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در هورالعظیم عراق عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتشار دود در هوای اهواز، دشت‌آزادگان و بندر ماهشهر ناشی از تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: دیروز به دلیل شرجی و رطوبت، دود در آسمان کمتر بود، ولی از دیشب به علت کاهش شرجی و وزش باد، دود ناشی از آتش سوزی به شهرهای یاد شده رسیده است و شاهد آلودگی هوا هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آتش سوزی این تالاب بین المللی درحال گسترش است، ادامه داد: باتوجه به تامین حقابه تالاب باتلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و بهبود شرایط اقلیمی، آتش سوزی‌ها بخش ایرانی را تهدید نمی‌کنند و فقط دود آن سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی خشک بودن و بی آبی‌تالاب را علت وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب بین‌المللی هورالعظیم عنوان کرد و گفت: مسوولان کشور عراق برای خاموش کردن آتش همکاری نمی‌کنند، به طوری‌که پارسال نیز باوجود اعزام بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن آتش، اما این کشور اجازه اعزام نداد و عملیات لغو شد.

وی درباره رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در سطح بین‌المللی و از سوی وزارت امور خارجه نیز بیان کرد: درخواست تشکیل جلسه مدیریت بحران ملی برای بررسی موضوع و رفع این مشکل شده است و امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن این مسئله باشیم.

میرشکار در پایان تصریح کرد: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید