روستاگردی جالب و هیجان‌انگیز است از این رو با ما همراه باشید و درباره افجه؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در نزدیکی تهران بدانید.

افجه؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در نزدیکی تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای افجه یکی از روستاهای تماشایی و سرسبز تهران است که در دهستان لواسان کوچک از توابع لواسانات شهرستان شمیرانات قرار دارد.

این روستای کوهستانی و ییلاقی با داشتن طبیعتی بکر از جمله مقاصد طبیعت‌گردی و کوهنوردی به شمار می‌رود. افجه به‌دلیل نزدیکی به پایتخت، پاتوق باصفایی برای آخر هفته و تعطیلات محسوب می‌شود.

مسیر تهران به روستای افجه

زندگی شهری، با همه روزمرگی‌ها و دغدغه‌هایش، بعد از مدتی برای ساکنین خسته کننده خواهد شد. همه ما روزهایی را تجربه کرده‌ایم که از روزمرگی‌ها، دغدغه‌ها، شلوغی، ترافیک و آلودگی شهر خسته و کلافه شده باشیم. در این مواقع، هیچ چیز به اندازه سفری کوتاه برای رفع خستگی و عوض شدن حال و هوا به تن آدم نمی‌چسبد.

اگر ساکن تهران باشید، گزینه‌های که پیش روی شماست محدودتر و کمتر هستند. همه ساکنین تهران وقت سفرهای شمالی آخر هفته را ندارند و از طرفی ترافیک عذاب‌آور مسیر باعث می‌شود که اکثرا عطای مسافرت را به لقای آن ببخشند.

اما اگر با روستاهای اطراف تهران آشنا باشید حتما نام افجه به گوشتان خورده است. اگر هم آشنا نیستید که لازم است با این روستای زیبا آشنا شوید.

افجه؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در نزدیکی تهران

افجه روستایی خوش آب‌وهوا در ۵ کیلومتری لواسان است. درواقع اگر بخواهیم از شمال شرق تهران به افجه برویم، باید حدود ۳۰ کیلومتر از پایتخت فاصله بگیریم.

افجه بهشتی گمشده در جوار پایتخت است. مردم این روستا دامپرور و کشاورز هستند و به زبان مازنی حرف می‌زنند.

برای رسیدن به افجه باید از اتوبان بابایی خودتان را به جاده لشگرگ برسانید. جاده لشگرگ را ادامه دهید تا به تابلوی روستای افجه برسید.

همانطور که گفتیم این روستا در قسمت شمال شرق شهر تهران واقع است. شما برای دسترسی به این روستا در ابتدا باید وارد جاده لشگرک شوید، بعد از اتوبان ارتش و جاده سوهانک، به میدان لشگرک خواهید رسید.

بعد از آن نیز باید به سمت لواسان پیش بروید، وقتی وارد شهر لواسان شدید و از میدان گذر کردید، وارد قسمت چپ جاده شده و راه خود را تا هشت کیلومتر ادامه دهید تا به این روستا برسید.

اگر از طرفداران کوهنوردی هستید و به دنبال صعود به قله های جدید هستید، حتما به مناطق بکر دره شمالی افجه بروید. این دره تماشایی میزبان گردشگران در فصول گوناگون است.

گردشگران در این مناطق می توانند پیاده روی و کوهنوردی کنند. مسیر کوهنوردی دره شمالی می باشد که کوهنوردان به قصد صعود به قله های یخچال، مهرچال، ساکا و آتشکده از آن عبور می کنند. افرادی که می خواهند به سمت دشت هویج و ارتفاعات حرکت کنند، در منطقه دشته که باغ های گیلاس زیبایی دارد می توانند استراحت کنند.

آبشار افجه

آبشار موآب در ارتفاعاتی موسوم به قله ساکا واقع شده و در حدود ۱۸۰ متر ارتفاع دارد. به جز اواخر تابستان که تا حدی آرام و کم‌آب به نظر می‌رسد، در سایر فصول پرآب و خروشان است.

خروشان‌ترین و زیباترین آبشار روستای افجه، آبشار موآب است. این آبشار با ارتفاع ۱۸۰متر درست مشرف به دشت هویج، معروف‌ترین دیدنی روستای افجه، است. آبشار موآب در زمستان‌ها بسیار خروشان و پرآب است. آبشار موآب در کنار آبشار پسچویک قرار گرفته است و با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی از آن می‌توان به دشت هویج رسید.

افجه؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در نزدیکی تهران

افجه روستایی خوش آب‌وهوا در ۵ کیلومتری لواسان است. درواقع اگر بخواهیم از شمال شرق تهران به افجه برویم، باید حدود ۳۰ کیلومتر از پایتخت فاصله بگیریم.افجه بهشتی گمشده در جوار پایتخت است.

مردم این روستا دامپرور و کشاورز هستند و به زبان مازنی حرف می‌زنند.افجه ۲۰۲۰ متر از سطح دریا بالاتر است. بنابراین روستایی سردسیر به حساب می‌آید. بهتر است فصل بهار و تابستان را برای سفر به افجه و آبشار موآب افجه انتخاب کنید. خصوصا ماه‌های اردیبهشت و خرداد. اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد، روستای افجه از هر زمان دیگری دیدنی‌تر و زیباتر است.

آبشار پسچویک، آبشاری زیبا و خروشان است که حاشیه روستای افجه قرار دارد.این آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و در سینه‌کش قله ساکا قرار دارد. برای دیدن این آبشار باید به گوشه شمال شرقی روستا بروید و مستقیم برانید تا به تابلوهای راهنمایی برسید.

ویژگی‌های جالب روستای افجه

روستای پرمیوه و زیبای افجه در سی کیلومتری شمال شرقی تهران واقع است. این روستا در بخش لواسانات شمیران قرار دارد. رودخانه ها و چشمه های متعددی به این روستا راه دارند که سبب آبادانی و زیبایی مناظر این منطقه شده اند.

معروف ترین آن ها رودخانه افجه است که در قسمت شرق روستا قرار دارد و رودخانه تبله رود هم از داخل آن عبور می کند. این روستا دارای آب و هوایی کوهستانی است که در تابستان ها هوا معتدل است و در پاییز و زمستان هوا سرد می باشد.

افجه؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در نزدیکی تهران

زمانی که در حال صعود به قله سمت شمال غربی دشت هویج هستید، ممکن است چشمتان به آتشکده باستانی دشت سبواستان بخورد. اگر دقت کنید در گوشه و کنار این آتشکده شما انواع درختان گردو و درختان گیلاس را می توانید مشاهده کنید.

البته روستای افجه، پر میوه ترین روستای تهران است و شما در بیشتر نقاط در این روستا با انواع درختان گردو، درختان گیلاس و درختان سیب برخورد می کنید.

مخصوصا زمانی که در فصل تابستان به این روستا بیایید می توانید از نزدیک این درختان پربار و انبوده را ببینید و از آنها استفاده کنید. بنابراین انواع درختان زیبا در پر میوه ترین روستای تهران قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید