رییس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گفت: دلیل لرزش زمین طی شب گذشته در شهر خرم‌آباد مربوط به وقوع زلزله ای به بزرگی ۲ ریشتر در این شهر بود.

ماجرای لرزش دیشب زمین در خرم‌آباد چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گفت: دلیل لرزش زمین طی شب گذشته در شهر خرم‌آباد مربوط به وقوع زلزله ای به بزرگی ۲ ریشتر در این شهر بود.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، "ایرج روحی"روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ و عمق عمق کم و در هشت کیلومتری رخ داد و از آنجایی که عمق این زمین لرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

وی افزود: زمین لرزه‌هایی به بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در سایت موسسه به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگی این زلزله ریشتر۲ بود، در این سایت درج نشده است.

رییس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تصریح کرد: زمین لرزه‌های کوچک بطور معمول قابل احساس نیستند، اما هنگامیکه زمین لرزه‌های کوچک در عمق کم رخ می‌دهند، مردم آنرا احساس می‌کنند.

روحی با تاکید بر اینکه ما در کشور تجربه‌های مشابه را داشته ایم که مردم زلزه هایی با بزرگی کم را احساس کرده‌اند، اضافه کرد: نباید زلزله‌های کوچک را احساس کرد اما چون عمق زمین لرزه دیشب خرم آباد کم بوده و در زیر شهر رخ داده است، مردم آن را احساس کرده‌اند.

شب گذشته حوالی ساعت ۲۲ صدای مهیبی در برخی محلات خرم آباد همراه با لرزشی شنیده شد که در این رابطه گمانه زنی‌هایی در فضای مجازی منتشر شد.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید