مدیریت سینمایی دولت سیزدهم در دو سالی که از عمر آن می‌گذرد با وجود همه فراز و نشیب ها و مشکلات متعددی که داشته سعی کرده در چند حیطه و اغلب هم به نفع معیشت بدنه سینما، برنامه ریزی داشته باشد.

دو سال دشوار ولی امیدوار

سلام نو-مرتضی کوه‌مسکن: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دولت سیزدهم شاید به خاطر اینکه خودش تهیه کننده سینما بوده خیلی از نزدیک با مشکلات اهالی سینما مواجه بوده است.

خزاعی از کمک به استفاده سینماداران از تسهیلات نهضت ملی مسکن تا کمک به رفع مشکلات مالیاتی سینماگران کاملا جدی ظاهر شده است. او در یک فقره شرایط استفاده دوهزار سینماگر از تسهیلات ملی مسکن را فراهم کرد که در تاریخ سینما بی سابقه است‌ سال‌ها بود با وعده های مختلف و به بهانه راه اندازی تعاونی های مسکن مختلف از اهالی سینما پولهایی گرفتند که معلوم هم نشد به چه سرنوشتی رسید ولی این بار خزاعی از طریق شورای عالی سینما به دنبال تخصیص مسکن به اهالی سینماست.

به جز این رئیس سینمای دولت سیزدهم در دیدار با مدیران تامین اجتماعی به دنبال ارتقای بیمه بازنشستگی سینماگران است و در عین حال مطالبه گری خود را فراموش نکرده و از صندوق هنر بسته پیشنهادی مطلوب برای سینماگران بیکار و سالمند، خواستار شده است.

از شهریور پارسال، جامعه با مشکلات متعددی روبرو بوده و بسیاری گمان داشتند که به مانند دوران کرونا، سینماها باز تعطیل می‌شود ولی خزاعی در جلسات مختلف با معاون رئیس جمهور، جلوی تعطیلی سینماها را گرفت و حتی رونق گیشه و رکوردزنی فروش را رقم زد و ژانرمندی تولید را شکل داد که فی المثل هم کمدی های فسیل و شهر هرت و بخارست و... می‌فروشند و هم ملودرام های ملاقات خصوصی، علفزار، ابلق و سه کام حبس و...

مدیریت سینمای دولت سیزدهم با به حداقل رساندن زمان تقاضا تا صدور پروانه ساخت و حمایت از پخش کنندگان و سینماداران خصوصی و در عین حال حمایت از تجهیز سینماها کاری کرده که بیش از ۲۳۰ سالن سینما در طول ۲۰ ماه تجهیز گردد و در تمرکززدایی خود جذب ۱۸۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مراکز سینمایی شهرستان ها را پیش برده.

توجه به سینماگران شهرستانی و راه اندازی هفته مهر سینمای ایران در تمام مراکز استانها برای تقدیر از سینماگران استانی، روند تازه ای بود که ذیل سفرهای استانی خزاعی تعریف شد و باعث توجه بیشتر به بسیاری از هنرمندان شهرستانی گردید که به دلیل دوری از پایتخت سالهاست کسی سراغی از آنان نمی‌گیرد.

یقینا زیرمجموعه های به جامانده از دوران قبل که علاقه ای به تغییر و تحول ندارند در برخورد با اهالی سینما جوری رفتار می‌کنند که اصطکاک بیشتر گردد و تلاش‌های خزاعی ناکام بماند و خزاعی چاره ای نخواهد داشت که همان طور که در تغییر مدیریت فارابی و انذار به انجمن سینمای جوان، شفاف بود در برخورد با زیرمجموعه های دیگر هم بی تعارف پیش برود و کاری کند که آنها نیز به دنبال کمک به تمام سینماگران باشند و دست از تفرقه بردارند تت‌ ی بار برای همیشه مشکلات معیشتی اهالی سینما رفع و رجوع شود.

دو سال دشوار ولی امیدوار

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید