خمره ‎سفالی تاریخی توسط ماموران اداره آب و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

کشف گنج با ارزش هنگام حفاری شرکت آب و فاضلاب در  زنجان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خمره سفالی بزرگ که ظاهر آن گواه تاریخی بودن آن است توسط عوامل اداره آب و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: کوزه سفالی کشف شده از سوی نیروی یگان حفاظت اداره‌کل به معاونت میراث‌فرهنگی استان در راستای تعیین قدمت و عملیات پاکسازی و حفاظتی منتقل شد.

وی با بیان اینکه این خمره سفالی توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب و فاضلاب شهری کشف شد، افزود: هیچ‌گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری‌رسانی کند.

گفتنی است این خمره سفالی سومین خمره کشف شده در روزهای اخیر در زنجان است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید