۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 55464354

طبیعت‌گردی در گلستان بسیار دلنشین و آرامش‌بخش است از این رو با ما همراه باشید و درباره آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان بدانید.

آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: این آبشار در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع گردیده است. محیط پیرامون رودخانه رنگو دارای هوای خنک و لطیف و با درختان سربه فلک کشیده پوشانده شده است.

هرچند آبشار رنگو ارتفاع زیادی ندارد ولی به دلیل بستر نیم دایره‌ای که دارای یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی با حجم آب به نسبت قابل توجه، منظره‌ای جالب و دیدنی را بوجود آورده است. این مجموعه فاقد امکانات تفرجگاهی برای علاقمندان به طبیعت است.

آشنایی با آبشار رنگو

جنگل رنگو دارای گرمابه قدیمی – امامزاده ابراهیم می باشد و از لحاظ طبیعی دارای طبیعت زیبا اطراف آبشار- دره های مسیر رودخانه های منطقه می باشد . پس از حدود ۵ ساعت پیاده روی در امتداد دره و رود خانه آبشار رنگو خودنمایی می کند. این آبشار از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است.

آغاز ورودی جاده جنگلی رنگو، با ویرانه های یک گرمابه قدیمی روبرو می شویم که سالیان سال است متروک افتاده و کمی جلوتر از آن گورستان قدیمی روستا جلب نظر می کند. در ادامه مسیر رودخانه و دره به ارتفاع بیش از پنجاه متر نمایان می شود که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند.

آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان

شیب دره در برخی نقاط تا هشتاد درجه نیز می رسد. پس از حدود پنج ساعت پیاده روی، در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظیمی نمایان می شود که با هیبت سرازیر شده و صدای مهیبش از فاصله ای دور شنیده می شود.

پیش از رسیدن به آبشار رنگو، کمپ رنگو نیز در بین راه قرار دارد. این کمپ برای اقامت طبیعت گردان و کوهنوردان، تعبیه شده است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از دل جنگل های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری واقعا سخت و گمراه کننده بوده و لازم است حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.

در مسیر آبشار امامزاده ای به نام امامزاده ابراهیم نیز جلب توجه می کند که بنای آن به تازگی مرمت و بازسازی شده است. علاوه بر آبشار اصلی رنگو، در مسیر رودخانه جاری در میان جنگل، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبایی ایجاد شده که هر کدام جلوه خاص خود را دارند.

بازدید از آبشار رنگو گرگان

استان گلستان و به خصوص شهر گرگان آب‌وهوای مثل اکثر شهرهای شمالی کرانه‌ی دریای خزر آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد. این یعنی تقریبا غیر ۲ تا ۳ ماه به دلیل شرجی و گرمای تابستان و ۱ تا ۲ ماه به دلیل سرمای انتهای زمستان، هوا در بقیه‌ی روزهای سال فوق‌العاده لذت‌بخش است.

برای اینکه بدانید بهترین زمان بازدید از آبشار رنگو گرگان چه وقتی است باید اول هدف و شرایط خود را در نظر بگیرید.
فصل بهار و تابستان برای تمام گروه‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای که به گشت‌وگذار در زیبایی‌های بکر طبیعت می‌پردازند بسیار مناسب است. جنگل‌های انبوه و رودخانه‌ی پرآب در کنار مناظر شگفت‌انگیز مسیر آبشار رنگو، شما را ناامید نمی‌کند. با توجه به سختی دسترسی به آبشار پیشنهاد می‌کنیم اگر کوهنورد حرفه‌ای و باتجربه نیستید حتما در بهار یا تابستان به دیدن آبشار رنگو گرگان بروید.

آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان

اما اگر فکر می‌کنید می‌توانید از پس دشواری مسیر در هر شرایطی بر بیایید، حتما فصل پاییز را هم در نظر داشته باشید. درست است که باران ممکن است مشکلاتی برای‌تان ایجاد کند اما منظره‌های بی‌نظیر جلوی چشمان‌تان آنقدر جادویی هستند که همه‌ی سختی‌ها را فراموش کنید و تا رسیدن به آبشار ادامه دهید.
حتما حرکت خود را صبح خیلی زود آغاز کنید تا بتوانید تا وقت ناهار به آبشار برسید و خستگی به در کنید. اگر با تنبلی کار را شروع کنید احتمالا به تاریکی می‌خورید و تمام تلاش‌های‌تان بر باد می‌رود.

مسیر دسترسی جنگل انبوه رنگو می‌تواند خطرناک و گمراه کننده باشد؛ پس بهتر است با راهنما یا مردم محلی به‌سمت آن حرکت کنید. برای رسیدن به این مسیر جنگلی ابتدا باید از درون شهر گرگان خود را به بلوار صیاد شیرازی برسانید و از آنجا به‌سمت بلوار ناهارخوران و روستای توشن تغییر مسیر بدهید.

اگر به خروجی‌ها دقت کنید، تابلوی رنگو را نیز در میان خروجی‌ها خواهید دید؛ خروجی که تا امامزاده رنگو پیش می‌رود. اگر بدون راهنما و به‌تنهایی قصد دارید این سفر اکتشافی را انجام دهید، همان خروجی رنگو کافی است؛ در غیراین صورت، بهتر است ابتدا به توشن بروید و با راهنمای محلی برای طی ادامه مسیر هماهنگ شوید.

در شروع پیمایش، از روستای «فخرآباد و گلند تاریکی» در نزدیکی روستای توشن عبور خواهید کرد. در این مسیر به شما پیشنهاد می‌کنیم که از امامزاده ابراهیم این روستا دیدن کنید؛ امامزاده‌ای که به‌تازگی مرمت شده است.

پیش از روستای توشن ویرانه‌های گرمابه‌ای قدیمی توجه‌ را به‌سمت خود جلب می‌کند؛ گرمابه‌ای که سالیان درازی همان طور متروکه رها شده و از زمان لوله‌کشی آب و حمام‌دار شدن خانه‌ها، بدون استفاده مانده است. کمی جلوتر نیز به گورستان قدیمی روستای توشن خواهید رسید. این نشانه‌ها می‌تواند در پیدا کردن مسیر کمک کننده باشند.

حدود دو کیلومتر که از روستای توشن فاصله بگیرید به بوته‌های تمشک می‌رسید؛ با عبور از بوته‌های تمشک باید مسیر رودخانه را دنبال کنید. کمی جلوتر کمپی برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان وجود دارد که صرفا محلی برای استراحت است و هیچ‌گونه امکانات رفاهی خاصی ندارد.

با عبور از این کمپ دیگر خبری از نشانه‌های شهری نیست و باید مسیر خود را در جنگل دنبال کنید. اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی باشید، طی این مسیر جنگلی می‌تواند به‌اندازه رسیدن به مقصد لذت‌بخش باشد.

آبشارگردی در آبشار رنگو گرگان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید