این نظرسنجی در استان‌های زاپوریژیا و خارکیف، که در آن جنگی در حال وقوع نیست انجام گرفته است.

 اکثر مردم، زلنسکی را مسئول اصلی فساد می‌دانند

 براساس نتایج یک نظرسنجی در اوکراین، ۷۸ درصد مردم این کشور «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهوری را مسئول مستقیم فساد در دولت کی‌یف و ارگان‌های نظامی آن معرفی کرده‌اند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اکثر مردم اوکراین معتقدند که زلنسکی رئیس جمهور این کشور مسئول مستقیم فساد در دولت و ارتش است.

این روزنامه براساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده ماه ژوئیه توسط بنیاد خیریه ابتکارات دموکراتیک «ایلکو کوچریف» و «موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف»، اعلام کرد که ۷۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی باور داشتند که زلنسکی مسئولیت مستقیم فساد در دولت و ارگان های نظامی را بر عهده دارد و در مقابل تنها ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان با این موضوع مخالف بودند.

این نظرسنجی در استان‌های زاپوریژیا و خارکیف، که در آن جنگی در حال وقوع نیست انجام گرفته است.

تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی دو هزار و ۱۱ نفر شرکت کننده بالای ۱۸ سال حضور داشته اند.

رئیس جمهوری اوکراین در تازه ترین اقدام با هدف مبارزه با فساد، اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع دولت خویش را برکنار کرد و تاکید نمود که این وزارتخانه به رویکردی جدید نیاز دارد.

اما ناظران غربی معتقد هستند که فساد در این کشور اروپای شرقی تنها به این وزارتخانه محدود نمی شود و در بسیاری از سازمان های دولتی رخنه کرده است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو ماه گذشته میلادی در گزارشی، فساد در اوکراین را یک «شر بومی» ارزیابی کرد و نوشت: مبارزه با فساد از شروط اتحادیه اروپا برای حفظ وضعیت نامزدی کی‌یف در این اتحادیه است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید