حکمت حاجی‌اف مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان به رویترز گفت که نیروهای مسلح این کشور در حال برگزاری رزمایش‌هایی هستند که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی شده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت قره باغ ابراز نگرانی کرد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با بازگشت تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، درمورد وضعیت پیش روی قره باغ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بورل در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، از تماس با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد و نوشت که در این تماس بر نگرانی‌های خود در رابطه با وضعیت انسانی پیش روی ارمنی‌های قره باغ تاکید کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه گذرگاه لاچین باید باز شود، افزود که سایر جاده‌ها از جمله «اقدم» می‌تواند به عنوان بخشی از راه حل باشد اما نمی‌تواند جایگزین آن شود.

ابراز نگرانی بورل درمورد وضعیت انسانی در منطقه قره باغ در حالی است که تنش‌های بین دو کشور از هفته گذشته بالا گرفته است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه جمهوری آذربایجان را به تجمع نیروها و آرایش جنگی در خط تماس قره باغ و مرز دو کشور متهم کرد.

وزارت خارجه ارمنستان تاکید کرد که اطلاعات مربوط به این موضوع از چند منبع تایید شده است و ایروان علاقه‌ای به تشدید تنش نظامی ندارد و آماده است به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق صلح ادامه دهد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اما در مقابل، با رد اظهارات مقام‌های ارمنستان، خواستار پایان دادن ایروان به «اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و نظامی» شد.

این وزارتخانه افزود: چنین ادعاهایی بخشی از اقدامات فریبکارانه و تحریف‌های سیاسی است.

در همین حال، حکمت حاجی‌اف مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان به رویترز گفت که نیروهای مسلح این کشور در حال برگزاری رزمایش‌هایی هستند که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی شده بود.

وی ارمنستان را به تمرکز نیرهایش در مرز مشترک و خرید تسلیحات جدید متهم کرد و افزود: راهبرد ما ایجاد بازدارندگی در مقابل تحرکات و اقدامات مسلحانه و نظامی غیرقانونی علیه جمهوری آذربایجان است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید