دریاچه‌های شمال ایران بسیار جذاب و دیدنی هستند به همین جهت با ما همراه باشید و درباره دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان بدانید.

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

سلام نو _ سرویس گردشگری: بلایای طبیعی علاوه بر آسیب‌ها و خساراتی که در بخش‌های شهری و روستایی به بار می‌آورند، منشا ایجاد عوارض مختلف در طبیعت هستند. برای نمونه، زلزله‌های مهیب در گذشته سبب تشکیل دریاچه‌ زیبا و منحصربه‌فرد ویستان در دل طبیعت شده‌اند. دریاچه ویستان بره سر از جاهای دیدنی رودبار در استان گیلان است که زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد.

آشنایی با دریاچه ویستان

رودبار را همگی با زیتون های بسیار لذیذ و مرغوب آن می شناسند اما این بار سعی در معرفی یکی از جاذبه های دیدنی این شهر داریم. دریاچه ویستان واقع در ییلاق چشم نواز بره سر، نام این مکان گردشگری است.

جالب است بدانید در زمان های دور این دریاچه وجود نداشته و بر اثر زمین لرزه های رخ داده در این منطقه شکل گرفته است. آب ویستان نیز از چشمه های جوشان کوه های اطراف آن تامین می شود و مساحتی 4 هکتاری را به خود اختصاص داده است.

قدم زدن در میان چمن ها و درختان، لمس آن ها و ثبت عکس هایی زیبا، خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهنتان بر جای خواهد گذاشت.

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

تماشای بازی ماهی ها در میان این دریاچه شفاف و تمیز دیگر تجربه ای است که امروزه در کمتر مکان گردشگری شاهد آن خواهید بود.

درختان سرسبز بلوط، راش و زالزالک از یک سو و تپه ماهورهای مخملین از سوی دیگر این دریاچه بلورین را در بر گرفته اند. کافی است لحظه ای در میان این طبیعت زیبا بنشینید تا آواز پرندگان و نسیم خوش عطر آن تمام ذهن و جانتان را به یکباره آرام کند. اگر هم به گیاهان دارویی علاقه دارید می توانید رد پای گیاهانی همچون شیرین بیان، گل گاوزبان و لاله کوهی را در مراتع اطراف دریاچه دنبال کنید.

بایستی خاطر نشان کرد در حین تماشای این مناظر شاید شاهد جانوارانی همچون گراز، روباه، گوسفند و موش خرما نیز باشید، لذا مراقب باشید تا به زیستگاه موجودات زنده این طبیعت بکر صدمه ای وارد نکنید و حامی آن ها باشید. کبک، تیهو، قمری و بلدرچین نیز پرندگان این منطقه را تشکیل می دهند و می توانید به آسانی شاهد آواز دلنشینشان آن ها در طبیعت بره سر باشید.

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

برای دیدار و گذرا وقت در این محل نیازی نیست هزینه ای را بپردازید و می توانید به رایگان در این محل بمانید. امکان کمپینگ نیز در این محل وجود دارد. در این محوطه امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد پس حتما وسایل مورد نیازتان را به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

دسترسی به دریاچه ویستان

شهرستان رودبار بزرگ‌ترین شهرستان استان گیلان، در جنوب رشت قرار دارد و مرکز آن شهر رودبار است. این شهرستان به جهت برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان همچون ییلاق، رود، دریاچه، جنگل و چشمه‎، یکی از مقاصد مهم گردشگری شمال کشور و جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود.

دریاچه ویستان یکی از جاذبه‌های طبیعی و جوان رودبار است که در بخش خورگام و شهر بره‌سر (براسر) قرار دارد. دریاچه یسان، استخر ویستان، استخر بره سر و دریاچه بره سر همه نام‌های دیگر این دریاچه هستند.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، روستای بره سر، دریاچه ویستان

فاصله دریاچه ویستان بره سر تا رودبار ۵۶ کیلومتر (حدود ۹۰ دقیقه رانندگی)، تا رشت ۹۰ کیلومتر (حدود ۱۱۰ دقیقه رانندگی)، تا تهران ۳۱۰ کیلومتر (حدود چهار ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی) است و مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد.

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

اگر از رشت به‌سمت دریاچه ویستان حرکت می‌کنید، باید وارد آزادراه رشت-قزوین شوید. با رسیدن به رستم آباد مسیر خود را تغییر دهید و به‌سمت توتکابن حرکت کنید. وارد جاده بره سر به توتکابن شوید. این جاده در مسیری آسفالته، اما پرپیچ‌وخم شما را به روستای بره‌سر، مرکز بخش خورگام می‌رساند. در ادامه از بلوار امام خمینی در جنوب بره سر، وارد جاده استخر ویستان شوید. استخر در دو کیلومتری این مسیر قرار دارد.

اگر از تهران راهی استخر ویستان می‌شوید، باید مسیر بزرگراه قزوین رشت را در پیش بگیرید. با رسیدن به لوشان دو مسیر دسترسی برای استخر بره‌سر پیش روی شما قرار می‌گیرد. مسیر اول با وجود زیبایی‌های بسیار در کل سنگلاخی و سخت است و شاید در روزهای بارانی عبور از آن شما را به مشکل بیندازد. مسیر دوم طولانی‌تر و آسفالته است؛ اما زیبایی‌های بکر کمتری دارد.

در مسیر اول بعد از لوشان به‌سمت داماش تغییر مسیر دهید. از لوشان تا داماش ۴۰ کیلومتر راه پیش روی شما است و از داماش تا بره سر باید ۸ کیلومتر راه بپیمایید. ابتدای بره سر و قبل از ورود به شهر جاده‌ای در سمت چپ وجود دارد که به دریاچه می‌رسد.

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

مسیر دوم برای رسیدن به دریاچه ویستان از تهران، ادامه راه در آزادراه قزوین رشت تا رسیدن به رستم آباد است. با رسیدن به رستم آباد از خروجی سمت راست وارد جاده توتکابن به بره سر شوید. این جاده شما را به ابتدای بره‌سر و سپس جاده دریاچه ویستان هدایت می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • محسن میرچولی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    15 0
    سلام، مسیری که از رستم‌آباد در این خبر بیان شده جالب نیست. برای رفتن از تهران و رشت نیازی به رفتن به رستم‌آباد نیست زیرا توتکابن دقیقاً در کنار آزادراه قزوین رشت قرار دارد و کافیست از طریق آزاد راه قزوین رشت وارد توتکابن شده و سپس به سمت بره‌سر رفت. با این کار مسیر حدود ۱۰ کیلومتر نزدیکتر شده و آزادراه جایگزین جاده‌ی دوطرفه‌یٍ قدیم رشت قزوین می‌شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید