گیلان جاذبه‌های طبیعی بی‌همتایی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره خاص‌ترین ییلاق گیلان بدانید.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

سلام نو _ سرویس گردشگری: مناطق ییلاقی بسیاری در کشور وجود دارند که در روزهای تابستانی و گرم سال مقصد گردشگران هستند. ییلاق سلانسر در شمال کشور از جاهای دیدنی رودبار به شمار می‌رود و با طبیعت خاص خود شهرت بسیاری یافته است.

آشنایی با ییلاق سلانسر

سلانسر یکی از ییلاق‌های شهر رستم‌آباد به حساب می‌آید و در فاصله حدود 30 کیلومتری از مرکز رودبار قرار دارد؛ جایی که در اکثر روزهای تابستان پوشیده از مه است و آب و هوایی دلپذیر دارد. تابستان و بهار این ییلاق میزبان مردم محلی است که به این منطقه می‌آیند تا از آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز آن بهره‌مند شوند.

همین موضوع سبب می‌شود که مسافران بسیاری هم در این فصول، سلانسر را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. طبیعت‌گردی، کمپینگ، جمع‌آوری گیاهان دارویی و بازدید از بقایای قلعه ثبت ملی لشگرگاه از جمله تفریحاتی است که در این ییلاق انتظار شما را می‌کشند.

بیشتر گردشگران برای رسیدن به ییلاق سلانسر، به شهر رستم‌آباد می‌روند و از خیابان امیرالمومنین در ضلع غربی بلوار اصلی شهر، به جاده‌ای وارد می‌شوند که در نهایت، به سلانسر ختم می‌شود.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

با رسیدن به این ییلاق، چشم‌اندازی دیدنی پیش‌روی مسافران قرار می‌گیرد و البته، نمای کوه درفک هم این منظره را تکمیل می‌کند. اگر هم که هوا ابری و مه آلود باشد اقیانوسی از ابر این ییلاق را فرا می‌گیرد و تصویری فراموش‌نشدنی در ذهن گردشگران به جا می‌گذارد.

برای اقامت می‌توانید روی کمپینگ یا اجاره خانه‌ها و کلبه‌های محلی حساب باز کنید. از نظر امکانات هم خیلی نباید از این ییلاق انتظار داشته باشید؛ بهتر است قبل از رسیدن به سلانسر مایحتاج ضروری مثل آب و موادغذایی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

اگر عاشق گردشگری در طبیعت هستید، ییلاق سلانسر رودبار یک مکان عالی برای گردش‌های دسته جمعی است. این منطقه در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. نام سلانسر از آبگیر یا مرداب گرفته شده است؛ زیرا در گذشته اطراف آن پر از مرداب بوده است.

این منطقه نه تنها از نظر گردشگری طبیعی بلکه از نظر تاریخی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. بقایای قلعه لشکرگاه که به سده‌های ۵ و ۷ قمری برمی‌گردد، در ای منطقه قرار گرفته است.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

می‌توانید در کنار چشمه‌های منطقه اتراق کنید و در دشت‌های زیبا و مرتع‌های پر از سبزه و گل کمپ بزنید.

در بهار و تابستان برخی از افراد محلی برای ییلاق خود از ییلاق سلانسر رودبار استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید از محصولات آن‌ها هم برای سوغاتی استفاده کنید. زندگی به بهترین نحو خود در این منطقه جریان دارد. درختان سر به فلک کشیده و بزرگی که می‌توانید در سایه آن‌ها استراحت کنید. در اطرافتان پر از گل‌ها و گیاهان دارویی است. به خصوص در اواخر فصل بهار گل گاو زبان به عنوان یکی از داروهای شناخته شده در طب سنتی به وفور در این منطقه می‌روید.

از زیبایی‌های طبیعی این منطقه که بگذرید و روز را به شب برسانید، زیبایی‌های طبیعت به گونه‌ای دیگر رخ می‌نمایند. اگر پدیده ابر اقیانوس ایجاد شده باشد و شب مهتابی باشد، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی را می‌بینید، نور مهتاب بر روی ابرها برگشت می‌خورد و آنقدر زیبا و جذاب است که هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کنید. پس هر چه زودتر پرواز لحظه آخری بگیرید و خودتان را به طبیعت زیبای این منطقه برسانید.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

مسیر ییلاق سلانسر

استان گیلان یکی از سرسبزترین و پرباران‌ترین استان‌های ایران است که با جاذبه‌های طبیعی فراوان، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشد. شهرستان رودبار در جنوب شهرستان رشت واقع شده است و با ۲,۵۷۴ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهرستان استان گیلان به‌لحاظ وسعت محسوب می‌شود.

بخش مرکزی شهرستان رودبار شامل شهرهای رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و دهستان کلشتر است. ییلاق سلانسر از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار به شمار می‌رود. این ییلاق در ارتفاعات رستم آباد، یکی از نزدیک‌ترین مناطق گردشگری به مرکز استان گیلان است و از طرفی در دسترس‌ترین ییلاق برای گردشگرانی محسوب می‌شود که از جنوب وارد استان می‌شوند.

ییلاق سلانسر در ۳۰ کیلومتری شمال شهر رودبار ودر غرب شهر رستم‌آباد واقع شده است و یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور به شمار می‌رود. جاده زیبای منتهی به سلانسر چشم‌انداز بی‌نظیری از قله درفک، شهر رستم آباد و روستاهای اطراف آن دارد.

مسیر دسترسی به ییلاق سلانسر از شهر رستم آباد می‌گذرد. این ییلاق در ۱۶ کیلومتری غرب شهر رستم آباد (حدود ۵۰ دقیقه رانندگی) قرار دارد.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

برای رسیدن به این ییلاق زیبا باید از بلوار مولوی وارد جاده سلانسر شوید. این جاده در مسیری زیبا، سرسبز و پرپیچ‌وخم شما را به ییلاق سلانسر می‌رساند. در جاده، تابلوهای راهنما به‌خوبی مسیر را نشان می‌دهند.

پس از مدتی (حدود ۱۳ کیلومتر) رانندگی در جاده سلانسر، مسیر آسفالته تمام می‌شود و باید وارد راه خاکی شوید. مسیر خاکی با وجود دست‌انداز زیاد، وضعیت قابل‌قبولی دارد و با هر خودرویی می‌توان از آن گذر کرد. پس از طی مسیر اندکی بافت جنگلی نمایان می‌شود.

در جاده خاکی ییلاق سلانسر بعد از جنگل، منطقه استپی و مرتعی رخ می‌نماید و درختان پراکنده به چشم می‌خورند. هرچه در ارتفاعات بالا بروید، هوا خنک‌تر شده و ابرها را در اطراف خود حس خواهید کرد؛ باید از ابرها گذر کرده و بر فرار آن‌ها به مسیر ادامه دهید تا به ییلاق سلانسر برسید. در این راه از تماشای کوه درفک در چند کیلومتری سلانسر و جلگه حیرت‌انگیز سپیدرود غافل نشوید.

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، شهر رستم‌آباد، منطقه ییلاقی سلانسر

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • گردشگر US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    7 0
    منطقه بسیار زیبا و بکری هست اما مسیر دسترسی به شدت غیر استاندارد و خطرناک است خصوصا قسمت جاده خاکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید