حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

مبلغ افزایش حقوق فرهنگیان چقدر است؟

به گزارش سلام نو؛ حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا ۵ درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است، ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیازهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد، در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۲ سال از مطالبه‌گری یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.سلام نو

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه کارگروهی به محوریت دکتر سید شمس‌الدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از ۷۰ جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال فرایند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید