علاوه بر کارمندان آموزش و پرورش حساب معلمان نیز به زودی شارژ می‌شود.

خبر خوش نوروزی برای معلمان | پرداخت ۲ میلیون تومانی جدید برای فرهنگیان در تعطیلات نوروز

به گزارش سلام نو، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: «معاون اول محترم رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای را تحت عنوان مزایای جانبی کارمندان و پرسنل دولت برای اختصاص مبالغی در مناسبت‌های مختلف صادر کردند که طبق آن باید به همه کارکنان از جمله معلمان این مبالغ تعلق بگیرد. منتها با توجه به اینکه بودجه آموزش و پرورش بسته شده‌بود و بعد از آن این بخشنامه صادر شد و همچنین از آنجایی که اعلام شد این مبالغ از اعتبارات موجود پرداخت شود، نتوانستیم این کار را انجام دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «پرداخت رفاهیات به فرهنگیان اصلاً عدد کمی نیست، چراکه مثلاً اگر برای فقط یکی از مناسبت‌ها قرار باشد به معلمان ۲ میلیون تومان پرداخت شود، به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عدد خیلی بالایی می‌شود.»

فرهادی افزود: به همین دلیل این بخشنامه را در بودجه ۱۴۰۲ نتوانستیم اجرایی کنیم، اما خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۳ این مبالغ تحت عنوان «مزایای جانبی» پیش‌بینی شده‌است و علاوه بر کارمندان آموزش و پرورش به حساب معلمان نیز پرداخت می‌شود./ ایسنا

خبر خوش به معلمان/ واریز بخشی از پاداش معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱

۳۰ درصد پاداش معلمان پس از ۱۴ ماه انتظار واریز می‌شود؟

معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ که از بازنشستگی آنان ۱۴ ماه می‌گذرد هنوز خبری از واریز پاداش پایان خدمت آنان نیست؛ گرچه امتیاز رتبه‌بندی معلمان در حقوق بازنشستگی اکثرا لحاظ نشده یا کم اثر بوده است.

«معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش: تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و در مرحله تأمین نقدینگی در خزانه است، به محض تأمین توسط خزانه، آمادگی پرداخت ۳۰ درصد از پاداش پایان خدمت را داریم. معمولاً کار وقتی به خزانه می‌رود، اعتبار تأمین می‌شود و ممکن است واریز آن به بعد از حقوق آبان ماه موکول شود.»

نباید از یاد برد هر شغل، تکلیفی را بر گردن کارفرما ایجاد می‌کند، تا علاوه بر تامین مخارج روزمره زندگی، هزینه‌های دوران بازنشستگی را نیز تضمین کند.

با این فرض، آیا سزاوار است در حاتم بخشی‌های بی در و پیکری که انجام می پذیرد، معلمان و اقشار مشابه، در دریافت سنوات خدمتی هم با چنین بی‌مهری‌هایی مواجه شوند؟

شایسته است که گزارشی از سنوات پرداختی همه کارمندان دولت ارائه شود تا مشخص شود؛ این روش برای همه‌ی سازمان‌ها همین‌طور هست یا به صورت معنادار فقط معلمان را در بر می‌گیرد؟

مطلب مهمتر اینکه آیا نباید حداقل ارزش ریالی وجوه به روز محاسبه گردد؛ که اگر احیانا قصوری در تامین اعتبار و واریز در کار است از جیب بازنشسته نبوده و ضرر و زیان حاصله متوجه او و سبد خانواده‌اش نگردد و همچنین تلنگری برای متولیان امر باشد تا آنها هم با سهیم بودن در خسارت پیش آمده در اجرای امور کوشاتر باشند؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید