رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: بر اساس قانون، هیچ معلمی با ۳۰ ساعت تدریس در هفته و فعالیت‌های آموزشی تعیین شده نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

سورپرایز ویژه برای معلمان + حداقل حقوق فرهنگیان به ۱۰ میلیون تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در شورای نگهبان، عنوان کرد: این طرح یکی از مصوبات مهم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بود که با درخواست معلمان مدارس غیردولتی و همفکری و حضور نمایندگان مؤسس و مدیران مدارس غیردولتی در کمیسیون آموزش چکش‌کاری و پس از رفت و برگشت چندین باره به صحن علنی و شورای نگهبان نهایتا به تصویب و تأیید نهایی رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مصوبه قانونی تلاش کردیم، تمامی دغدغه‌ها و مسائل معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی را در نظر بگیریم، افزود: متأسفانه پیش از این شاهد بودیم که در این مدارس از خلأ قانونی سوء استفاده و حق و حقوق معلمان به صورت کامل پرداخت نمی‌شد لذا در کمیسیون با در نظر گرفتن همه جوانب چنین مصوبه مهمی را به تصویب رسانده و پیگیر تصویب آن در صحن و تأیید آن در شورای نگهبان بودیم.

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی داشتیم که حقوق پرداختی به معلمان در سال گذشته بسیار ناچیز و حدود ۳ میلیون تومان بوده ولی در این قانون مصوب کردیم که ساعت کاری معلمان در مدارس غیردولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت در هفته کاهش و شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس شود.

منادی یادآور شد: همچنین این معلمان مشمول قانون کار می‌شوند که بر اساس قانون کار، هیچ معلمی با ۳۰ ساعت تدریس و فعالیت‌های نام برده در ماده ۱۵ قانون، دیگر نباید کمتر از کف حقوق تعیین شده در سال ۱۴۰۳ یعنی حدود ۱۰ میلیون تومان و ۳۰ روز بیمه دریافتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین با اجرای این قانون با در نظر گرفتن سامانه‌های نظارتی، نظارت بر ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی دقیق‌تر خواهد شد و اجازه اجحاف در حق ۲۲۰ هزار معلم مدرسه غیردولتی داده نخواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • نومعلم IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 0
    وزیر محترم سال قبل فرمودند، در این وزارتخانه حقوق زیر ۱۰ میلیون نداریم! تا قبل از عید حقوق نومعلمان جدیدالاستخدام زیر هشت میلیون بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید