اگر از بی خوابی رنج می برید بابونه به آرام کردن اعصاب کمک کرده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

درمان بی خوابی با این داروهای گیاهی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، درمان های گیاهی بی خوابی را در ادامه بخوانید.

سنبل الطیب

از سنبل الطیب می توان به عنوان قوی ترین داروی گیاهی خواب آور نام برد. این گیاه در صورتی که از نوع تازه آن اسفاده شود تاثیر بسیار خوبی را در کیفیت خواب خواهد داشت. به منظور تهیه دمنوش سنبل الطیب تکه های ریشه سنبل الطیب را در 2 لیوان آب جوش ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و بعد مورد مصرف قرار دهید. بهتر است هر شب 2 ساعت قبل از خواب این دمنوش را بنوشید.

گل گاوزبان

گل گاوزبان خاصیت آرامبخشی فوق العاده ای داشته و اگر دلیل بی خوابی به اضطراب و نگرانی مرتبط باشد به خوبی می توان با این گیاه مشکل را بهبود بخشید. برای تهیه دمنوش گل گاوزبان 15 گرم از این گیاه را در یک قوری آب جوش ریخته و 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سعی کنید یک عدد لیمو عمانی سوراخ شده را نیز درون قوری بیندازید زیرا گل گاوزبان گرم است و اگر در کنار آن از لیمو استفاده شود متعادل خواهد شد.

بابونه

قوی ترین داروی گیاهی خواب آور بابونه نیز می تواند باشد. بابونه به آرام کردن اعصاب کمک کرده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. 5 گرم بابونه را در یک لیوان آب جوش ریخته و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید مقداری عسل را نیز به این دمنوش بیفزایید تا طعم دلچسب تری را پیدا کند. این دمنوش و به طور کلی همه دمنوش هایی را که به قصد بهبود خواب مصرف می کنید بهتر است 2 ساعت پیش از خواب میل کنید.

بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه خواص درمانی بسیاری دارد و با بهبود سلامت قلب و مغز تاثیر چشمگیری را بر مداوای بی خوابی می گذارد. یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را در یک قوری آب جوش ریخته و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بادرنجبویه برطرف کننده تنگی نفس نیز بوده و ممکن است به بهبود آپنه خواب نیز کمک کند.

گل بنفشه

برای درمان کم خوابی از گل بنفشه نیز می توان استفاده کرد. 2 قاشق غذاخوری گل خشک بنفشه را در یک قوری آب جوش ریخته و پس از دم کشیدن آن را بنوشید. همچنین می توانید جوشانده این گل را به صورت و شقیقه های خود بمالید به ویژه افراد صفراوی مزاج می توانند برای بهبود خواب خود از این روش استفاده کنند.

بهارنارنج

خاصیت آرامش بخشی و خواب آور بودن بهارنارنج آنقدر مشهود است که احتمالا تاکنون زیاد شنیده اید. بهارنارنج بهترین و قوی ترین داروی گیاهی خواب آور می تواند باشد که به راحتی در دسترس بوده و می توان از آن بهره گرفت. بهارنارنج به مداوای افسردگی نیز کمک می کند. 15 گرم بهارنارنج را در یک قوری آب جوش ریخته و 10 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

گل ساعتی

برای درمان بی خوابی و آرامش بخشیدن به خواب می توان از گیاه گل ساعتی استفاده کرد. این گیاه می تواند در بی خوابی هایی که ریشه عصبی دارند بسیار موثر واقع شود. کافی است یک قاشق مرباخوری گل ساعتی را با 2 فنجان آب جوش دم کرده و ساعتی پیش از خواب مصرف کنید تا نتایج بی نظیر آن را از نزدیک مشاهده کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید