تالاب‌های ایران تماشایی هستند به همین جهت با ما همراه باشید و درباره تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا بدانید.

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

سلام نو ـ سرویس گردشگری:‌ تالاب استیل آستارا که نام دیگر آن دریاچه استیل و دریاچه متحرک نامیده می شود، امروزه به یکی ازجاذبه های مهم گردشگری تبدیل شده است. از ویژگی های بارز این جاذبه نزدیکی به جاده، چشم‌اندازهای طبیعی وصف ناپذیر تالاب می باشد که اهمیت آن را دو چندان می کند.

آشنایی با تالاب استیل آستارا

تالاب ها با ویژگی های مختص خود معمولا به نقاطی مبدل شده اند که عده ی زیادی از مردم توجه ویژه ای به آن ها دارند. این مناطق شامل آب بندان ها، خلاش ها، مرداب ها و لشاب ها و… می شوند. ایران با وجود تالاب های فراوان خود که هر کدام ویژگی های مربوط به خود را دارند، به یکی از نقاطی از دنیا تبدیل شده که گردشگران زیادی را به این مناطق می کشاند. یکی از این تالاب ها تالاب استیل می باشد که جزو مقاصد گردشگری گیلان است.

این تالاب از جاهای دیدنی آستارا می باشد. هستل نامی است که مردم بومی بر روی این تالاب نهاده اند. تالاب استیل به خاطر چشم انداز و مناظر زیبای اطراف خود توانسته بین توریست ها و مسافران به محبوبیت برسد.

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

هم چنین وجود مزارع کشاورزی و پرندگان مهاجر در اطراف این تالاب سبب شده تا مردم زیادی جذب این منطقه شوند به طوری که از سال ۱۳۸۴ جزو مناطق نمونه گردشگری گیلان محسوب می شود. در پی بارش های فراوان چند سال پیش، مساحت این تالاب زیاد شد البته باید گفت که چون به این مناطق رسیدگی زیادی نمی شود، تالاب هر روز بیشتر از قبل به سمت مرگ می رود.

در این تالاب بالغ بر ۸۰ نوع گونه گیاهی و جانوری زندگی می کنند که البته برخی از این گونه ها در خظر انقراض قرار گرفته اند که البته در این ناحیه شکار ممنوع است.

پوشش گیاهی: درختان توسکا در شرق تالاب قرار گرفته اند و در قسمت غربی جنگل های سرسبز. جالب است بدانید که ریشه درختان توسکا درون آب قرار دارد به همین دلیل درختان این ناحیه مدام در حال جا به جاشدن می باشند و شاید به همین جهت است که به تالاب درختان شناور هم معروف گردیده.

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

پرندگان مهاجر: همه ساله تعداد بالایی از پرندگان مهاجر از بخش هایی همانند اروپای مرکزی و مناطق قطبی به این منطقه می آیند که در بین آن ها پرندگانی مثل چینگیر نوک سرخ در زمره پرندگان نایاب قرار دارند.

ماهی ها: انواعی از ماهی ها همانند کپور و اردک ماهی دراین تالاب به وفور وجود دارند و جلوه ای زیبا به این ناحیه داده اند.

جانداران دیگر: در این تالاب انواع مار و لاکپشت و نوتریا که نوعی موش بزرگ است در این تالاب زندگی می کنند.

اگر می خواهید هوای گرم را تجربه نکنید و به مشاهده ی پرندگان مهاجر بروید، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. چرا که هم تعداد مسافران کمتر است و هم شرایط آب و هوایی مناسب تری را می توانید تجربه کنید. در فصل پاییز چون از شرجی بودن هوای تابستان کم می شود، زمان مناسبی است تا برنامه سفر خود را در این فصل قرار دهید.

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

تالاب های متعددی در شهرهای مختلف شمال کشور وجود دارند که بسیاری از آن ها از مناظر بسیار زیبا و تماشایی برخوردارند که در این میان می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه اشاره نمود که در شهر لاهیجان واقع شده است.

یکی دیگر از مواردی که بی مردم محبب است، کمپینگ است. پس اگر قصد دارید چند روزی را در اطراف تالاب اقامت کنید سعی کنید با تجهیزات کامل این کار را انجام دهید. برای این منظور چادر مسافرتی، کیسه ی خواب، لباس مناسب و عینک دودی ضروری است.

کمپینگ را هم می توانید در اطراف تالاب داشته باشید و هم در نزدیکی این ناحیه انجام دهید. اگر برای مدت کوتاهی مثلا پیک نیک می خواهید در این منطقه اتراق کنید سعی کنید با تجهیزات کامل این کار را انجام دهید.

محل قرارگیری تالاب استیل

تالاب استیل در استان گیلان، حدود ۷ کیلومتری جنوب مرکز شهر آستارا، کنار جاده‌ اصلی تالش قرار دارد.

برای رسیدن به تالاب استیل ابتدا به آستارا سفر کنید. از این شهر به‌سمت جنوب حرکت کنید و خودتان را به جاده آستارا-رشت برسانید. بعد از طی حدود پنج کیلومتر به تالاب خواهید رسید.

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

یک جاده‌ کمربندی دورتادور تالاب کشیده شده که با طی آن چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد. برای ورود می‌توانید از قسمت شمالی اقدام کنید.

تالاب استیل محیطی بکر است که تفریحات محدودی را در آن می‌توان تجربه کرد. می‌توانید با کرایه قایق‌های پدالی یا موتوری، در تالاب گشت‌وگذار کنید.

همچنین اگر اهل عکاسی هستید، بی‌شک سوژه‌های متعددی برای عکاسی خواهید یافت، از آب‌ ساکن تالاب گرفته تا درختان توسکا. برای بازدیدهای خانوادگی و دوستانه نیز پیک‌نیک را توصیه می‌کنیم. زیراندازی پهن کنید و روزی را با شادی و آرامش در جوار تالاب استیل سپری کنید.

جای‌جای طبیعت در هر فصل از سال زیبایی و جذابیت خود را دارد و انتخاب را سخت می‌کند. با این حال پاییز بهترین زمان بازدید از تالاب استیل است؛ چراکه در این موسم پرندگان به تالاب می‌آیند و از شرجی تابستانی هوا کاسته می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید