به نظر می‌رسد جنگ در اوکراین وارد یک بن بست ویرانگر شده در حالی که خط مقدم‌های نبرد دچار انجماد شده‌اند و تلفات درگیری به رغم حمایت های غرب از کی‌یف بالاتر و بالاتر می‌رود. بنا براین برای مدیریت کردن این درگیری یک رویکرد متعادل تر نیاز است.

اوکراین شانسی برای پیروزی در جنگ ندارد

نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای خواستار آتش‌بس اوکراین با روسیه بدون پیش‌شرطهایی همچون بازگشت شبه جزیره کریمه و عضویت در ائتلاف ناتو شد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با یک مجری مشهور آمریکایی به اوکراین پیشنهاد داد که با روسیه بدون پیش شرط‌هایی همچون بازگرداندن شبه جزیره کریمه یا عضو شدن در ائتلاف ناتو آتش‌بس برقرار کند و تاکید کرد که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ با روسیه ندارد.

اوربان در مصاحبه با برنامه «تاکر کارلسون»، مجری مشهور آمریکایی که چندی پیش از شبکه فاکس نیوز اخراج شد بیان کرد: «ما باید با روسها بر سر یک معماری امنیتی جدید با هدف تضمین امنیت و حاکمیت اوکراین توافق حاصل کنیم اما بدون مطرح کردن موضوع عضویت اوکراین در ناتو.»

ویکتور اوربان همچنین تقاضای اوکراین برای آنکه شبه‌جزیره کریمه به این کشور بازگردانده شود را «غیرواقع‌بینانه» خوانده و گفت: «هر کسی که در دنیای سیاست باشد منطق، اعداد و داده ها را درک می‌کند. آنها می‌فهمند که چنین شرطی غیرممکن است. چنین جنگی یک تراژدی برای اوکراین خواهد بود. سربازان اوکراینی‌ها قبل از آنکه نیروهای روسیه کم شوند، تمام خواهند شد. مساله‌ای که نهایتا تعیین‌کننده خواهد بود حضور سربازان در منطقه است و رقم نفرات روسیه خیلی بیشتر است.»

اوربان همچنین در ادامه این مصاحبه از امکان بروز جنگ جهانی سوم نیز حرف زده و تاکید کرد، در صورت استقرار رسمی نیروهای ناتو در منطقه اجرای عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه، درگیری تشدید شده و به یک سطح جدید می‌رسد.

نخست وزیر مجارستان اضافه کرد: «استقرار قوای نظامی توسط هر یک از کشورهای غربی علیه روسیه به معنی جنگ مستقیم غرب و روسیه خواهد بود و فورا ما درگیر جنگ جهانی سوم خواهیم شد. هم اکنون وضعیت در منطقه بسیار خطرناک است.»

اوربان بیان کرد: «به نظر می‌رسد جنگ در اوکراین وارد یک بن بست ویرانگر شده در حالی که خط مقدم‌های نبرد دچار انجماد شده‌اند و تلفات درگیری به رغم حمایت های غرب از کی‌یف بالاتر و بالاتر می‌رود. بنا براین برای مدیریت کردن این درگیری یک رویکرد متعادل تر نیاز است.»

نخست وزیر مجارستان با اعلام اینکه از بازگشت به سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا استقبال می‌کند گفت: «ترامپ هیچ جنگ جدیدی را به راه نینداخت و رفتار خوبی با کره شمالی، روسیه و حتی چین داشت. همزمان سیاست او در قبال خاورمیانه نیز بهترین بود و توافقات ابراهیم را حفظ کرد.»

ویکتور اوربان در تمجیدهای افراطی خود از ترامپ ادعا کرد: «سیاست خارجی او بهترین سیاست خارجی برای جهان که من در عرض چند دهه اخیر دیده‌ام بود. اگر دونالد ترامپ در زمان شروع حمله روسیه به اوکراین همچنان رئیس جمهور آمریکا بود، شروع کردن این جنگ برای روسیه غیرممکن می‌شد. من از آمریکایی ها می خواهم ترامپ را برگردانند. ترامپ کسی است که می‌تواند جهان و احتمالا بشریت را نجات دهد.»

نخست وزیر مجارستان اضافه کرد: «واضح است که اوکراینی‌ها با اتکا به خودشان پتانسیلی برای رقابت در این جنگ ندارند. در صورتی که آنها از غرب به ویژه آمریکا پول و تجهیزاتی دریافت نکنند، جنگ تمام می‌شود.»

ویکتور اوربان از طرفی ناتو را به داشتن عملکرد متناقض نسبت به این ادعایش که با تمام توان برای صلح کار می‌کند متهم کرده و نشانه این تناقض را حمایت مالی و دیگر حمایت‌های کشورهای عضو در ناتو از اوکراین خواند.

او اضافه کرد: «این اتفاقاتی که می افتند سیاست ناتو نیستند بلکه سیاست آمریکا هستند و این دو تفاوت بزرگی دارند.»

نخست وزیر مجارستان بیان کرد: «هر چند این اوکراینی ها هستند که باید در مذاکرات صلحی بالقوه شرکت کنند اما نیت آمریکا است که فاکتور واقعی برای صلح در اوکراین به حساب می‌آید.به همین دلیل راه حل وضعیت اوکراین در دست آمریکایی‌ها است.»

پایان پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید