۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
کد خبر: 55458317

خرید بذر و کود به صورت غیرحضوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو با ما همراه باشید و درباره فروشگاه اینترنتی بذر و کود بدانید.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

سلام نو پلاس: به حاصل تولید مثل جنسی گیاهان که از لقاح تخمک گل ماده و دانه گرده گیاه نر که از یک پایه ( در گیاهان خودگشن) یا دو پایه (در گیاهان دگرگشن ) بوجود می آید و تضمین کننده ی نسل بعد گیاه است دانه یا بذر می گویند.گیاهان را بر اساس بذر به دو دسته می توان تقسیم کرد: ۱.گیاهان تک لپه ۲.گیاهان دو لپه

درباره بذر و کود

در کشاورزی سنتی، بذر حاصل از نسل گذشته برای کشت فصل بعد استفاده می شود. این روش دارای مزایا و معایبی است. از مزایای این روش ایجاد نژاد های جدید است که ویژگی های متفاوتی را از خود نشان می دهد ولی در عین حال با گیاهان والدی چندان متفاوت نیستد.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

اما باید بدانیم بسیاری از بیماری های قارچی ، ویروسی و باکتریایی توانایی نفوذ به بذر در حال تشکیل را دارند که در اصطلاح به این بیماری ها، بیماری های بذرزاد می گویند.

بیماری های بذر زاد نه تنها باعث از بین رفتن بذور می شوند بلکه می توانند نسل به نسل منتقل شوند و محصول شما را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین داشتن بذرهایی با نژاد های متفاوت مزرعه شما را نامنظم می کند، گیاهان شما را در خطر پاتوژن ها و آفات قرار می دهد و شما را از داشتن محصولی یکدست محروم می کند.

برای حل چنین مشکلاتی شرکت های تولید کننده ی بذر ایجاد شد ، در این شرکت ها بذر تولید شده دارای شناسنامه است و دارای ویژگی های تضمین شده ای میباشد که در اثر سال ها آزمایش و لقاح کنترل شده بوجود آمده است. هر بذر دارای نژاد مشخصی است که برای شرایط خاص طراحی شده و نسبت به پاتوژن ها و آفات خاصی مقاوم است.

یکی از راحت ترین روش های تهیه بذر مورد نیاز ، تهیه آن به صورت خرید اینترنتی بذر است.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

در دو دهه اخیر با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و دسترسی راحت تر به اینترنت ، فرصت های ویژه ای برای فروشندگان ، تولید کنندگان و خریداران بذر ایجاد شده است ، آن هم ارتباط راحت تر با مشتری های دور و عرضه تسهیلات به آنها است.

این اتفاق به کمک راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ممکن شد و هر روزه رو به افزایش است. فروشگاه ها و عرضه کننده های نهاده های کشاورزی نیز از این اتفاق جدا نبوده اند و فروشنده هایی توانایی رقابت در این بازار را دارند که محصولاتشان از تنوع ، مرغوبیت و اطلاعات کافی برخوردار باشد، تا خریدار بتواند با دانش کافی محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

انواع بذر و کود

بذر فلفل های تند و کمیاب

دوازده واریته مختلف از فلفل های تند و کمیاب

مجموعه ای فوق العاده جذاب و کامل برای طرفداران همه مدل غذا و سُس های تند.

تنوع در میزان تندی فلفل ها متغیر است، به طوری که از اسکوویل پنج هزار تا اسکوویل ۲ میلیون در این مجموعه دیده می‌شود.

اسکوویل مقیاسی است برای سنجش میزان کپسایسین موجود در فلفل.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

هر چه میزان کپسایسین فلفل بیشتر باشد عدد اسکوویل نیز بیشتر می‌شود.

بنابراین هر چه عدد اسکوویل بیشتر شود فلفل تندتر است.

بذر انواع گل‌های خوراکی

مجموعه ای جدید که شامل دوازده گونه متفاوت از گل‌های خوراکیست.

این مجموعه بسیار متنوع است و برای علاقه مندان به مزه های گوناگون که به دنبال عطر و طعم خاص در غذاها هستند آماده شده است. شرکت روکالبا با همکاری دوتا از برترین رستوران های اسپانیا (les magnolias restaurant) و (l’aliança restaurant) دستور عمل بهترین مزه ها و غذاهای خوشمزه ایی که میشه با این گل ها تهیه کرد را به روی هر بسته مربوط به آن گل درج کرده است .

بذر سبزیجات و صیفیجات

هر واحد از بافت گیاه ، خواه دانه, پیاز یا هر چیز دیگر ، که شرایط و زمینه های رشد گیاه جدید را محیا نماید به عنوان بذر شناخته می شود. تولید و تکثیر سبزیجات و صیفیجات به طور مستقیم از طریق بذر سبزیجات و بذر سبزیجات انجام می شود که تنوع بی‌نظیری را شامل می شود.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

انتخاب یک بذر اصلاح شده با شرایط ژنتیکی و رشد مناسب می تواند تاثیر بسیار به سزایی بر روی مرغوبیت و هم چنین میزان محصول تولیدی داشته باشد.

بذر گیاهان دارویی

گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی مادهٔ مؤثره است. که دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است. بذر هاو گیاهان دارویی گسترده ای در کشورمان تکثیر میشوند. ما در فروشگاه بذر روکالبا شما با طیف وسیعی از بذر گیاهان دارویی با قوه نامی بالا در خدمت شما هستیم تا با اطلاعات کافی از نحوه رشد و تکثیر و نگهداری گیاهان دارویی بتوانید چه در منزل و یا گلخانه به پرورش بذر گیاهان دارویی بپردازید.

بذر گل (زینتی – فصلی)

درحال حاضر گلها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای نام خاصی هستند. کاشت بذرگل می تواند یک راه اقتصادی و بسیار جالب باشد که با ساده ترین وسایل در منزل قابل انجام است و باعث کاهش استرس و افسردگی میشود. اگر بخواهیم بذر گلها را دسته بندی کنیم شامل : گلهای فصلی ، بذر گلهای آپارتمانی ، بذرگلهای وحشی و همچنین گلهای زینتی می شود.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

بذر درختان زینتی

این روزها در میان گیاهان زینتی دسته ای به عنوان درختان زینتی وجود دارد که از نظر نوع گل ، ترکیب بندی ، شکل ، رنگ و سایر ویژگیهای منحصر به فردی که دارند مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته اند که می توان از این درختچه های زیبا برای تزئین باغ ها استفاده کرد. درختچه های زینتی انواع گوناگونی دارند که برای نگهداری در فضای باز، ویلا و آپارتمان و همچنین در هوای سرد و دمای پایین با یکدیگر متفاوت هستند و با توجه به محیطی که قرار است در آن رشد کنند می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بذر چمن

بذر چمن بدلیل اینکه چمن بیشترین نقش را در تصفیه هوا و کاهش آلودگی هوا در محیط های شهری بر عهده دارد از پر فروشترین بذرها است. چمن ها با رنگ های مختلف در محیط های مختلف کاشته می شود مثل چمن هایی با رنگ نقره ای و آبی . در هر اقلیم چمن مناسب با آن اقلیم باید کاشته شود.چمن ها در یک دسته بندی دیگر در دو گروه چمن های لوکس یا ظریف Luxury lawn grade و چمن های کاربردی Utility grade قرار می گیرند.

فروشگاه اینترنتی بذر و کود

انواع کود و مواد مغذی

به هر نوع ماده معدنی یا آلی یا بیولوژیک که دارای عناصر غذایی باشد و باعث بالا بردن حاصل خیزی خاک و همچنین با تیمار گیاهی باعث افزایش عملکرد کیفی و کم محصول شود کود اطلاق میشود.کودهای شیمیایی به دو دسته که برخی جزء عناصر پر مصرف گیاه یا ماکرو المنت و برخی نیز جز عناصر کم مصرف گیاه ( میکرو المنت ) میباشد تقسیم می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید