معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۷ تا ۲۰ هزار معلم خرید خدمت تعیین تکلیف شوند.

خبر مهم درباره استخدام آموزش و پرورش / جزییات استخدام معلمان

به گزارش سلام نو، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در اجلاس سی و هفتم آموزش و پرورش به بحث استخدام و تعیین وضعیت و نیز تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی تصمیم گیری می شود گفت: ۱۷ تا ۲۰ هزار معلم خرید خدمت تعیین تکلیف شوند.

احتمال برگزاری آزمون دیگر برای آموزگاری، مربیان و معاونان پرورشی در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود فعلی نیرو در مدارس استان گفت: در استان خوزستان کمبود معلم در حالتی که کلاس بدون معلم باشد، نخواهیم داشت و کمبود موجود با استفاده از معلمان حق‌التدریس و اضافه کاری جبران می‌شود.

در آموزش و پرورش استان خوزستان به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و دیگر مسائل، کمبود نیرو داریم اما با وجود استخدامی‌ها، تا سال ۱۴۰۵ دیگر کمبود نخواهیم داشت.

اطلاعیه مهم ویژه داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۲ سهمیه استان فارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، به اطلاع داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۲ سهمیه استان فارس که در مرحله ارزیابی تکمیلی و صلاحیت عمومی شرکت نموده اند می رساند چنانچه مدرک معتبر امتیاز آوری برابر دستورالعمل ارزیابی تکمیلی شامل نمون برگ شماره ۱۹ دارند که در روز ارزیابی نتوانستند تحویل نماینده امور اداری دهند می توانند برابر جدول زمانبندی پیوستی مراجعه و اصل و کپی مستندات خود را تحویل دهند. 

بیشتر بخوانید: طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش به کجا رسید؟

طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی، حدود ۱۰۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه‌های آن امسال جذب خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اسفند سال گذشته از استخدام ۲۸ هزار و ۱۷ آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی خبر داده بود. 

آنطور که صادق ستاری‌فرد اعلام کرده بود، حداقل و حداکثر سن برای استخدام ۲۰ و ۴۰ سال است و داوطلبان آزاد، معلمانی که غیررسمی با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند اعم از نیروهای خرید خدمات، معلمان مدارس غیردولتی و حق التدریسی‌ها و دانش آموختگان حوزوی امکان استخدام در آموزش و پرورش را دارند. 

با این حال امروز رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه نشست تخصصی جشنواره شهید رجایی درباره آخرین وضعیت جذب و استخدام در سال ۱۴۰۲ اظهار کرده که اکنون برای آموزش و پرورش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۵۶ هزار نفر در آزمون ماده ۲۸ و ۲۰ هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و غیره در نظر داریم که امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر جذب و استخدام در این دستگاه اجرایی می‌رسد.

طبق اعلام میثم لطیفی، دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، وزارت اقتصاد، گمرک، مالیات، برخی بانک‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب نیروی انسانی داشته‌ و دارند، همچنین طرحی برای پرستاری و جذب اعضای هیات علمی و غیره در سال جاری داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره وضعیت نیروهای شرکتی که می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها تبدیل وضعیت شوند و به استخدام دولت درآیند، پ این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند و مشکلی از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند اما اگر می‌خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

لطیفی درباره علت طولانی شدن فرآیند جذب و به کارگیری از طریق آزمون‌های استخدامی اظهار کرده، یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون‌های استخدامی آزمون‌های فراگیر بود. آزمون‌های فراگیر در چند دستگاه، چند رشته و چند نقطه – محل برگزار می‌شد و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد سبب می‌شود که داوطلبی که آزمون مالیات در بروجن و وزارت اقتصاد در تهران را انتخاب کرده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرده، این موضوع سبب می‌شود که وقتی قرار است کارنامه برای شرکت کننده در آزمون صادر شود باید در ابتدا هه دستگاه نتایج آزمون خود را برای سازمان سنجش ارسال کنند تا سازمان سنجش پس از تجمیع و محاسبه اعلام کند که این متقاضی در کدام رشته و نقطه – محل قبول شده است.

به گفته لطیفی، در این زمینه بین دستگاه‌ها و در برخی مواقع ناهماهنگی‌هایی اتفاق می‌افتاد تا نتایج مصاحبه‌ها و آزمون‌هایشان مشخص شود و این مسئله باعث می‌شد که تاخیری در این زمینه به وجود بیاید. برای حل این مشکل سعی کردیم از امسال آزمون‌ها را برای هر دستگاه که متقاضیان به تعداد مشخصی می‌رسد، از طریق اطلاعیه سازمان سنجش برگزار کنیم تا از این طریق تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌ها را به حداقل برسانیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۴۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    6 8
    سلام لطفا تکلیف ما حق التدریسهای قبل ۹۱ را مشخص کنید هربار که به اداره محل خدمتمان مراجعه میکنیم پاسخشان این است که وزارت باید به ما دستور بدهد
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 2
    تکلیف خدمات شرکتی که الان تعلیق هستن چی میشه
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 2
    سلام خواهش میکنم فوق دیپلم بهداشت مدارس را هم برای آزمون آموزش و پرورش اعلام کنید
  • ف IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 4
    لطفا در مورد طلاب طرح امین برای جذب رسمی اقدام کنید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 4
    سلام خواهش میکنم تکلیف نهضتیا مشخص کنید نه سال داریم خدمت میکنیم دریابید مارو
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    7 3
    سلام . شرط سنی را افزایش دهید
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 1
      فکری به غیر انتفاعی ها بکنید
  • محبوبه جمالی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام .خواهش میکنم خواهش میکنم یه برنامه ای بزارید تا ما دهه شصتیا هم بتونیم شاغل بشیم .هر وقت آگهی استخدام داشتید ما بامشکل سنی نتونستیم ثبت نام کنیم.چرا ؟؟ده سال قبل شرایط سنی ۳۰ سال تمام بود حالا هم شده حد اکثر ۴۰ سال..پس ما چی؟؟بخدا ما خیلی سختی کشیدیم الان من متولد آذر ۱۳۶۰ بودم نتونستم ثبت نام کنم.فکری هم به حال ماکنید.هیچ وقت شرایط برای ما مهیا نبوده.شما را به خدا به درخواست م اا هم رسیدگی کنید
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام خواهش میکنم ما نیروهای حق التدریس را که کدپرسنلی و گزینش شده هستیم و دو تا سه سال در مدارس دولتی تدریس کردیم را دریابید.
  • زهرا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    بچه ها کسی هست که از منابع ها خبر داشته باشه چون من تا حالا امتحان ندادم نمیدونم از کدوم کتاب‌ها امتحان میگیرن ،ممنون میشم جواب بدین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید