۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 55455822

یکی از دانش‌های بسیار مهم برای سفر به شهرهای استان کرمان، در نظر گرفتن فاصله سیرجان تا چهارگنبد است. این دهستان از جمله معروف‌ترین روستاها است.

فاصله سیرجان تا چهارگنبد

سلام نو-سرویس گردشگری: از فاصله سیرجان تا چهارگنبد چه می‌دانید؟ چهارگنبد یکی از مناطق کوهستانی در استان کرمان است که به واسطه‌ی شرایط جغرافیایی ایده‌آل، جاذبه‌های گردشگری زیادی را در بر دارد. اگر بخواهیم به یکی از روستاهایی که در بخش مرکزی سیرجان در استان کرمان واقع شده است اشاره کنیم، می‌توان از چهارگنبد یاد کرد. این منطقه از مناطق خوش آب و هوا در استان کرمان به شمار می‌رود. بسیاری از مردم این شهر اعتقادات مختلفی برای نامگذاری آن، دارند. برخی بر این اعتقادند که نامگذاری این دهستان به نام چهارگنبد، به سبب برخورداری آن از ۴ زیارتگاه است. برخی نیز بر این باورند که موقعیت جغرافیایی و شرایط کوهستانی بودن منطقه، سبب شده است که نام چهارگنبد به آن اطلاق گردد. این منطقه از جمله مناطق ییلاقی در استان سیرجان محسوب می‌گردد.

 لازم به ذکر است که در این منطقه به سبب وجود آب و هوای مطلوب، می‌توان شاهد افزایش سطح کشاورزی و دامداری نیز بود. در این منطقه می‌توانید تابستان‌های خنک و زمستان‌های پربرف را تجربه کنید. یکی از نقاط عطف این منطقه، برخورداری  آن از ۶۷ پارچه آبادی است. این منطقه وطن اصلی ایل بچاقچی می‌باشد. این ایل از ایلات مهم در استان کرمان بوده است. به همین جهت این دهستان از ارزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

 موقعیت جغرافیایی و فاصله سیرجان تا چهارگنبد:

 یکی از موارد بسیار مهم برای رسیدن به این دهستان از مسیر سیرجان، توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله سیرجان تا چهارگنبد است. همانطور که گفته شد، این دهستان معروف در منطقه کوهستانی واقع شده است. بنابراین دور از ذهن نیست که در فصل تابستان از آب و هوای خنک و در فصل زمستان از بارش برف زیاد برخوردار باشد. اگر بخواهیم به فاصله این دهستان از شهر سیرجان اشاره کنیم، می‌توان از ضلع شرقی شهر سیرجان یاد کرد. این شهر در محدوده شهرهای بافت و بردسیر از شهرهای سیرجان، واقع شده است. بنابراین به راحتی و در کمترین زمان می‌توان از آن بازدید کرد.

 شرایط آب و هوای ایده آل در این دهستان سبب شده است که شاهد بسیاری از جاهای گردشگری چهارگنبد باشیم. در این منطقه پوشش‌های گیاهی جذاب و گونه‌های درختی متنوع رشد می‌کنند. پوشش گیاهی این منطقه به نحوی است که سبب محبوبیت فوق العاده دهستان چهار گنبد (در بین مناطق دیگر استان کرمان) شده است. در این منطقه بسیاری از جاهای گردشگری فوق العاده و منحصر به فرد وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. از جمله گونه‌های درختی در این منطقه عبارتند از:

  • بنه (پسته کوهی)
  • الوک (بادام کوهی)
  • زارچ (زرشک وحشی)

 همچنین در کوه‌های این منطقه می‌توان شاهد رشد بوته‌های کنگر، آلاله، آویشن و غیره نیز بود.

فاصله سیرجان تا چهارگنبد

سفر به چهارگنبد

راههای دسترسی به چهارگنبد:

با پی بردن به موقعیت جغرافیایی چهارگنبد، باید اطلاعات کاملی را از فاصله سیرجان تا چهارگنبد کسب نمایید. دهستان چهار گنبد در محدوده شهرهای بافت، بردسیر و سیرجان واقع شده است. بنابراین برای دسترسی به آن باید اطلاعات کاملی را کسب نمایید. این دهستان در مسیر بین کرمان به سیرجان واقع شده است. بنابراین اگر به دنبال راه‌های دسترسی به این دهستان هستید، باید به سمت بلورد، بافت و بردسیر حرکت کنید. توجه داشته باشید که مسافت سیرجان تا بردسیر برابر با ۱۱۳ کیلومتر است که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمانی در حدود ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه در مسیر خواهید بود. بنابراین با بهره برداری از اطلاعات دقیق، می‌توانید به راحتی مسیر مناسب برای دسترسی به این شهر را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برخی از مسیرهای فرعی می‌توانند در افزایش مسیر شما نقش مثبتی داشته باشند. برخی از این مسیرهای فرعی به جهت برخورداری از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد، محبوب و پرطرفدار نیز هستند. بنابراین اغلب گردشگران مسیری را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند که در بر دارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده و منحصر بفرد باشد.

فاصله سیرجان تا چهارگنبد

جاهای دیدنی چهارگنبد

جاهای دیدنی در فاصله سیرجان تا چهارگنبد:

یکی از مهمترین عوامل در فاصله سیرجان تا چهارگنبد برخورداری آن از جاهای گردشگری چشم‌نواز و دیدنی است. در این مسیر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده و چشم نواز باشید که برخی از آنها از جمله آثار تاریخی و برخی دیگر جاذبه‌های طبیعی هستند. همانطور که می‌دانید دهستان چهارگنبد به جهت برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب، در بردارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است. بنابراین سالانه بسیاری از گردشگران برای تجربه آب و هوای دلنشین، این مسیر را برای سفر انتخاب می‌نمایند.

آیا میدانید در مسیر سفر خود از چه شهرها و روستاهای عبور می‌کنید؟ چقدر جاهای گردشگری چهارگنبد را می‌شناسید؟ همانطور که به سمت چهارگنبد در حرکت هستید، می‌توانید با بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف در استان کرمان آشنا گردید. بسیاری از این روستاها دربردارنده‌ی انواع آثار باستانی و تاریخی از گذشتگان ما هستند. برخی دیگر نیز به واسطه برخورداری از موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دربردارنده‌ی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چشم‌نوازی خواهند بود. بنابراین شناخت این روستاها و شهرها می‌تواند بر روی گردشگری بی‌نظیر شما نقش بسزایی داشته باشد. در این مسیر از روستاها و شهرهایی نظیر:

  • دهستان سعادت آباد
  • بخش بلورد
  • بخش پاریز
  • دهستان کوه پنج
  • دهستان مشیز

و غیره بازدید نمود. آثار باستانی حیرت انگیز و همچنین طبیعت بکر و خارق العاده، فاصله سیرجان تا چهارگنبد را به یکی از جذاب‌ترین مسیرها برای سفر مبدل نموده است. با سفر به این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از صنایع دستی و همچنین سوغاتی‌های ایده‌آل نیز باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    9 2
    ای جانم به چهارگنبدمون
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    2 2
    مزخرف نوشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید