۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 55455632

جک و تیگو دو خودروی محبوب و پرطرفدار هستند از این رو با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش جک بخرم یا تیگو را بدانیم.

جک بخرم یا تیگو

سلام نو _ سرویس عمومی: جک s۵ و چری تیگو ۷ از خوش‌نام‌ترین و پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار کشور ما هستند که با توجه به نزدیکی قیمت و شباهت‌های فراوان فنی و آپشنی، رقیب سرسخت یکدیگر محسوب می‌شوند. به همین بهانه، امروز به سراغ مقایسه جک s۵ با تیگو ۷ رفته‌ایم تا شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو چینی محبوب را بیش‌تر بشناسیم و ارزش خرید هرکدام را بسنجیم. اگر شما هم در فکر خرید یک کراس‌اوور خانوادگی هستید که پس از چند سال حضور در بازار امتحان خود را پس داده باشد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه جک با تیگو

مقایسه تیگو ۷ با جک s۵ را از بخش طراحی آغاز می‌کنیم. با توجه به این‌که هر دو خودرو از یک نسل قبل محصولات چینی هستند، اثری از تِرِندهای جدید طراحی چینی‌ها مثل چراغ‌های جلو دوتیکه یا چراغ‌های عقب متصل به‌هم در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

جک بخرم یا تیگو

اما این به معنی زشت بودن آن‌ها نیست. چرا که خوش‌بختانه طراحان هر دو شرکت جک و چری با رعایت تناسب خطوط طراحی، چهره‌ای هماهنگ را برای جک s۵ و تیگو ۷ خلق کرده‌اند. البته اختلاف سه ساله سن دو خودرو، در ظاهر هم خود را نشان می‌دهد و خطوط پرتعدادتر و برجسته‌تر بدنه، چهره‌ای به‌روزتر را برای تیگو ۷ ایجاد کرده است.

درون کابین جک s۵ و ام وی ام تیگو ۷ هم اوضاع به همین صورت است و هر دو خودرو در مقایسه با هم‌وطنان جدیدتر خود، داشبورد ساده‌ای دارند. اما در این بخش هم تیگو ۷ به لطف طرح جذاب‌تر پشت آمپر و چیدمان به‌روزتر دکمه‌های کنسول میانی، تا حدودی زیباتر از رقیب خود به نظر می‌رسد. ضمن این‌که متریال نرم‌تر داشبورد محصول مدیران خودرو، حسی از کیفیت بالاتر را به سرنشینان القا می‌کند.

در مجموع برای مقایسه جک s۵ با تیگو ۷ از نظر ظاهری باید بگوییم که هرچند جک s۵ طراحی متناسب و قابل قبولی دارد اما تیگو ۷ تاحدودی به‌روزتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

جک بخرم یا تیگو

جک s۵ و تیگو ۷ نسبت به سن و رده قیمتی خود، امکانات رفاهی قابل قبولی دارند و در اکثر آپشن‌ها باهم مشترک هستند. اما در این‌جا هم مثل هر رقابت دیگری، تفاوت‌های کوچک سرنوشت‌ساز هستند و تیگو ۷ به لطف سه آپشن سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه و اتوهلد، برنده این قسمت از مقایسه خواهد بود. در حالی که تنها برتری آپشنی جک s۵ به تیگو ۷ در بهره‌گیری محصول کرمان موتور از حافظه صندلی راننده خلاصه می‌شود.

برای مقایسه تیگو ۷ با جک s۵ از نظر ایمنی باید بگوییم خوش‌بختانه هر دو خودرو از سیستم‌های نسبتاً کامل کنترل پایداری در کنار ایربگ‌های جلو و جانبی بهره‌مند هستند و با کسب ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه چینی C-NCAP امتیاز خوبی از این نظر می‌گیرند. البته در این بخش هم بایستی تیگو ۷ را به دلیل بهره‌گیری از ایربگ‌های پرده‌ای، برنده بدانیم.

هرچند جک s۵ و تیگو ۷ از نظر ظاهر و آپشن یک سروگردن پایین‌تر از هم‌وطنان جدیدتر خود قرار می‌گیرند اما از نظر فنی کماکان می‌توانند با کراس‌اوورهای جدیدتر رقابت کنند.

جک بخرم یا تیگو

در جک s۵ نیوفیس، پیشرانه ۲ لیتری توربو MPI قبلی جای خود را به یک نسخه ۱.۵ لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر داده است که علی‌رغم کاهش حجم، راندمان بالاتر و هماهنگی بهتری با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه این خودرو دارد.

این قوای فنی جدید باعث شده است تا جک s۵ نیوفیس با مصرف سوخت ترکیبی ۸.۶ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه، در هر دو پارامتر پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی داشته باشد.

انتخاب بین جک و تیگو

اکنون هر دو خودرو دریک رنج قیمت به فروش می رسند و در بازار دست دوم نیز جک S۵ بهتر خرید و فروش می شود و طرفداران بیشتری دارد. در نتیجه اگر خواهان خودرویی با فضای بیشتر - کم مصرف تر و پیشرانه ای قوی تر هستید جک اس ۵ گزینه مناسبی است.

در مقایسه با تیگو ۵ نیز باید گفت جک S۵ ظاهر ساده‌ای دارد اما در عمل خیلی سرحال‌ نشان می‌دهد و با شتاب و کشش برتر و هندلینگ تاحدودی بهتر، حس خوبی از لذت رانندگی و هیجان را به شما منتقل خواهد نمود که حداقل در نسخه تنفس‌طبیعی تیگو ۵ خبری از این چیزها یافت نشد.

جک بخرم یا تیگو

با این حال نمی‌توانیم نماینده جک را به عنوان برنده قطعی رقابت معرفی نماییم. درست است که تیگو ۵ تنفس‌طبیعی در بحث توانایی‌های حرکتی قافیه را به رقیب واگذار کرده اما در پارامترهایی نظیر: طراحی، آپشن، ایمنی و ارگونومی چیزی از جک S۵ کم ندارد و تازه در مواردی مثل کیفیت سواری و استهلاک و هزینه نگهداری برتر هم ظاهر میشود.

جدا از تمامی اینها نماینده چری مقداری ارزان‌تر است و شرایط فروش متنوع‌تری دارد، هرچند در هنگام فروش نسخه‌های دست‌دوم، اوضاع تغییر میکند و این بار نماینده کرمان‌موتور راحت‌تر به پول نقد تبدیل خواهد شد. حال شما باید ببینید چه نکاتی برایتان مهم‌تر است تا بر اساس آن خودرو مناسب خودتان را انتخاب نمایید.

اما یک بررسی هم طلب شما ماند که امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت انجامش دهیم و آن رقابت میان جک S۵ نیوفیس با تیگو ۵ توربو است. در آن رقابت نماینده جک بواسطه پیشرانه مدرن‌تر (مشابه با KMC K۷) و آپشن‌های تکمیلی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و تیگو ۵ TE نیز با اضافه شدن پرخوران توربو و گیربکس ارتقاء یافته دیگر نقطه ضعف‌های امروز را از خودش بروز نمی‌دهد و بنابراین شاهد رقابتی نزدیک‌تر و داغ‌تر خواهیم بود.

جک بخرم یا تیگو

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید