۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 55455615

در این مطلب به معرفی شماری از جاهای دیدنی لاهیجان از جمله شیطان کوه، استخر لاهیجان و تالاب سوستان می پردازیم.

جاهای دیدنی لاهیجان

سلام نو-سرویس گردشگری: لاهیجان که لقب عروس گیلان و همچنین سرزمین چای معطر را یدک می کشد یکی از قطب های گردشگری شمال کشور به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه ها و جاهای دیدنی لاهیجان بپردازیم. با ما همراه باشید.

استخر لاهیجان

در میان جاهای دیدنی لاهیجان مشهورترین مورد بدون شک استخر لاهیجان است. این دریاچه زیبا با وسعتی نزدیک به هفده هکتار در حومه شرقی لاهیجان جا خوش کرده است. عمق استخر لاهیجان چهار متر است و طول حاشیه استخر بیش از دو کیلومتر می باشد. در گذشته از آب استخر لاهیجان برای آبیاری مزارع و شالیزارهای برنج استفاده می شده است. در وسط این دریاچه یک جزیره کوچک زیبا به نام میان پشته نیز وجود دارد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی استخر وصل می شود. در محدوده استخر لاهیجان تفریح قایق گردی نیز برای گردشگران مهیا گردیده است.

شیطان کوه

شیطان کوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان است که درست در کنار استخر لاهیجان قرار گرفته است. در حقیقت محدوده شیطان کوه و استخر لاهیجان گردشگر پذیر ترین منطقه این شهر است. شیطان کوه حقیقتا یکی از خاص ترین و خوش منظره ترین کوه های استان گیلان است. کوهی به رنگ سبز که درختچه های شمشاد به شکلی انبوه تمامی سطح آن را پوشانده اند. از شیطان کوه همچنین یک آبشار مصنوعی زیبا نیز جاری است که آب آن از استخر لاهیجان تامین می گردد.

چهار پادشاهان

گرچه اکثر جاهای دیدنی لاهیجان را جاذبه های طبیعی تشکیل می دهند اما باید گفت که این شهر از جاذبه های تاریخی نیز بی بهره نیست. چهار پادشاهان یکی از این جاذبه های تاریخی و معروف ترین آنهاست. چهار پادشاهان در حقیقت محل دفن چهار تن از پادشاهان کیایی بیه پیش است. این چهار پادشاه سید علی کیا، سید رضی کیا، سید خور کیا و سید رضا کیا هستند. این حاکمان محلی که خود را پادشاه می خواندند در فاصله قرون هفتم تا نهم هجری بر منطقه لاهیجان حکومت می کردند. بقعه چهار پادشاهان که از حیث معماری بنایی بسیار ارزشمند محسوب می شود در دوران صفویه ساخته شده است. این اثر تاریخی در ابتدای خیابان کاشف لاهیجان واقع شده است.

تالاب سوستان

شاید استخر لاهیجان مشهورترین نام در میان جاهای دیدنی لاهیجان باشد اما زیباترین جاذبه گردشگری این شهر از نظر ما نه این استخر و کوه زیبای کنار آن، بلکه تالاب سوستان است. سوستان نام منطقه ای با بافت روستایی در شمال شهر لاهیجان است که تالابی زیبا و شگفت انگیز را در درون خود جای داده است. منظره ای که در کنار تالاب سوستان می توان تماشا کرد آنقدر باشکوه است که می تواند روح انسان را تا مدت ها در آرامش خود غرق سازد. سطح این تالاب با گیاهان زیبای مردابی پوشیده شده است و در حاشیه آن نیمکت های قدیمی و دنجی برای نشستن وجود دارد. تالاب سوستان از یک طرف به کوه و از طرف دیگر به یک جنگل سرسبز و خنک محدود می شود.

جاهای دیدنی لاهیجان

تالاب سوستان

روستای سرچشمه

لاهیجان به لقب سرزمین چای معطر مفتخر شده است. در واقع باید گفت که بیش از هر جاذبه ای و بالاتر از هر جنگل و دریاچه ای، این مزارع چای و عطر بهشتی آنهاست که نماد شهر لاهیجان است. با قدم زدن در کنار این مزارع و نفس کشیدن رایحه روح نواز چای سبز می توان خود را جایی در میان بهشت تصور کرد. روستای سرچشمه از این نظر بهشتی ترین روستای لاهیجان است و عطر مزارع چای آن هوش از سر انسان می برد. علاوه بر این مزارع چای، روستای سرچشمه دارای دو جاذبه طبیعی دیدنی نیز هست. اولی کوه عطاکوه و دومی غار شوپرچال. دیگر ویژگی جذاب این روستا چشم انداز زیبایی است که در ارتفاعات آن می توان از دریای خزر دید.

تالاب بین المللی امیرکلایه

تالاب بین المللی امیرکلایه نیز از دیگر جاهای دیدنی لاهیجان است. این تالاب در حاشیه دریای خزر و در فاصله سی و شش کیلومتری با شمال شرق لاهیجان واقع شده است. تالاب بین المللی امیرکلایه مهمترین زیستگاه جانوری منطقه لاهیجان است و از جمله زیست بوم های حفاظت شده استان گیلان به شمار می رود. در این تالاب که بیش از هزار و دویست هکتار وسعت آن است انواع گوناگونی از پرندگان، خزندگان، ماهیان و دوزیستان زندگی می کنند.

جاهای دیدنی لاهیجان

تالاب بین المللی امیرکلایه

پل خشتی

پل خشتی لاهیجان یکی از آثار تاریخی مشهور این شهر است که ساخت آن به سده نهم هجری باز می گردد. این پل که در محله پردسر لاهیجان قرار دارد با استفاده از آجر قرمز، ساروج و آهک ساخته شده است و با توجه به زمان ساخت آن یک شاهکار معماری و مهندسی به شمار می رود.

دیگر جاهای دیدنی لاهیجان

از جمله دیگر جاهای دیدنی لاهیجان این موارد را می توان نام برد: حمام گلشن، پارک جنگلی میرصفا، موزه چای، مسجد اکبریه، باغ ملی، آبشار ماهی موشه، روستای جنگلی گردکوه، روستای چی چی نی کوتی، بقعه شیخ زاهد گیلانی، روستای لیالمان، بقعه میر شمس الدین، بقعه امیر شهید، مقبره کاشف السلطنه، روستای گوراب بالا، روستای کوشال، بقعه مراد دهنده، بقعه آقا میر صادق، روستای شیرجوپشت، پل تاریخی سیمرود و...

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مینا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 0
    لاهیجان شهر فرهنگ و زیبایی که بوی برنج از یک طرف و بوی چای از کوه های آن به مشام می رسد و بسیار دل‌انگیز و چشمگیر هست و مردمانی مهربان و فرهنگ دوست دارد . فوقالعاده ، عالی
  • مهرپت IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    روستایی کتشال و چلک وسوستان سوییس ایران هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید