برای رونق بازار کار و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور جوانان باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این آمادگی را دارد که تمام امکانات خود را در این زمینه بسیج و مراکز دولتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند تا آموزش‌ها با کیفیت بهتری به مهارت آموزان ارائه شود.

سهم اندک آموزش‌های عملی از اعتبارات آموزشی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تنها ۸ درصد اعتبارات آموزشی صرف آموزش عملی می‌شود، تاکید کرد: برای رونق بازار کار و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور، جوانان باید به مهارت‌آموزی روی آورند.

به گزارش سلام نو، غلامحسین حسینی نیا در گفت و و با ایسنا، درباره موضوع برندسازی در مهارت که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌کند، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود، بحث برندسازی مهارت است تا از این طریق تغییر گرایش از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی اتفاق بیفتد.

وی از شناسایی ۵٠٠ عنوان شغل مهارت محور کم سرمایه‌بر خبر داد و گفت: با شناسایی این شغل‌ها افراد می‌توانند با کمترین تجهیزات و امکانات برای خود شغلی راه‌اندازی کنند و درآمد داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه ۹۲ درصد اعتبارات آموزشی صرف آموزش‌های نظری و تنها ۸ درصد صرف آموزش‌های عملی می‌شود، گفت: در حال حاضر توزیع مناسبی در بحث اختصاص بودجه نداریم و انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و مجلس نسبت به این مساله اهتمام داشته باشند.

حسینی‌نیا با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری روی آموزش‌های مهارتی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها روی مهارت آموزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند ولی ما نیازمند تمرکز و توجه بیشتر به این مساله هستیم.

وی همچنین به فعالیت ٣٣ هزار مربی بخش خصوصی و ۴۸۰۰ مربی دولتی در کشور اشاره کرد و گفت:خوشبختانه تعداد مراکز جوار کارگاهی در این دولت از ۵۵۰ مرکز به بیش از ۲۷۰۰ مرکز افزایش یافته و متوسط اشتغال در محیط واقعی کار به ۸۲ درصد رسیده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان با بیان اینکه شغل‌ها باید به جامعه شناسانده شوند، گفت: برای رونق بازار کار و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور جوانان باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این آمادگی را دارد که تمام امکانات خود را در این زمینه بسیج و مراکز دولتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند تا آموزش‌ها با کیفیت بهتری به مهارت آموزان ارائه شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید