هرمزگان خط ساحلی تماشایی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان بدانید.

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

سلام نو _ سرویس گردشگری: ساحل صخره‌ای مکسر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در جنوب ایران است که مناظری منحصربه‌فرد از تلاقی کوه و دریا در آن به چشم می‌خورند. در طول سالیان دراز فرسایش کوه‌های سخت بر اثر آب دریا تندیس‌های زیبا و باشکوه خلق کرده‌اند که توجه گردشگران علاقه‌مند به جاذبه‌های طبیعی بکر را به خود جلب می‌کنند.

آشنایی با ساحل تماشایی مکسر هرمزگان

کمتر کسی پیدا می‌شود که سواحل را مکان شگفت‌انگیزی برای سفر نداند و هر از گاهی هوس تماشای طلوع و غروب خورشید از روی ساحل به سرش نزده باشد.

خوشبختانه کشور ایران با وجود خط ساحلی جنوب با گستره ۵۰۰۰ کیلومتر و همچنین خط ساحلی شمال با گستره ۸۹۰ کیلومتر دارای سواحل متعددی است. این سواحل در مناطق شمالی همنشین دریای خز و در جنوب کشور در مجاورت دریای عمان و خلیج فارس هستند.

بی شک سفر به هر کدام از این سواحل تجربه‌ لذت‌بخش خود را به دنبال دارند، با این حال استان هرمزگان که با داشتن نوار ساحلی به طول ۹۰۰ کیلومتر بیشترین سهم را از مناطق ساحلی در کل کشور در اختیار دارد، بکرترین و خارق العاده‌ترین سواحل را در خود جای داده است.

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

شاید به همین دلیل باشد که این استان را در زمره پنج استان برتر در سفرهای دریایی محسوب کرده‌اند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم در این مطلب یکی از سواحل چشم‌نواز و خیره‌کننده این استان را برای شما به تصویر بکشیم. ساحل صخره‌ای مکسر بندر مقام که در ادامه با زیبایی‌های آن آشنا خواهید شد، در زمره سواحلی است که از تماشای طلاطم موج‌های خروشان آن و منظره برخورد امواج با صخره‌های عظیمش، لذت بی‌اندازه‌ای به شما دست می‌دهد.

ساحل مکسر در استان هرمزگان و در جوار خلیج فارس قرار دارد و در حد فاصل شهر پارسیان تا بندر مقام واقع شده است. نام مکسر به معنی شکسته شده را، از روی شکل ظاهری صخره‌های این ساحل انتخاب کرده‌اند. در ساحل مکسر به هر طرف سر بچرخانید، زیباترین تندیس‌های طبیعی را خواهید دید. این منطقه بسیار بکر و دست نخورده است و برای اتراق علاقه‌مندان به طبیعت جذابیت زیادی دارد.

جاذبه‌های ساحل مکسر

تجمع پلانگتون‌ها در ساحل مکسر باعث سبز رنگی آب دریا در این بخش‌ها می‌شود. سنگ‌های ساحل نیز پوشیده از خزه و لیز هستند.

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

میان سنگ‌های ساحل انواع صدف، گوش ماهی‌ها، سفره ماهی‌ها و عروس دریایی به چشم می‌خورند. جاده محلی بندر مقام به شهر پارسیان را با نام جاده «بستانو» می‌شناسند و در طول این مسیر جاذبه‌های بکر و دیدنی بسیاری قرار گرفته‌اند. از دیدنیهای برجسته در مسیر دسترسی به ساحل مکسر می‌توان به گردنه عشاق، شهر کوشنار، بندر بدو و روستاهای زیارت و مغدان اشاره کرد.

اشکال عجیب و جذاب این صخره‌ ها و زیبایی و سکوت و آرامش دریا همه و همه سبب آرامش روح و جسم آدمی ‌هستنند.تجربه‌ به ‌نظاره ‌نشستن طلوع و غروب خورشید وصف ‌ناشدنی است که لذتی ناب و عمیق برایتان خواهد داشت. با تجربه‌ پابرهنه رفتن در ساحل روی شن‌ های نرم و لمس آنها قطعا حالتان را خوب می ‌کند. نترسید و به دریا نزدیک‌ شوید و این تجربه ناب را توام کنید با نوازش موج ‌ها روی پاهایتان که قطعا وجودتان را سرشار از عشق خواهد کرد. تجربه‌ یکی‌ شدن با دریا آرامش ‌بخش است؛ نفسی عمیق بکشید که دریا شما را می ‌خواند. تن به آب بزنید، به صدای آب گوش دهید و ماهی‌ های زیبا را تماشا کنید.

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

سکوت و آرامش ساحل شما را به تجربه لذت ‌بخش مراقبه فرا می‌ خواند. یوگا هنگام طلوع و غروب خورشید یکی دیگر از آن تجربه ‌های ناب است که می توانید در این منطقه تجربه کنید. اگر تجهیزات غواصی یا اسنورکلینگ را همراه خود دارید، دنیای زیر آب در ساحل مکسر شگفت‌ زده ‌تان خواهد کرد. ماهی ‌های گوناگون، سفره ‌ماهی ‌ها، صدف ‌ها و گوش‌ ماهی‌ های زیبا و حتی لاک ‌پشت ‌ها را خواهید دید.

دسترسی به ساحل خاص مکسر

ساحل مکسر در منطقه ‌ای واقع شده که در فاصله چند کیلومتری آن می ‌توان جاذبه ‌های طبیعی بسیاری یافت. جاده‌ زیبای مقام‌ بستانو که مسیر دسترسی به ساحل مکسر است، خود یکی از بی ‌نظیرترین جاده‌ های ساحلی ایران است. وقتی در این جاده به‌ سمت بندر مقام حرکت کنید، می ‌توانید در گردنه عشاق در ارتفاع صخره، دریا را به نظاره بنشینید. بندر صیادی مقام دروازه‌ ورودی جزیره لاوان و جزیره شیدور (مارو) است. جزایری بی ‌نظیر و بکر با سواحلی زیبا و گونه ‌های جانوری خاص. همچنین به‌ سمت پارسیان که حرکت کنید، سواحل بی ‌نظیر و تنگه ‌ها و جاذبه‌ های زیادی برای دیدن انتظارتان را می‌ کشند.

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

از آنجا که مقام در گذشته مقر حکومت قبیله بنی حمّاد بوده، تاکنون بقایایی از آثار و قلعه های آنان در گوشه و کنار این منطقه دیده می شود. آثار ارگ قدیمی در دهستان وجود دارد که در دوران گذشته مقر حاکم بوده ‌است.

برای بازدید از ساحل مکسر می‌توانید به یکی از شهرهای عسلویه یا بندر لنگه بروید و سپس خود را به شهر پارسیان یا بندر مقام برسانید. ساحل مکسر در نزدیکی بندر مقام و در جاده بستانو قرار دارد.

آدرس ساحل مکسر: استان هرمزگان، بندر مقام، ۱۰ کیلومتری جاده بستانو، ساحل صخره‌ای مکسر

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید