معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: شاخص‌هایی توسط ادارات تابعه با همکاری روستاهای استان درحال تکمیل است.

 ۳۳ روستای مازندران به عنوان هدف گردشگری انتخاب شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براساس برنامه معاونت گردشگری سازمان شناسایی، انتخاب و ارزیابی روستاهای هدف گردشگری در دستور کار قرار دارد و در این زمینه هم جلساتی را باحضور شوراها و دهیاران روستاها و هن کارشناسان برگزار کردیم.

وی افزود: براساس شاخص‌هایی که ازسوی معاونت گردشگری اعلام شد حدود ۱۰۰ آیتم برای انتخاب روستاهای هدف گردشگری در حوزه‌های مختلف در بحث‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، زنجیره ارزش گردشگری، موضوعات فرهنگی و اجتماعی و موضوعات مربوط به مشارکت در امور اجتماعی و مشارکت زنان در امور مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی روستا تعیین شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: شاخص‌هایی توسط ادارات تابعه با همکاری روستاهای استان درحال تکمیل است.

حسنی با اعلام اینکه در مازندران ۳۳ روستای هدف گردشگری قبلا انتخاب شد، تصریح کرد: تعدادی از روستاها به دلایلی ازجمله شاخص‌ها و ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه بافت روستا هویت خود  را از دست دادند.

وی ادامه داد: در کنار روستاهایی که قبلا به‌عنوان روستاهای هدف انتخاب شدند، روستاهای جدیدی را انتخاب کردیم و جهت ارزیابی به معاونت گردشگری ارسال شدند که بعد از نهایی شد به سازمان اعلام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از ۶هزار واحد اقامتی، پذیرایی تفریحی ، سرگرمی و گردشگری یک میلیون و ۲۰۰ نفر شب اقامت دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید