مهردادبذرپاش گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و سوریه تفاهم نامه های خوبی به امضا رسیده است.

تعرفه صفر در مبادلات ایران و سوریه
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری مشترک با وزیر اقتصاد سوریه با توجه به سفر رئیس جمهور کشورمان؛ گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و سوریه تفاهمات خوبی به امضا رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعرفه‌های تجاری بین دو کشور افزود: تعرفه کالا بین دو کشور به صفر رسیده و تجار دو کشور می‌توانند کالا را با تعرفه صفر درصدی صادرات و واردات کنند و اعزام سالانه ۵۰ هزار زائر به سوریه در دستور کار است و فعال سازی تلفن همراه ایرانی در سوریه به بحث‌های تأییدی رسیده است و این توافقات در آستانه اجرایی شدن است و سیم‌کارت های اپراتور سوم در کشور سوریه اجرا می‌شود.

بذرپاش افزود: در حوزه بیمه پیشرفت بسیار خوبی حاصل و شرکت مشترک بین دو کشور تأسیس شد و امروزه می‌توان به شرکت‌ها، زائرین، مسافرین و گردشگران ارائه خدمت انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در حوزه بانکی بین دو کشور، بانک طرف ایرانی معرفی و مجوز بانک مرکزی نیز صادر شد؛ بانک طرف ایرانی ظرف هفته‌های آتی فعالیت خود را در کشور سوریه آغاز می‌کند که این روند در حالت عادی شاید سال‌ها به طول انجامد اما ما توانستیم کمتر از سه این روند را به مرحله نهایی خود برسانیم که بانک برای آسان‌تر شدن فعالیت تجاری بین دو کشور تأسیس شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در تسهیل و فعال سازی زیر ساخت‌های ترانزیتی (جاده، ریلی و کشتیرانی) توافقاتی خوبی با کشور سوریه انجام شد و انظباط در ارسال کشتی‌های ایرانی به مقصد سوریه و بنادر سوریه و کالاهای ایرانی را به کشور سوریه ارسال کند و بالعکس و با انجام زیرساخت‌های مناسب بندری در کشور سوریه، کشتی‌های بزرگ‌تر و عظیم‌تر آماده پهلو گیری باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید