ویدیویی از خانه ی باصفای پدر سالار که این روزها تبدیل به خانه فرهنگ محله امامزاده یحیی شده و هر اتاق آن که یکی از بچه های اسدالله خان «محمدعلی کشاورز» در آن زندگی می کردند به یک کلاس تبدیل شده است در فضای مجازی منتشر شده مورد توجه کاربران قرار گرفت.

لوکیشن خانه پدرسالار پس از ۳۰ سال + فیلم

به گزارش سلام نو، خانه مهرانگیز کامبیز تهران، خانه ‌ای است که بیشتر از آنکه با نام صاحبش شناخته شود، با نام خانه پدرسالار معروف شده است.

پدرسالار نام یک مجموعهٔ تلویزیونی درام محصول سال ۱۳۷۲–۱۳۷۴ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی یکی از ماندگارترین سریال‌های ایران است.

سریال محبوب دهه شصت و هفتاد، که در آن زمان همه را پای تلویزیون می ‌نشاند.

این خانه را که در منطقه عودلاجان شهر تهران و محله امامزاده یحیی واقع شده است، خانه فرهنگ امامزاده یحیی نیز می‌ نامند.

 اگر این سریال را دیده و به خاطر داشته باشید، در سریال، اندرونی خانه متعلق به خانواده برادر بزرگتر، یعنی اسدالله خان بود و در بخش بیرونی خانواده برادر کوچک تر، یعنی عمو مصطفی زندگی می ‌کردند.

هر دو آنها امروزه تبدیل به کلاس آموزشی شده اند. از پله ‌های سمت راست ایوان که پایین بیایید، ابتدا مطبخ خانه را می ‌بینید.

پله ‌های مقابل آن را که بالا بروید، اتاق آذر، عروس کوچک خانواده و ناصر را خواهید دید که در خانواده آشوب راه انداختند. اتاق آنها امروزه محل بازی کودکان است. اتاق زهرا عروس بزرگ خانواده و جمال پسر بزرگ اسد الله خان، اکنون دفتر مدیریت و اتاق سفال خانه فرهنگ است.

از پله ‌ها که پایین می ‌آیید، اتاق جلال پسر وسط و زهره را که در زیرزمین قرار داشت، خواهید دید.

اتاق آنها در حال حاضر سالن ورزشی خانه فرهنگ است. اتاق شاه نشین نیز همان جایی است که سفره‌ های طولانی و بلند بالای سریال پدرسالار در آن پهن می ‌گشت. 

خاطره انگیزترین سکانس سریال در همین اتاق فیلمبرداری شد که مرحوم محمد علی کشاورز در نقش اسد الله خان، زمانی که بچه هایش حرفهایش را نپذیرفتند و به اعتراض سر سفره حاضر نشدند، از میان سفره با عصبانیت راه رفت و تمام بشقابها را زیر پا خرد کرد.

تنها اثری که از زمان باقی مانده است، شومینه گوشه مهمانسرا است.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید