سئو کردن یک سایت کاری لازم و ضروری است از این رو با ما همراه باشید تا بدانید چگونه سایت را سئو کنیم.

چگونه سایت را سئو کنیم

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که بعد از راه اندازی سایت افراد زیادی از من میپرسند این است که چگونه سایت را سئو کنیم یا چگونه سایت خود را بهینه سازی کنیم؟ بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید برای این که کاری کنید مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند و وارد سایت تان شوند باید سایت تان را سئو کنید اما ممکن است بپرسید که چگونه سایت را سئو کنیم ؟ در ادامه به پاسخ این پرسش مهم می‎پردازیم.

نحوه سئو کردن یک سایت

برای اینکه سایت تان را سئو کنید باید تمام مراحل سئو را کامل یاد بگیرید و مرحله به مرحله سایت تان را سئو کنید. برای اینکه شما سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید و به نتایج اول گوگل برسید باید سه مرحله سئو که عبارت است از انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی یا on page seo، و سئو خارجی یا off page seo را انجام دهید.

در مرحله اول شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند.

چگونه سایت را سئو کنیم

به عنوان مثال همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید برای کلمه کلیدی ” چگونه سایت را سئو کنیم ” بهینه سازی شده است. وقتی کسی کلمه چگونه سایت را سئو کنیم را در گوگل جستجو می کند سایت ما در نتایج اول گوگل دیده می شود و باعث میشود که کاربر وارد سایت ما شود.

در مرحله دوم شما باید تمام اصول سئو داخلی یا on page seo را کامل انجام دهید. منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی که شما باید داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه سازی شود. البته در ادامه به صورت کامل و جامع تر شما را با انتخاب کلمات کلیدی و سئو داخلی آشنا خواهیم کرد.

در مرحله سوم باید اصول سئو خارجی یا off page seo را انجام دهید. منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو خارجی می گویند.

چگونه سایت را سئو کنیم

تا اینکه فهمیدید برای اینکه سایتتان را سئو کنید دقیقا چه کارهایی باید انجام دهید در ادامه شما را به صورت کامل تر و جامع تر با مباحث سئو و بهینه سازی سایت آشنا خواهیم کرد.

۵ راهکار مهم در سئو کردن سایت

انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سایت

اولین و مهمترین گام در سئو یک سایت، انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری وب سایت است. کاربران سطح وب به کمک جستجو کلمات کلیدی، پاسخ سوالات خود را پیدا کرده و نیاز خود را برطرف می کنند.

در نتیجه شما باید با توجه به آنچه کاربران جستجو می کنند، سایت خود را سئو کنید. کلمات کلیدی به دو دسته سخت و کلمات کلیدی دم دراز تقسیم می شوند؛ یکی از اشتباهات بزرگ صاحبان وب سایت این است که می خواهند از همان ابتدا روی کلمات کلیدی سخت با جستجو بالا سایت خود را سئو کنند.

اما آنها به این نکته توجه نمی کنند که رتبه گرفتن در کلمات کلیدی سخت، بسیار دشوار و زمانبر خواهد بود. حتی گاهی ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا بتوانید در این کلمات رتبه بگیرید.

چگونه سایت را سئو کنیم

تولید محتوای سئو شده برای سایت

دومین گام در سئو یک سایت، تولید محتوای هدفمند و سئو شده است. منظور از محتوای سئو شده، محتوایی است که بر اساس نیاز کاربر نوشته شده باشد. شما باید پس از آنکه کلمات کلیدی سایتتان را پیدا کردید، بر اساس نیاز سایت و کاربر اقدام به تولید محتوا کنید.

پس از آنکه کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا را پیدا کردید، باید رقبای خود را در این زمینه آنالیز کنید. آنالیز سایت رقیب به شما این امکان را می دهد تا نحوه عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داده و از نقاط ضعف یا قدرت آنها الگو بگیرید.

برای تحلیل و بررسی سایت رقیب، می توانید عباراتی را که پیدا کرده اید در گوگل جستجو کنید و سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند را بررسی کنید.

برای آنالیز سایت رقیب باید موارد زیر را بررسی کنید:

موضوع محتوا

تعداد کلمات محتوای نوشته شده

تعداد و نوع تصاویر به کار رفته در بدنه محتوا

آیا محتوا نیاز به ویدیو دارد یا خیر؟

چگونه سایت را سئو کنیم

سئو داخلی سایت

در پاسخ به سوال برای سئو چه کنیم؟ باید بگوییم که برای بهینه کردن یک وب سایت تنها پیدا کردن کلمات کلیدی و تولید محتوا کافی نیست. شما باید بتوانید ساختار داخلی سایت را از هر نظر بهینه کنید؛ به این کار سئو داخلی یا on page seo می گویند.در مطلب سئو داخلی چیست؟ در مورد تکنیک های on page seo بیشتر صحبت کرده ایم.

برای بهینه سازی داخلی سایت باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • بهینه سازی تمامی تگ ها
  • بهبود بهبود سرعت سایت
  • استفاده از هاست با کیفیت
  • لینک سازی داخلی سایت

سئو خارجی سایت یا off page seo

گام بعدی در سئو یک وب سایت، آموزش سئو خارجی یک سایت است. زمانی که برای سئو داخلی سایت اقدام کنید، آن را برای کاربران بهینه می کنید. اما شما باید بتوانید اعتماد گوگل را جلب کرده و اعتبار سایتتان را در سطح وب افزایش دهید.

برای این کار باید سئو خارجی سایت خود را بهبود ببخشید. از مهمترین اقدامات در زمینه سئو خارجی یک سایت، می توان به گرفتن بک لینک اشاره کرد.

چگونه سایت را سئو کنیم

منظور از بک لینک، لینکی است که سایت های دیگر به سایت شما می دهند؛ حال هر چه آن وب سایت رتبه بهتری در گوگل داشته باشد، بک لینکی که به شما میدهد نیز ارزش بیشتری خواهد داشت. با این کار گوگل اینطور برداشت می کند که سایت شما توسط وب سایت های معتبر دیگر تایید شده و می توان به آن اعتماد کرد.

برای پیدا کردن بهترین وب سایت ها برای لینک سازی می توانید مطلب " بررسی بک لینک های سایت " را مطالعه کنید. علاوه بر گرفتن بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی و خرید رپورتاژ آگهی نیز به شما کمک می کند تا سئو خارجی سایتتان را بهبود بخشید.

افزایش سرعت سایت

در پاسخ به سوال چطور سایت را سئو کنیم؟ می توان به افزایش سرعت سایت اشاره کرد. یکی از مهمترین فاکتور ها که گوگل به آن توجه بسیاری دارد، سرعت سایت شما می باشد. موتورهای جستجوی گوگل سرعت سایت شما را با سایت رقیب بررسی میکنند و اگر سرعت سایت شما نسبت به سایت رقیب کمتر باشد، ممکن است سایت شما را به صفحه اول نیاورد.

چگونه سایت را سئو کنیم

شما می‌ توانید در سایت خود از تصاویر با حجم کم استفاده کنید. این امر باعث می شود تا سرعت سایت شما افزایش پیدا کند. عوامل دیگری همچون هاست با کیفیت، قالب مناسب، تصاویر و ویدیو های بهینه شده می تواند در سرعت سایت شما موثر باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید