۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 55452302

وجود گیاهان آپارتمانی در هر فضایی، فواید بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره آموزش نگهداری از گل سانسوریا بدانید.

آموزش نگهداری از گل سانسوریا

سلام نو _ سرویس عمومی: گل سانسوریا مقاومت بسیار بالایی به نور، دما و آب و غیره دارد. در ادامه با روش نگهداری گل سانسوریا مانند خاک مناسب، آبیاری، رطوبت، نور لازم برای رشد گیاه سانسوریا بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با گیاه سانسوریا

سانسوریا از خانواده ساکولنت‌ها و جز گیاهان آپارتمانی معروف و درعین حال پرطرفدار به‌شمار می‌رود؛ محبوب از این جهت که در عین زیبایی و تنوع گونه‌ها، نگهداری آسان داشتی و جز گیاهان سرسخت و مقاوم است. در نتیجه اگر به‌تازگی قصد شروع پرورش گیاهان آپارتمانی را دارید، مسلما سانسوریا به‌خاطر نگهداری آسانی که دارد انتخابی مناسب برای شماست. بعد از انتخاب و خرید گیاه مورد نظرتان اگر سانسوریا را انتخاب کرده‌اید یا این گیاه را در خانه خود دارید، مهم‌ترین کاری که باید برای آن انجام دهید، نگهداری از آن است، دقیقا چیزی که قرار است در این مطلب برای شما شرح بدهیم تا به‌طور کامل با آن آشنا شوید.

از ویژگی های سانسوریا، کاربرد آن در دکوراسیون داخلی منازل و محیط های اداری میباشد چرا که با توجه به این که بیشتر افراد در نگهداری گل و گیاه مبتدی هستند، در نتیجه سانسوریا با ساختار خود، یکی از بهترین گزینه ها میباشد.

آموزش نگهداری از گل سانسوریا

از طرفی طبق نظریه فنگ شویی، استفاده از گیاهان به خصوص سانسوریا در جریان انرژی محیط تاثیر بسزایی دارند و از طرف دیگر نیز با توجه به ارتفاع این گیاه که تا ۱۰۰ سانتی متر میرسد میتواند به عنوان پارتیشن مابین فضا های کاری مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه توانایی بالایی در تصفیه هوای محیط اطراف خود دارد . این نوع گیاه گاز های موجود در هوا که شامل تری کلروتن ، بنزن ، فرمالدهید ، زایلن و ... که برای سلامتی اشخاص مضر میباشد را جذب خود میکند . باید بدانید عامل اصلی سردرد و حالت تهوع گاز تری کلروتن میباشد. اگر در طول روز احساس سوزش در ناحیه چشم خود کردید باید بدانید عامل اصلی آن بنزن است . اگر گلو درد ناگهانی برایتان اتفاق افتاد، بدانید گاز فرمالدهید یکی از عامل های آن است.

نحوه نگهداری گل سانسوریا

آبیاری

گیاه سانسوریا گیاهی است که در برابر کم آبی مقاومت بالایی دارد. بهترین زمان آبیاری گیاه سانسوریا، هنگامی است که مطمئن شوید سطح خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری خشک شده باشد.

آموزش نگهداری از گل سانسوریا

آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه گیاه سانسوریا می شود. معمولاً در طول تابستان هفته ای یک بار و و در زمستان هر دو هفته یک بار، آبیاری این گیاه کافی است. هنگام آبیاری، توصیه می شود که از ریختن آب بر روی برگها توصیه شود.

دمای مناسب

گیاه سانسوریا هوای گرم را دوست دارد و نسبت به گرما مقاومت بالایی دارد. بهترین دما جهت نگهداری گیاه سانسوریا، بین ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد است؛ اما باید توجه داشت که گرمای بیش از حد باعث خم شدن و شل شدن برگ ها می شود. از طرفی، گیاه سانسوریا نسبت به سرمای زیاد حساس است و بهتر است که این گیاه در معرض برف و باران قرار نگیرد.

رطوبت مناسب

این گیاه نسبت به رطوبت حساسیت ندارد و مقاوم است. ولی اگر محیط اطراف گیاه خیلی خشک باشد می توانید برای تامین رطوبت آن از غبارپاشی و یا ساخت جزیره استفاده کنید. برای ساخت جزیره، ابتدا در زیر گلدانی چند لایه سنگریزه بریزید و مقداری آب روی آن بریزید و سپس گلدان سانسوریا را بر روی آن قرار دهید، به طوری که کف زیر گلدان خشک باشد.

آموزش نگهداری از گل سانسوریا

خاک مناسب برای نگهداری از سانسوریا

سانسوریا خاکی سنگین مثل خاکی ترکیبی از شن، ماسه، رس و مواد آلی را می‌پسندد. در نتیجه در زمان تعویض گلدان و فراهم کردن شرایط مناسب برای نگهداری از آن، به این نکته توجه داشته باشید. اگر قصد دارید سانسوریا را در باغچه خود بکارید، باید به خاک و نور مورد نیاز آن دقت کنید. بهترین محدوده Ph خاک برای رشد سانسوریا، بین ۴.۵ تا ۷.۵ است. بخشی از باغچه را انتخاب کنید که کمی سایه باشد و در عین حال نور کافی هم به آن بتابد. به‌عبارتی گیاه به‌گونه‌ای در باغچه کاشته شود که نور مستقیم خورشید به آن نتابد.

گلدان مناسب برای نگهداری از سانسوریا

سانسوریا هم قابلیت کاشته شدن در گلدان و هم باغچه را داراست. اگر انتخاب کرده‌اید که از این در گلدان نگهداری کنید، به یک گلدان سفالی نیاز دارید. گلدان باید پهن باشد و قد تقریبا کوتاهی داشته باشد. چون سیستم آبرسانی ریشه سانسوریا در خاک کم عمق بهتر عمل می‌کند. ضمن اینکه به زهکشی مناسب گلدان هم توجه کنید، چراکه همانطور که در آموزش تصویری تعویض خاک و گلدان سانسوریا گفتیم انباشته شدن آب در خاک و اطراف ریشه، باعث پوسیده شدن و از بین رفتن ریشه گیاه می‌شود.

آموزش نگهداری از گل سانسوریا

کود مناسب

گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگر، نیاز به غذا دارند، سانسوریا نیز این قاعده مستثنا نیست اگر میخواهید گیاه سانسوریا شما یک رشد خوب و سریع داشته باشد، توصیه میکنیم از کود عمومی گیاهان آپارتمانی، کود NPK با نسبت ۱۰-۱۰-۱۰ و کود های مخصوص سانسوریا استفاده کنید.

فرقی نمیکند که سانسوریا در گلدان یا باغچه کاشته شود اما به هیچ عنوان از کود های حیوانی و یا کود های شیمیایی مرسوم برای باغچه های فضای باز استفاده نکنید چرا که باعث آلوده شدن و یا سوختن ریشه های این گیاه میشود .

به طور کلی نیز پس از مدتی مواد مغذی خاک از بین می رود و به اصلاح به تفاله تبدیل میشود پس بهتر است هر شش ماه نسبت به تعویض رویه خاک و جایگزینی با خاک جدید ( نه تعویض کامل خاک ) اقدام نمایید و هر یکسال یکبار نسبت به تعویض کل خاک اقدام نمایید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید