۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 55454650

سانسوریا از گیاهان پرطرفدار با نگهداری آسان است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

سلام نو _ سرویس عمومی: یکی از بهترین تجربه های کسیانی که از گیاهان نگهداری می‌کنند، دیدن برگهای تازه و یا پاجوش های کوچک آنهاست. بسیاری از گیاهان با برگهای جدید خود را نشان می‌دهند و بعضی دیگر مانند سانسوریا به تولید مثل می‌پردازند و همنوعان کوچکی را از کنار خود تولید می‌کنند.

دلیلی درخور توجه برای سبز شدن پاجوش سانسوریا ابلق

گیاهانی که ابلق هستند برای حفظ ابلقیت اون ها چند مورد رو باید حتما در موردشون رعایت کرد.

اول این که نور مورد نیازشون تامین بشه. اگر گیاه در نور خوبی قرار نگیره نمیتونه واریته رنگ خودش رو تامین کنه بنابراین سعی میکنه با سبز کردن رنگ خودش فتوسنتز بیشتری انجام بده.

دوم این که این نکته مهم رو باید در نظر بگیرید که سانسوریا اصلا گیاه آپارتمانی نیست ولی ما متاسفانه به عنوان یک گیاه کم نور میشناسیم و دیگه این طور بین همه جا افتاده و تا بخوایم این تفکر رو اصلاح کنیم و تغییر بدیم واویلایی میشه.

بنابراین باید یا در فضای باز و قسمتی که سایه هست گیاه قرار داده بشه یا در پرنورترین قسمت منزل.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

سوم تغذیه اصولی هست. برای تامین غذای مورد نیاز اااین گیاه باید از کود فسفربالا استفاده کنید. هر سی روز باید طبق دستور این کود رو آماده کرده وبه گیاه بدین.

اما نکته مهم و حیاتی که باید برای ابلق شدن پاجوش ها به اون توجه ویژه ای کنید اینه که برای تامین رنگ ابلق پاجوش ها باید از کود اسیدی کننده خاک استفاده کنید. و این کود چیزی نیست جز هیومیک اسید.

سانسوریا در خاک اسیدی هم سریع تر پاجوش میزنه و هم رنگ ابلق پاجوش هاش حفظ میشه.

خاک گیاه به مرور و با تعداد دفعات آبیاری قلیایی میشه و تجمع املاح به ویژه نمک ها مانع از فعالیت ریشه در خاک میشه. بنابراین به منظور رشد ریشه، پاجوش زنی گیاه و ابلق شدن پاجوش ها باید با استفاده از کود هیومیک اسید خاک رو اسیدی کرد.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

چکار کنیم سانسوریا پاجوش بزند

بدون معطلی به سراغ نکات کلیدی و ترفند های تحریک گیاه سانسوریا برای پاجوش می‌رویم:

۱- تأثیر نور مناسب در پاجوش زدن سانسوریا

گیاه سانسوریا بسیار مقاوم است و با نور کم دوام می‌آورد اما یکی از بزرگ‌ترین دشمن سانسوریا، نور مستقیم خورشید به صورت مستمر است.

گلدان سانسوریا در نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا رشد این گیاه متوقف می‌شود، همچنین گیاه سانسوریا در نور کم زنده می‌ماند اما زندگی نمی‌کند، زیرا گیاه احتیاج به نور مناسب و کافی دارد تا برگ‌ها سبز بماند و پاجوش بزند.

گیاه سانسوریا به ۶ ساعت در روز نور مناسب نیاز دارد، اگر رنگ گیاه محو یا پریده شد یعنی نور مناسب را دریافت نمی‌کند و بهتر است محل نگهداری را عوض کنید.

سانسوریا کراواتی ابلق گونه‌ای از این گیاه است که برای رشد خود نیاز به نور مستقیم دارد. اگر در منزل پاجوش سانسوریا ابلق دارید برای رشد آن حتما گیاه را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

۲- تاثیر دما در افزایش پاجوش سانسوریا

دما در رشد گیاه سانسوریا تاثیرگذار است، گیاه را در دمای ایده‌آل نگه دارید تا از رشد گیاه جلوگیری نشود. برای این کار نیاز دارید تا نکات کلیدی نگهداری این گیاه در فصول سرد و گرم را به خوبی بشناسید.

فصل سرما و پاجوش زدن سانسوریا

فصل زمستان گیاه را خارج از محیط خانه نگه ندارید، زیرا برف، باران و وزش شدید باد به گیاه آسیب می‌زند. اگر سانسوریا در دمای پایین‌تر از ۱۰ درجه نگهداری شود، مرگ، سرنوشت این گیاه می‌شود.

فصل گرما و دمای مناسب برای پاجوش زدن سانسوریا

گیاه سانسوریا توانایی تحمل، دمای بالا را نیز ندارد؛ بهتر است در فصل گرما گیاه سانسوریا را در دمای پایین‌تر نگه داشت. اگر سانسوریا در مقابل نور مستقیم خورشید و گرما باشد، لکه های قهوه ای روی برگ سانسوریا پدیدار می‌شود.

بهترین دما نگهداری سانسوریا

برای نگهداری گیاه سانسوریا دمای پیشنهادی ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است، اگر گیاه را در دمای مشخص شده نگه دارید باعث افزایش پاجوش سانسوریا می‌شود.

۳- تاثیر بستر و گلدان در پاجوش سانسوریا

گلدان یکی از مهم‌ترین عامل رشد هر گیاه است، در هنگام خرید گیاه، گلدان مناسب انتخاب کنید تا جلوی رشد گیاه را نگیرد.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

گلدان کوچک برای پاجوش زدن سانسوریا یک انتخاب مناسب است. هنگامی که شرایط لازم برای رشد گیاه مناسب باشد، ریشه‌های گل در گلدان رشد می‌کند و سرتاسر گلدان را پر می‌کند و سپس گیاه، پاجوش می‌زند.

۴- تاثیر آبیاری در تکثیر سانسوریا

آبیاری زیاد، سانسوریا را از پای در می‌آورد و مانع رشد آن می‌شود. برای آبیاری سانسوریا زمان مشخص کنید و یا هر زمان که خاک گیاه خشک شد آبدهی را شروع کنید.

۵- کود، راز پاجوش زدن سانسوریا

در قسمت آخر روش‌های افزایش پاجوش سانسوریا، نوبت کود است. کود، همانند مکمل‌های است که نیازهای اساسی گیاه را برطرف می‌کند. اگر گیاه سانسوریا با بیماری خاصی دست و پنجه نرم ‌کند، کود می‌تواند همانند دارو بیماری را بهبود بخشد.

برای این گیاه می‌توان از بهترین کود برای پاجوش زدن سانسوریا استفاده کرد که انواع مختلفی دارد، مانند:

  • کود مایع
  • کود ریشه
  • کود شیمیایی
  • کود دامی

بهترین کود برای پاجوش زدن سانسوریا، کودهای ان پی کی (NPK) است که به کود پاجوش دهی معروف است.

چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ستاری IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    6 1
    نظراتون کاملان درست بود مرسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید