بجنورد طبیعتی تماشایی دارد به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید و بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید.

بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر مشغول برنامه‌ریزی برای طبیعت‌گردی‌های آینده‌تان هستید، ما امروز می‌خواهیم یک مقصد زیبا را به شما معرفی کنیم. نام این نقطه زیبا از ایران «باغ دره» است. باغ دره، با فضایی سرسبز و زیبا از جاهای دیدنی بجنورد است و می‌تواند آرزوی هر طبیعت‌گردی باشد. پس با ما همراه باشید تا سفری به باغ دره داشته باشیم.

راز و جرگلان کجاست؟

استان خراسان شمالی که در شمال شرقی کشورمان قرار گرفته است، از ۸ شهرستان تشکیل شده است که شمالی‌ترین شهرستان آن «راز و جرگلان» نام دارد. راز و جرگلان تا سال ۱۳۹۲ بخشی از شهرستان بجنورد بود ولی پس از این سال تبدیل به یک شهرستان مستقل شد.

مرکز این شهرستان، شهر «راز» نام دارد. فاصله شهر راز تا مرکز استان خراسان شمالی یعنی شهر بجنورد، در حدود ۱۱۰ کیلومتر است. بخشی از جاده مواصلاتی بین این دو شهر از میان «پارک ملی گلستان» نیز عبور می‌کند و زیبایی خاصی نیز دارد.

شهرستان راز و جرگلان با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت که بخش عمده‌ای از آن را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند، دارای جغرافیای سرسبز و مناطق زیبای طبیعی است. طبیعت باغ دره نیز در همین منطقه قرار دارد.

بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید

دیدار با باغ دره

باغ دره از جاهای دیدنی استان خراسان شمالی به شمار می‌آید و دره‌ای بسیار زیبا و سرسبز است که طبیعت و چشم اندازی کم نظیر دارد.

این دره بکر شاید همچون خود راز و جرگلان خیلی شناخته شده نباشد و خیلی از مردم آن را نشناسند. اما اگر در فصل بهار به باغ دره سفر کنید، احتمالا مکانی همچون بهشت خواهید یافت که با انبوه زیبایی‌هایش چشم انتظار طبیعت دوستان خوش ذوق است.

این دره زیبا پوشش گیاهی متنوع و گسترده‌ای را داراست. در این دره شما می‌توانید قارچ‌های سمی و حتی خوراکی را ببینید. بوته‌های خار و همچنین گل‌هایی در رنگ‌های مختلف صورتی و بنفش و ... را خواهید دید.

اگر بازهم گشت و گذاری در دره انجام دهید، می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهان دارویی همچون گیاهان کاکوتی، آویشن، قله چای و گل‌های پونه و بادرنجبویه را مشاهده کنید که در کنار رودخانه‌ای رشد کرده‌اند و بافت گیاهی دره را غنی کرده‌اند.

بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید

از درختان زیبایی که در باغ دره به تعداد فراوانی یافت می‌شوند، می‌توان به درختان استوار «ارس» (Oros) یا «سرده» اشاره کرد.این درخت گونه‌ای سرو است که در مناطق کوهستانی و به خصوص در نقاطی با ارتفاع بیش از ۲۵۰۰ متر می روید.

درخت ارس با هر نوع آب و هوایی سازگار است و برگ‌های آن به شکل سوزنی هستند. درخت اروس از گونه های بسیار مقاومی است که دارای عمر طولانی است که به بیش از دو هزار سال نیز می‌رسد و همچنین در برابر بسیاری از انگل‌های طبیعی مقاوم است و به همین دلیل از دیرباز در ادبیات ایران، این درخت نمادی از جاودانگی است.

در اطراف این دره زیبا، صخره‌های بسیار بلندی نیز وجود دارند که با چینش جذاب لایه‌های برش خورده افقی شان بسیار چشم نواز به نظر می رسند. همچنین همان گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، رودخانه پر آبی نیز در باغ دره به چشم می‌خورد که زیبایی دو چندانی به این منطقه بخشیده است.

بازدید از باغ دره بجنورد را از دست ندهید

در پایان باید به این اشاره کرد که عاملی که باعث جذابیت باغ دره می شود، ترکیب گل و درخت و صخره و رودخانه است. یعنی شما با سفر به باغ دره، می‌توانید از مجموعه‌ای از آثار طبیعی که دست در دست هم داده‌اند و مکانی دل‌انگیز و جذاب را تشکیل داده‌اند، لذت ببرید. پس اگر علاقه مند به گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبا هستید، اصلا درنگ نکنید و سفر به باغ دره در استان خراسان شمالی را در برنامه خود قرار دهید.

منبع: کجارو

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جم IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    چه نیکو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید