رضا صادقی از خوانندهایی است که هر سال به دیار پدری خود در جنوب ایران می‌رود و کاملا دلی و محلی برای امام حسین می‌خواند.

نوحه رضا صادقی برای محرم با لحن جنوبی+ دانلود

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: این بار هم یک مداحی از رضا صادقی را گوش می‌دهیم. او درباره داستان مداحی خود گفت: بزرگ ترین افتخار زندگی ام به عنوان خواننده و کسی که خداوند نعمتی به او داده، این است که در ایام محرم در زادگاهم مدیحه سرایی کسی را می کنم که به نوعی الگوی فکری ام است و من به شهامت، استقامت، دیانت، سیاست زندگی و اخلاقش ایمان دارم.

او ادامه داد: من صرفا به دلیل عادت و ریشه خانواده ام وارد مدیحه سرایی نشدم بلکه سعی کردم، امام حسین(ع) و آقا ابوالفضل (ع) را به عنوان انسان های متفکر باور کنم. امام حسین(ع) برای من و خیلی از هنرمندان، فقط یک فرد مظلوم نیست که سرش را از تن جدا کردند، شهید شد و با اسب بر بدنش تاختند. برای ما امام حسین و تفکرش یک باور است.

خواننده مشهور کشورمان اظهار کرد: مدیحه سرایی برای رویداد بزرگ کربلا تاثیر شگرف لحنی، صدایی، آوایی و موسیقایی در کارهای من داشته است.

دانلود نوحه خوانی ترسم از رضا صادقی

او درباره مداحی هر ساله اش در بندرعباس هم بیان کرد: زمانی که در مسجد کوچکی در بندرعباس که پدرم متولی اش است، مدیحه سرایی می کنم، می بینم مردم از رضا صادقی خواننده که عکسش روی جلد مجله است، فارغ هستند.

آنجا دیگر این چیزها معنی ندارد. آنها به عشق امام حسین می آیند و سینه زنی می کنند. همین باعث می شود که در چنین مجالسی یکرنگ بودن را بیشتر حس کنم و خودم باشم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید