زندگی در کشور کانادا برای بسیاری مطلوب است از این رو با ما همراه باشید و درباره بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم بدانید.

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

سلام نو _ سرویس گردشگری: امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به سایر ویزاها مثل ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم وجود دارد اما قبل از اقدام، به فکر برنامه بلند مدت خود باشید. از قبل در مورد گام بعدی پس از ورود به کانادا فکر کنید و آن را جدی بگیرید چرا که شما در کشور خود احتمالا از کار خود استعفا می‌دهید و یا ممکن است اموال خود را بفروشید و با امید اقامت کانادا وارد این کشور شوید و بنابراین در صورت عدم موفقیت در کانادا، برگشت به کشور خود برایتان سخت می‌شود.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

امکان تغییر مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد بلکه ابتدا باید از طریق یکی از روش‌های تحصیلی یا کاری که در بخش‌های قبل توضیح دادیم ویزای تحصیلی یا ویزای کار کانادا بگیرید و پس از به دست آوردن شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

هنگامی که در خاک کانادا ویزای تحصیلی گرفتید، پس از فارغ‌التحصیلی باید برای ویزای کار پس از تحصیل PGWP اقدام کنید که با توجه به طول دوره تحصیل معمولا ۳ ساله است. پس از یک سال کار کردن، در صورت داشتن همه شرایط لازم می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری و برنامه تجربه کانادایی (CEC) که زیرگروه اکسپرس انتری است، درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارسال کنید.

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

همچنین با داشتن یک ساله تجربه کار در کانادا از طریق برخی برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP) هم می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید و برای همیشه در این کشور کار و زندگی کنید.

در مورد ویزای کار هم وضعیت به همین صورت است یعنی وقتی در کانادا ویزای توریستی خود را به ویزای کار تغییر دادید، پس از یک سال تجربه کاری در این کشور و همچنین داشتن دیگر شرایط می‌توانید از طریق برنامه تجربه کانادایی یا برنامه‌های PNP درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارسال کنید.

درخواست ویزای کاری در خاک کانادا

به‌دلیل محدودیت‌های سفر که منجر به کمبود نیروی کار در کانادا شده بود، دولت کانادا به‌طور موقت اجازه داده ویزیتورها درصورت داشتن شرایط کافی، در کانادا درخواست ورک پرمیت بدهند. اگر شرایط زیر را دارید، می‌توانید در کانادا درخواست ورک پرمیت بدهید:

حین ثبت درخواست، در کانادا حضور داشته باشید؛

اگر جاب آفر شما نیاز به تاییدیه LMIA‌ دارد، تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ برای مجوز کار مخصوص کارفرما که به ویزای کاری تحت پوشش کارفرما، Employer-Specific Work Permit یا ورک پرمیت بسته هم معروف است، درخواست بدهید؛

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

ویزای ویزیتوری شما در زمان ثبت درخواست ورک پرمیت، اعتبار داشته باشد (درصورت پایان اعتبار، باید وضعیت ویزیتوری خود را پیش از ثبت درخواست، بازیابی کنید)؛

از اداره مهاجرت کانادا، معرفی‌نامه‌ای که به آن letter of introduction یا به اختصار LOI هم می‌گویند دریافت کرده باشید؛

درصورت نیاز به LMIA از کارفرمایی کانادایی، نامه‌ تاییدیه LMIA را گرفته باشید؛

از قوانین و مقررات مهاجرت و حمایت از مهاجران و پناهندگان کانادا پیروی کنید؛

اجازه پذیرش شدن در کانادا را داشته باشید؛

ثابت کنید که پس از پایان اعتبار ورک پرمیت، کانادا را ترک خواهید کرد.

درخواست ویزای تحصیلی در خاک کانادا

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پس از ورود به کانادا از طریق ویزای توریستی، دوره‌های دانشگاه یا کالجی را دیده‌ و تصمیم گرفته‌اید ویزای‌تان را تغییر بدهید و دوباره درس بخوانید. شاید هم نمی‌دانید اگر ویزای توریستی بگیرید، پس از ورود به کانادا امکان تغییر آن به ویزای تحصیلی در خاک کانادا را دارید یا خیر.

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

درست است که در اکثر موارد، لازم است خاک کانادا را ترک کرده و از وطن خودتان درخواست استادی پرمیت بدهید، اما راهِ میان‌بری هم پیش روی شما قرار دارد که امکان اقدام از داخل کانادا را فراهم می‌کند.

درصورتی که با ویزای توریستی در کانادا هستید و یکی از شرایط زیر را دارید، می‌توانید برای گرفتن استادی پرمیت در خاک کانادا اقدام کنید:

دوره‌ زبان پیش‌نیازی در یکی از موسسه‌هایی گذرانده‌اید که شماره DLI دارند؛

همسر یا والدین شما استادی پرمیت معتبر یا ورک پرمیت کانادایی معتبر دارند؛

در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی یا دبیرستان تحصیل می‌کنید؛

دانشجوی مهمان یا انتقالی در موسسه‌ای با شماره DLI هستید.

روش‌هایی برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم در کانادا

دو روش برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود دارد. اولین روش ازدواج می باشد. شما می توانید با شخصی که مقیم این کشور است ازدواج نمایید. البته به یاد داشته باشید شما باید از شرایط لازم برخوردار باشید. هر استان دارای شرایط خاص خود می باشد و شما باید حتما آن را در نظر بگیرید.

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

به یاد داشته باشید پس از ازدواج همسر شما می تواند حامی شما باشد تا شما اقامت همیشگی خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است بدانید کشور کانادا نسبت به ازدواج های صوری بسیار سخت گیر است. پس سعی کنید برای دریافت اقامت دائم از این نوع ازدواج بپرهیزید. زمانی که شما با ویزای توریستی خود وارد خاک کانادا می شوید، می توانید کارهای زیادی انجام دهید.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا به شما این فرصت را می دهد که وارد خاک کانادا شوید. زمانی که شما در کانادا هستید، ویزای توریستی این اجازه را به شما می دهد که به صورت موقت در کانادا زندگی کنید. علاوه بر این به سفر کردن بپردازید. البته به خاطر بسپارید که این یک نوع اجازه موقتی می باشد. ویزای توریستی شما فقط تا شش ماه اعتبار دارد. به یاد داشته باشید تایم اعتبار ویزای شما توسط افسر صادر می شود و او باید آن را تعیین کند. وقتی تایم اعتبار ویزای شما تمام شود، تاریخ انقضای ویزای شما به اتمام می رسد. پس از آن متاسفانه این حق را ندارید تا از کانادا دیدن نمایید.

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

سه راه برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود دارد:

اگر شخص متقاضی به کمک های انسان دوستانه احتیاج داشته باشد می تواند برای مهاجرت کانادا را انتخاب کند. او می تواند به احتمال ۵۰ تا ۶۰ درصد اقامت همیشگی کانادا را دریافت نماید.

اگر شخص متقاضی پیش از سفر به کشور کانادا درخواست مهاجرت به این کشور را داده باشد، می تواند به طور مجازی وارد خاک کانادا شود. البته به یاد داشته باشید باید حتما با تقاضای این فرد موافقت شود. او با این کار می تواند ویزای توریستی خود را در مدت زمان کوتاه به اقامت همیشگی تبدیل نماید.

همانطور که گفته شد زمانی که فرد با شهروندی که اهل کانادا باشد ازدواج کند، می تواند ویزای توریستی خود را به اقامت دائم و همیشگی تبدیل نماید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید