قفسه پالت راک که توسط استانداردهای خاص طراحی و تقویت شده است، از هر طرف امکان دسترسی آسان را فراهم می‌کند. این نوع قفسه‌بندی برای اکثر کاربردهای تجاری مناسب و همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع قفسه‌بندی برای برآوردن نیازهای ذخیره‌سازی موجودی کالاهای سنگین وزن و پر حجم شما است.

چگونه یک انبار صنعتی مجهز داشته باشیم؟

سازماندهی و ایجاد انبار صنعتی مجهز و افزایش کارایی و بهره‌وری آن یکی از اولویت‌های اصلی بسیاری از مجموعه ها و مشاغل است. امروزه بسیاری به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های اضافی و سرمایه‌گذاری هوشمند با بازگشت سرمایه خوب هستند. در این راستا ایجاد یک انبار صنعتی مجهز می‌تواند یک کار هوشمندانه باشد؛ بنابراین، سوال بسیاری این است که مقرون به صرفه‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای شروع انجام دهید چیست؟

سیستم قفسه‌بندی انبار مناسب می‌تواند به خوبی پاسخگوی این نیاز بوده و در واقع معجزه کند و انبار شما را ایمن‌تر، مقرون به صرفه‌تر و کارآمدتر سازد.

هر شکلی از انبار دارای نیازهای منحصربه‌فرد و قابلیت‌های مختلف ساختاری است. عناصر طراحی مختلف از جمله نقشه و متراژ، نقش کلیدی در تعیین نوع سیستم قفسه‌بندی انبار شما دارند. عوامل مهم دیگر عبارت‌اند از تعداد کارکنان، جدول زمانی زنجیره تأمین و نوع موجودی محصولی که به صورت کوتاه‌مدت یا بلندمدت جابجا یا ذخیره می‌شود.

انتخاب قفسه انبار مناسب از میان گزینه‌های پیکربندی موجود می‌تواند گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد؛ اما می‌توانید از کارشناسان مجرب و حرفه‌ای جهان دژ، برای مشورت استفاده کنید. جهان دژ طراح، سازنده و مجری انواع قفسه بندی انبار است و تمامی خدمات از مرحله خرید تا نصب به صورت حرفه‌ای را می‌توانید به این مجموعه بسپارید. در این مطلب به نکاتی درباره ایجاد انبار صنعتی مجهز پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

سیستم قفسه بندی مناسب را برای انبار خود انتخاب کنید

سازمان‌دهی انبار به منظور افزایش استانداردهای ایمنی، بهره‌وری کارکنان و به طور کلی بهبود کارایی نیاز به برنامه‌ریزی زیادی دارد. کار در یک انبار نامرتب و بدون سیستم سازمانی قابل تشخیص، یک کابوس برای تمامی کارکنان است.

سازمان‌دهی انبار یکی از راه‌های بهبود وضعیت است؛ اما برای انجام این کار، به یک سیستم قفسه‌بندی صنعتی مناسب برای انبار خود نیاز دارید که به شما کمک می‌کند موجودی، پالت‌ها و تجهیزات خود را مرتب و در دسترس نگه دارید.

پویا و فعال باشید

برای ایجاد تغییرات و شروع یک کار همان لحظه اقدام کنید و زمان حال را از دست ندهید. با ارزیابی دقیق نحوه مدیریت عملیات فعلی خود شروع و نقایص موجود در کار را یادداشت کنید؛ سپس برای اصلاح این مسائل برای بهبود شرایط کلی کار و جریان عملیاتی برای کارمندان خود برنامه‌ای ارائه دهید. اقدامات مشخص و قابل‌اجرا را انجام دهید تا انبار شما با راندمان بالایی اداره شود.

از اقدامات ایمنی مناسب اطمینان حاصل کنید

ایمنی کارکنان باید اولویت اصلی مدیر هر انباری باشد. عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند موجب عملکرد ضعیف کارکنان شود و افراد را از کار برای سازمان شما باز دارد.

حفظ یک انبار و محیط کار تمیز و سازمان‌یافته می‌تواند به جلوگیری از حوادث ناشی از لغزش، سقوط و حوادث مربوط به تجهیزات جابجایی اجناس و غیره کمک کند. علاوه بر این، کارکنان باید مهارت‌های لازم را کسب کنند تا اطمینان حاصل شود که نحوه استفاده از ماشین‌آلات انبار را می‌دانند و با نحوه چیدمان انبار آشنا هستند.

انعطاف‌پذیری را در نظر بگیرید

طراحی انبار باید بتواند نسبت به زمان و شرایط مختلف تغییر کند؛ زیرا تحولات بازار، به طور مداوم تقاضاهای جدید در صنعت زنجیره تأمین ایجاد می‌کند. سیستم‌های قفسه‌بندی انبار با شکل های مختلف و مدرن را می‌توان از هم جدا و حتی جابه‌جا کرد و در نهایت دوباره از ابتدا نصب کرد؛ چون سازمان‌دهی انبار در طول زمان تغییر می‌کند تا موجودی ورودی و خروجی را در خود جای دهد، این روش بهترین گزینه است.

انواع تجهیزات مناسب حمل و نقل کالاهای انبار را تهیه کنید

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در طراحی چیدمان انبار صنعتی مجهز و انتخاب نوع سیستم قفسه‌بندی موردنیاز خود در نظر بگیرید، فضای ذخیره‌سازی و جابجایی تجهیزات حمل‌ونقل اجناس موجود در انبار است.

لیفتراک‌، جرثقیل، جک‌ پالت، واکی استکر، گاری، لیفتراک سه چرخ و غیره همگی باید در صورت عدم استفاده به طور ایمن و مناسب نگهداری شوند تا از آسیب‌ها و صدمات احتمالی جلوگیری شود. حتی هنگام استفاده از آن‌ها، باید مطمئن شوید که راهروهای شما به اندازه کافی پهن یا باریک هستند تا عملیات انبارداری به صورت ایمن و کارآمد در همه زمان‌ها صورت گیرد.

پس از رعایت تمام نکات بالا وقت آن است که در اولین قدم با انواع سیستم‌های قفسه‌بندی انبارهای صنعتی آشنا شوید.

چگونه یک انبار صنعتی مجهز داشته باشیم؟

انواع سیستم‌های قفسه‌بندی انبارهای صنعتی

یک جستجوی سریع در اینترنت نشان می‌دهد که گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب واحدهای قفسه‌بندی صنعتی وجود دارد. تلاش برای تعیین اینکه کدام‌یک بهترین گزینه متناسب با شرایط شما هستند می‌تواند سخت یا کاملاً طاقت‌فرسا باشد. در ادامه فهرستی از بهترین سیستم‌های قفسه‌بندی انبار برای تصمیم‌گیری راحت شما جمع‌آوری شده است.

قفسه مشبک پیچ و مهره ای

قفسه مشبک پرکاربردترین نوع قفسه‌بندی صنعتی برای انبارها می‌باشد و متشکل از ستون ها و سیستم طبقات محکم است که برای ذخیره ایمن اجناس تقریبا سبک و کم حجم استفاده می‌شود. نصب قفسه مشبک سریع و آسان است و ظرفیت بارگذاری بسیار بالایی دارد که آن را به گزینه‌ای ایدئال برای انبارهای بزرگ با سطح موجودی زیاد تبدیل کرده است.

قفسه فلزی

قفسه‌ فلزی از طراحی گوناگون استفاده می‌کنند که شامل مهاربندهای ضربدری و سایر قطعات یدکی است تا واحد قفسه‌بندی را در جای خود محکم کند. قفسه‌های فلزی که در طرح‌های باز و بسته از هر طرف موجود است، اغلب برای انواع کاربردهای صنعتی و تجاری برای نگهداری بهینه استفاده می‌شود. این نوع قفسه‌ها علیرغم اینکه قیمت بالایی دارند، دارای فضای ذخیره‌سازی زیاد و طراحی مدرن هستند.

قفسه بندی پالت راک

قفسه پالت راک که توسط استانداردهای خاص طراحی و تقویت شده است، از هر طرف امکان دسترسی آسان را فراهم می‌کند. این نوع قفسه‌بندی برای اکثر کاربردهای تجاری مناسب و همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع قفسه‌بندی برای برآوردن نیازهای ذخیره‌سازی موجودی کالاهای سنگین وزن و پر حجم شما است. همچنین فوق العاده انعطاف پذیر است و نصب و تغییرات چیدمانی آسانی دارد.

قفسه راک کفپوشدار سنگین

راک کفپوشدار سنگین یا قفسه بالکی راک بر خلاف نام آن سبک وزن و در عین حال بادوام است که به اندازه کافی همه کاره و انعطاف‌پذیر است تا در فضاهای کوچک جا شود. همچنین از این نوع قفسه‌بندی برای نگهداری اجناس سنگین استفاده می‌شود و دلیل نام‌گذاری آن به همین علت است. اگر چیدمان انباری دارید که فضای مرده به ظاهر غیرقابل استفاده زیادی دارد، این نوع قفسه‌بندی می‌تواند به شما کمک کند از آن حداکثر استفاده را ببرید. قفسه‌بندی راک کفپوشدار سنگین شامل طراحی گوناگون بدون پیچ و مهره است که به راحتی می‌توان آن را در صورت نیاز یا برای یک‌بار استفاده جمع‌آوری و جدا کرد.

همچنین می‌توانید واحدهای قفسه‌بندی ثابت یا متحرک را انتخاب کنید که در نوع متحرک آن چرخ‌هایی در پایین برای حرکت قفسه در سرتاسر انبار منظور شده است.

چگونه یک انبار صنعتی مجهز داشته باشیم؟

سخن پایانی

جهان دژ بهترین ارائه‌دهنده تجهیزات به روز و پیشرفته قفسه‌بندی و ذخیره‌سازی کالاهای انبار در ایران است. کارشناسان و پرسنل متخصص این شرکت می‌توانند تجهیزات ذخیره‌سازی و قفسه بندی انبار بادوام و قابل اعتماد به شما ارائه دهند و فضای انبار شما را از صفر تا صد طراحی و نصب کنند. همچنین بررسی‌های سلامت و ایمنی پیش از شروع کار را انجام می‌دهند تا فضای ذخیره‌سازی و عملیات انبار شما به حداکثر بهره وری و ظرفیت برسد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید