مهم است بدانیم مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر به طول می‎انجامد از این رو با ما همراه باشید و پاسخ را دریابید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

سلام نو _ سرویس گردشگری: مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری برای هر متقاضی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همان‌طور که ممکن است بدانید، دولت کانادا برای ارتقا امنیت ساکنان و مهاجران این کشور فرایند انگشت نگاری را برای گردشگران و متقاضیان مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری قرار داده تا در وهله اول به لحاظ بیومتریک سنجش شوند و سپس پرونده آنان تشکیل شود به همین دلیل هر شخصی که تمایل داشته باشد به کانادا به عنوان مسافر یا مهاجر سفر کند لازم است که برای انجام انگشت نگاری به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود یا کشوری دیگر مراجعه کند. در ادامه به بازه زمانی صادر شدن ویزا کانادا پس از انگشت نگاری می‌پردازیم.

بعد از انگشت نگاری تا صدور ویزا کانادا

پیش از توجه به مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بایستی بدانید فرایند گرفتن ویزای توریستی، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و کاری ممکن است طولانی شود اگر تمایل دارید مدت زمان انتظار برای صادر شدن ویزا بیشتر نشود، بهتر است مدارک خود را بدون نقص ارائه دهید تا وارد پروسه فرستادن مدارک پشتیبان بعد از درخواست سفارت کانادا نشوید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

گاهی اوقات مدت زمان اعلام نتیجه ویزا کانادا به خصوص ویزا تحصیلی بیشتر از حد انتظار به طول می‌انجامد، عموما این امر به دلایل ناقص بودن مدارک پرونده و در ادامه آن درخواست سفارت کانادا برای دریافت مدارک پشتیبان، شلوغی سفارت (به علت وجود پرونده‌های اضطراری مثل پرونده‌های تقاضاکنندگان جنگ زده)، تأیید نشدن انگشت نگاری و با تأخیر رسیدن پرونده‌ها از جانب کارگزاری به کنسولگری کانادا است. به طور کلی در بسیاری از مواقع طول کشیدن اعلام نتیجه ویزا می‌تواند به معنای شانس بیشتر قبولی تلقی شود چرا که رد درخواست با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

در مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری نباید بازه یک ماهه معین شده برای انجام انگشت نگاری را لحاظ کرد و در اصل مدت انتظار برای دریافت جواب ویزا از بعد از انگشت نگاری آغاز می‌شود. با توجه به فعال نبودن سفارت کانادا در ایران و مراجعه متقاضیان ایرانی به کشورهای اطراف، در نظر داشته باشید که پس از طی کردن پروسه انگشت نگاری تا اعلام نتیجه و جواب نهایی لازم است حساب کاربری خود را بررسی کنید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

پس از انجام انگشت نگاری کدی به عنوان کد رهگیری بر رسید بیومتریک درج می‌شود و این امکان را ایجاد می‌کند تا به وسیله سایت VFS وضعیت ویزا خود را پیگیری کنید. با این توضیح، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزا کانادا شما به واسطه این سایت و مراجعه به بخش حساب کاربری قابل رؤیت است. روشی دیگر برای دریافت نتیجه درخواست ویزا، مراجعه به صورت حضوری است اما عموما ایراد این روش مشغله و حجم کار کارگزاران است.

بازه زمانی صدور ویزا کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای این بازه زمانی باید ویزای درخواستی را نیز در نظر گرفت، چرا که بدون شک ویزای گردشگری نیاز به بررسی کمتری نسبت به ویزای کاری یا تحصیلی دارد برای مثال در صورتیکه متقاضی ویزای تحصیلی متأهل باشد بایستی به طور هم زمان پرونده‌های آن‌ها بررسی شود و به جز چک کردن پرونده متقاضی اصلی نیاز به ویزای همراه برای همسر دانشجو نیز وجود دارد. به طور خلاصه توجه کنید که بعد از انگشت نگاری کانادا، مدت زمان انتظار برای اخذ ویزای تحصیلی، کاری، توریستی و سرمایه‌گذاری متفاوت است.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای تحصیل، دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا هستند از این رو حجم بالای متقاضی ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا سبب می‌شود بعد از انگشت نگاری و به نوعی تشکیل پرونده، اخذ ویزا این کشور اندکی طولانی باشد اما در آخر بین ۱۳ تا ۱۶ هفته جواب ویزای تحصیلی داده می‌شود. خبر خوشحال‌کننده این است که بعد از دریافت نتیجه، تنها یک ماه برای گرفتن برچسب ویزای تحصیلی از کانادا نیاز به سپری شدن است. این در حالی است که عموما ویزای کاری بعد از بررسی پرونده حدود ۷۰ روز طول می‌کشد تا به فرد متقاضی اعلام شود.

ویزای سرمایه‌گذاری از موفق‌ترین حالت‎های ممکن برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود و مدت زمان پذیرش یا رد درخواست این ویزا با توجه به طیف وسیع شیوه‌های سرمایه‌گذاری، نامشخص است با این حال متقاضیان بعد از تکمیل پرونده خود و ارائه مدارک، لازم است بین دو تا شش هفته برای دریافت ویزا خود انتظار بکشند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

درباره مدت زمانی که برای اخذ ویزای توریستی نیاز به انتظار است باید گفت این ویزا بین ۴ تا ۲۴ هفته زمان می‌برد و در این بازه زمانی عواملی مثل کامل نبودن مدارک و نقص در پرونده تأثیرگذار هستند. گفتنی است که ویزای توریستی کانادا در سه حالت مولتیپل یا ۵ ساله، سوپر ویزا کانادا و ویزای سنگل کانادا می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید