تحصیل در کالج‌های دولتی کانادا برای گرفتن اقامت دائم این کشور مطلوب شمار زیادی از متقاضیان است از این رو با ما همراه باشید و درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج بدانید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

سلام نو سرویس گردشگری: مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج به عنوان یکی از محبوب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود و بسیاری از متقاضیان دانشجو ایرانی تمایل دارند تا از طریق کالج‌ها و دانشگاه‌های علمی کاربردی و شرکت کردن در دوره‌های یک ساله کانادا برای اقامت این کشور اقدام کنند. این شیوه مهاجرت دو برتری به نسبت دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا دارد، اول اینکه در این کشور در قیاس با دیگر کشورهای انگلیسی زبان (به ویژه آمریکا، استرالیا و انگلیس) هزینه تحصیل کمتر است و دوم شهریه قابل قبول دوره‌های آموزشی کالج است که در قیاس با تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مناسب‌تر توصیف می‌شود.

تحصیل در کالج‌های کانادا؛ شیوه‌ای برای مهاجرت

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج تنها به واسطه تحصیل در سه کالج دولتی جورجین، هامبر و شریدان محقق می‌شود چرا که این سه کالج کد DLI دارند و این امکان را به متقاضی می‌دهد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

گفتنی است که بعد از اتمام دوره تحصیل، متقاضی بایستی به مدت یک سال به شکل تمام وقت مشغول کار در شغل‌های فنی، مدیریتی یا تخصصی باشد و برای خود سابقه کار کانادایی مهیا کند. با در نظر گرفتن ابعاد مالی و زمانی روش مهاجرت و دریافت اقامت از طریق تحصیل در کالج، می‌توان این راه را یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا دانست.

گفتنی است به دلیل بی‌ثباتی نرخ ارز و امکان تغییر قوانین برای مهاجرت، شمار زیادی از دانشجویان تمایل  دارند در زمان کمتر و به همان نسبت با صرف هزینه کمتر به اقامت در کانادا دست پیدا کنند و خبر خوشحال‌کننده این است که تحصیل در کالج این امکان را فراهم می‌کند چرا که مدت دوره تحصیل، یک سال است و همین سبب می‌شود به لحاظ پرداخت شهریه در قیاس با تحصیل در دانشگاه که با توجه به نوع دوره تحصیلی دو تا چهار سال طول می‌کشد، هزینه کمتری متقبل شوند.

در راستای اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج باید به دو نکته مهم توجه داشت؛ یک. محدود بودن دوره‌های یک ساله و وجود رقیب زیاد برای اخذ پذیرش.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

دو. محدود بودن زمان اجازه کار بعد از تحصیل. واقعیت این است که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج و گذراندن دوره‌ای یک ساله سبب می‌شود تا متقاضی اجازه اقامت برای یک سال دیگر در کشور را داشته باشد، و اگر حین این یک سال بتواند با حوزه مرتبط کاری کانادایی و تمام وقت را برای خود رقم بزند می‌تواند با داشتن هر دو شرط دریافت اقامت دائم، برای اقامت اقدام کند. توجه شود که تحصیل در دوره‌های یک ساله کالج برای افرادی است که مدرک لیسانس دارند چرا که این مقطع نیاز به پیش نیاز دارد و نحوی دوره‌ای بین لیسانس و فوق‌لیسانس تعریف می‌شود.

مهاجرت به کانادا با تحصیل در بهترین کالج‌های آن

جورجین

جورجین یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای تحصیل در کالج دولتی است که در سال ۱۹۶۷ در شهر بری استان اونتاریو تأسیس شده. این کالج دارای ۷ پردیس و ۲۶۰۰ کارمند و استاد است و از ۸۵ کشور مختلف در ۸۸ دوره آموزشی دانشجو می‌پذیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

با توجه به اینکه کالج جورجین با کارفرماهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها همکاری دارد قطعا با عملکرد خوب در دوره تحصیل، امکان معرفی از سوی کالج به کارفرماها وجود خواهد داشت (شواهد نشان از اشتغال به کاری ۹۱% از دانشجویان پس از اتمام دوره در کالج جورجین دارد).

هامبر

کالج هامبر جزء بهترین کالج‌های کانادا است که در مقاطع و دوره‌های یک ساله دانشجو می‌پذیرد. هامبر با قرارگیری در تونتو از ۱۳۰ کشور دنیا برای ۲۰۰ رشته تخصصی متقاضی دارد و از سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کالج با سابقه توانسته با ارائه آموزش‌های کاربردی و باکیفیت، سبب رضایت ۸۳ درصدی کارفرمایان از مهارت‌های کسب کرده فارغ‌التحصیلان شود. خوب است بدانید کالج هامبر همکاری قابل توجهی با مؤسسات بین‌المللی دارد و رد پلی‌تکنیک کانادا و دیوان آموزش بین‌المللی کانادا عضویت دارد.

شریدان

از سابقه‌ترین و مجهزترین کالج‌های کانادا در رشته‌های هنر و مهندسی است و یکی از بهترین کالج‌های ممکن برای فراگیری انیمیشن است. کالج شریدان در رشته‌های طراحی داخلی، طراحی مبلمان، طراحی جواهر، عکاسی، گرافیک، موسیقی، فیلم، انیمیشن، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت پروژه، کامپیوتر، مهندسی مکانیک و الکترونیک که از پرطرفدارترین‌های هنر و مهندسی به شمار می‌آیند دانشجو می‌پذیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

شریدان دارای سه پردیس بزرگ است و خوابگاه‌های آن مدرن، آرام و مقرون به صرفه توصیف می‌شود چرا که فضاهای عمومی نظیر کتابخانه دارند و اتاق‌های دو نفره آن فضای کافی برای هم‌اتاقی‌ها را داراست.

نکته جالب توجه درباره کالج شریدان، توسعه آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و ممکن است به زودی این دانشگاه با برنامه‌های مدیرهای کاربلد به استاندارهایی برای داشتن مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دست پیدا کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید