سیاه کردن عروس از چند هفته قبل از مراسم ازدواج یکی از رایج‌ترین سنت‌ها در بعضی از روستاهای اسکاتلند به‌شمار می‌رود.

بلایی که قبل از عروسی بر سر عروس های جوان می آورند! + رسم عجیب در این کشور

به گزارش سلام نو، بسیاری از محققان بر این باور هستند که سنت سیاه و گل‌آلوده کردن عروس هفته‌ها قبل از مراسم ازدواج او، از اوایل قرن نوزدهم در میان بسیاری از قبایل اسکاتلند مرسوم بوده و به عنوان بخشی از آماده‌سازی عروس برگزار شده است. در آن زمان، سنت دیگری میان مردم بسیاری از روستاهای کشور رایج بود که طی آن پاهای عروس، که پیش از این توسط خویشاوندان در ظرفی از دوده قرار می‌گرفت، باید توسط همان افراد کاملاً شسته می‌شد. اما پس از گذشت چند دهه از برگزاری این آئین، غلتاندن تمام بدن عروس در سیاهی و گل و لای از اوایل قرن بیستم میان مردم روستاهای ذکرشده از محبوبیت بیشتری برخوردار شد و تاکنون ادامه داشته است.

مراسم سیاه کردن عروس گاهی با گلی کردن او همراه با داماد انجام می‌شود که البته این سنت اغلب مربوط به فصول گرم است تا باعث سرماخوردگی آن دو نشود. این مراسم که در بیرون از منزل و اغلب در فضاهای سبز برگزار می‌شود با آئین دیگری نیز مانند کتک زدن عروس و داماد و ریختن پر روی آن‌ها همراه است که لذت گرد هم آمدن را برای مردم دوچندان می‌کند.

با گذشت زمان عروس و دامادها در بسیاری از روستاها بسیاری از آئین ذکر شده را کنار گذاشته‌اند، با این حال همچنان خویشاوندان آن‌ها را در دوده می‌غلتانند و بر این باور هستند که این کار زوج جوان را در مقابل چالش‌های قطعی پیش روی زندگی قدرتمند می‌کند.

در روستاهایی که مراسم دوده‌کشی تنها برای عروس انجام می‌شود، خویشاوندان با این کار می‌خواهند به عروس هشدار دهند که دیگر نمی‌توانند مانند دوران مجردی خود در ناز و نعمت به سر ببرند، بلکه باید پا به پای همسر خود برای خوشبختی تلاش کنند.

بدترین شکل این مراسم در بعضی از روستاهای اسکاتلند برگزار می‌شود که در آن عروس به طور کامل در جوهر قرار می‌گیرد و سپس انواعی از مواد بسیار آزاردهنده مانند ماهی مرده، تخم مرغ خام و غذاهای گندیده روی تمام بدن او پاشیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید