رئیس پلیس فتا از دستگیری ۸ نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور ۱۴۰۲ در فضای مجازی می‌کردند خبر داد.

۸ فروشنده سوالات کنکور ۱۴۰۲ بازداشت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد سودجویی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور مدعی اند که به سوالات کنکور دسترسی دارند و با مبالغ نجومی این سوالات را به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۲ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.      

 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:  طی تحقیقات سایبری کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد تعداد ۱۰ کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سوالات را با قیمت های گزاف در این کانال ها به فروش می رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی تعداد هشت نفر ادمین اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق محتلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده هیچگونه سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند و افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

وی در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و پر رنگ و لعاب فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راههای تقلب در شبکه های اجتماعی به فروش می رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی کند بلکه ممکن است آسیب های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند،لذا هموطنان هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با ما در ارتباط باشند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید