حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان از سیاست دعوت کارشناس‌های مذهبی به صداوسیما انتقاد کرد و گفت: برخی از این کارشناسان بنیه علمی مذهبی کافی ندارند.

انتقاد حاج آقا انصاریان به کارشناسان مذهبی در تلویزیون

به گزارش سلام نو به نقل از جماران، حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت: کلمه اسلام و دین در قرآن به صورت مفرد آمده و جمع ندارد که این موضوع نشان می‌دهد تا پیش از بعثت پیغمبر اسلام(ص)، دین و اسلام واقعی در میان ملت‌ها وجود نداشته و بشریت در خواب غفلت به سر می‌برده است اما با بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، اسلام اصیل، به دنیا نشان داده شد و خداوند دینی جامع که پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه بشری بوده را به حضرت محمد(ص) نازل کرد.

وی با اشاره به قیام اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به تدریج، معدن نشر اسلام واقعی و از طرفی ضامن بقای اسلام اصیل شد به گونه‌ای که مراسم عزاداری برای امام حسین(ع)، تنها مجالسی برای روضه‌خوانی و گریه نبود بلکه این جلسات در راستای نشر معارف دینی و تقویت روحیه ظلم ستیزی جهت‌گیری شد.

انصاریان در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در حوزه دین و معارف، اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند و برخی افراد که به عنوان کارشناس مذهبی در رسانه‌ها حاضر می‌شوند از بنیه علمی و دینی بالایی برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: از طرفی گاهی اوقات سخنانی توسط کارشناسان مذهبی در رسانه مطرح می شود که نه تنها با آموزه های فقهی و دینی منطبق نبوده بلکه به اعتقادات دینی مردم لطمه وارد کرده و بهانه ای را برای حمله به دین در اختیار دشمنان قرار می‌دهد؛ به عنوان نمونه چندی پیش موضوع تقابل دین و اخلاق مطرح گردید که اساسا این گزاره با ذات و جوهره پروردگار و اسلام علوی در تضاد است و سنخیتی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید