انتشار تصویری از دختر زیبا معروف به مروارید به سوژه کاربران فضای مجازی بدل شد.

دختر زیباروی مرواریدی معروف ترین دختر جهان شد + عکس

در چند ماه اخیر ورود هوش مصنوعی و استفاده از آن در هر مقوله‌ای بحث برانگیز بوده و اینبار هنرمندی فعال در حوزه دیجیتال با بازسازی اثر مشهور هلندی «دختری با گوشواره‌ مروارید» خبرساز شده است.

هوش مصنوعی در آخرین نمونه تأثیرگذاری خود به صنعت هنر و نقاشی ورود کرده و به وسیله هنرمند دیجیتال جولیان ون دیکن، به بازسازی اثر مشهور دختری با گوشواره مروارید که با دستان هنرمند یوهانس ورمیر خلق شده و مربوط به عصر طلایی هنر هلند می‌شود، پرداخته است.

این تابلو که از سال ۱۹۰۲ میلادی در مجموعه Mauritshuis لاهه قرار دارد، اثری شگفت‌انگیز و مشهور است که اکنون رقیبی ساخته هوش مصنوعی را در کنار خود می‌بیند.

دختر مرواریدی

جولیان ون دیکن خالق این اثر به درخواست موزه موریتشویس لاهه این اثر را که «دختر من با مروارید» نام نهاده، برای آن‌ها ارسال کرده تا در کنار اثر اصلی به نمایش گذاشته شود.

دختر مرواریدی

اثر تازه ون دیکن که به گفته خودش از هوش مصنوعی Midjourney و فتوشاپ در خلق این اثر استفاده کرده و دیدن آن در یک موزه سورئال است، با واکنش مثبت و منفی بازدیدکنندگان مواجه شده است.

دختر مرواریدی

یکی از مخالفان نصب این اثر در کنار نسخه اصلی در موزه لاهه، هنرمند هلندی Iris Compiet بوده که در حساب اینستاگرام نمایشگاه Mauritshuis نوشت: «این یک شرمساری و یک توهین باورنکردنی بود. به نظر می‌رسد تعداد افرادی که با این ایده موافق هستند بسیار زیاد است. این توهین به میراث ورمیر و تمام هنرمندان فعال است.»

به عقیده برخی هنرمندان، استفاده از هوش مصنوعی در خلق چنین آثاری، نمونه بارز نقض حق چاپ و ضایع کردن خالق نسخه اصلی آن است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید