در جشن ایرانی یلدا بهتر است خوش پوش و زیبا جلوه کنیم همراه باشید تا بدانیم شب یلدا چی بپوشم.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

به گزارش سلام نو یک انتخاب صحیح برای استایل شب یلدا می‌تواند شیرینی این شب خاطره‌انگیز را دوچندان کند.

بلندترین شب سال همواره برای ایرانیان مهم بوده است. اغلب خانم‌ها و آقایان ایرانی، نوعروسان و تازه‌دامادها به‌دنبال لباس‌هایی خاص، شیک و متناسب با این شب به‌یادماندنی هستند.

اگر شما نیز قصد دارید لباسی شکیل و زیبا برای یلدای خود در کنار عزیزانتان تهیه کنید و یا می‌خواهید لباس‌هایتان را با همسرتان ست کنید و در مهمانی بدرخشید.

اما تصمیم‌گیری برایتان سخت است و نمی‌دانید که چه لباس‌هایی را می‌توانید با هم بپوشید که جلوه زیباتری داشته باشند، چه رنگ‌هایی مناسب شب یلدا هستند و یا از چه المان‌هایی در لباس و اکسسوری مهمانی این شب باستانی استفاده کنید، با ما همراه باشید تا بتوانید استایل زیبا و شیکی برای خود بسازید.

نوع لباس پوشیدن ایرانیان با فرهنگ آن‌ها تناسب زیادی دارد.

در مناسبت‌های خاص مانند جشن باستانی یلدا، زمانی که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و کام خود را با خوراکی‌های مرسوم یلدایی در بلندترین شب سال شیرین می‌کنند، استایل شب یلدا برای بسیاری از افراد بسیار بااهمیت است.

این دسته، کسانی هستند که به سنت‌های دیرین علاقمندند و می‌خواهند در این مهمانی خاص، زیبا و شیک به نظر برسند.

پوشیدن پیراهن‌های بلند یا کوتاه، کت و شلوار، کت و دامن، شومیز و شلوار و اورال به رنگ‌های قرمز، سفید، سبز و مشکی همراه با اکسسوری‌های جذاب از المان‌های یلدایی مانند انار، شادی و نشاط را برای شما و خانواده‌تان به‌ارمغان خواهد آورد.

پایبندی و اهمیت به چنین جشن‌هایی، به حفظ فرهنگ و سنت‌ها کمک می‌کند. پس برای پایداری این جشن باستانی، در این مهمانی شیک بپوشید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

شب یلدا چی بپوشم

بهترین انتخاب شما برای لباسی که در شب یلدا می‌پوشید لباسی است که شما را زیباتر و شاداب‌تر نشان دهد، با استایل و شخصیت شما تناسب داشته باشد و درعین‌حال خاص، زیبا و منحصربه‌فرد به‌نظر برسد. در خرید لباس برای تکمیل استایل شب یلدا باید چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:
● انتخاب رنگ لباس: معمولاً رنگ‌های روشن مانند سفید، قرمز و سبز انتخاب خوبی برای این مناسبت مهم هستند و رنگ‌های آن‌ها با آیتم‌هایی که نماد یلدا هستند، هماهنگ است. قرمز و سبز و یا مشکی و قرمز در کنار هم استایل جذابی را برای شما رقم می‌زنند.

سبک لباس یلدا: فراموش نکنید که در هر مناسبتی، زیبایی در سادگی است. هرچقدر از لباس‌های بدون طرح و ساده استفاده کنید، شیک‌تر به نظر می‌رسید. سعی کنید از پوشیدن پیراهن، شومیز و هر نوع لباسی که طرح انار یا هندوانه دارد، خودداری و درعوض این المآن‌ها را بهعنوان اکسسوری استفاده کنید. بهترین انتخاب‌ برای لباس شب یلدا می‌تواند شومیز و شلوار، کت و دامن و یا اورال باشد که با کفش یا جوراب متناسب ست شده است.

● آرایش و ناخن هماهنگ با استایل یلدایی: برای تکمیل استایل شب یلدا از رنگ قرمز در آرایش خود استفاده کنید. حتی می‌توانید برای جذابیت بیشتر ظاهرتان از تم یلدایی در طراحی ناخن‌هایتان کمک بگیرید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

شب یلدا چه شبی است

یلدا، آخرین شب پاییز، بلندترین شب سال و از مناسبت‌های مهم و باستانی برای ایرانیان است.

طبق رسوم کهن، خانواده‌های ایرانی در این شب زیبا و خاطره‌انگیز دور هم جمع می‌شوند و اوقات خود را با خواندن شاهنامه، گرفتن فال‌حافظ و نشستن پای خاطرات بزرگترهای فامیل سپری می‌کنند.

شیرینی، باسلوق، آجیل، هندوانه و انار، پای ثابت سفره‌های یلدایی ایرانیان است.

این آیین قدیمی علاوه‌بر یادآوری سنت‌ها، خانواده‌ها را به‌ هم نزدیک‌تر می‌کند و یادشان می‌آورد درکنارهم‌بودن چه‌اندازه لذت‌بخش است.

علاوه‌برآن، طولانی‌ترین شب سال به این معناست که یک دقیقه بیشتر فرصت عشق‌ورزیدن به یکدیگر را دارید.

پوشیدن لباس‌های زیبا با تم یلدا، لذت دورهمی آن را برایتان بیشتر و خاطره آن را به‌یادماندنی‌تر می‌کند.

ترفندهای انتخاب لباس برای این شب زیبا در ادامه آمده است تا بتوانید بااستفاده از آن‌ها، همچون نگینی در حلقه‌ خانواده خود درخشان و دل‌فریب باشید.

رنگ‌های مناسب برای شب یلدا

رنگ قرمز

قرمز نماد عشق و اشتیاق، شادمانی، انرژی، قدرت، عزت و یکی از رنگ‌های اصلی یلداست.

استفاده از این رنگ علاوه‌بر نمادین‌بودن آن، در زیبایی و درخشش شما در مهمانی یلدا بسیار موثر است.

این رنگ جذاب می‌تواند در کنار سایر رنگ‌ها یک هارمونی زیبا در استایل شب یلدا برای شما ایجاد کند.

توصیه می‌شود قرمز را به‌صورت تک‌رنگ نپوشید و آن را در ترکیب با رنگ‌هایی که اشاره کردیم به کار ببرید.

جوان‌ترها و نوعروسان معمولا از این رنگ جذاب به‌همراه سفید، سبز یا مشکی در لباس خود استفاده می‌کنند.

اگر طرفدار تیپ‌های اسپرت هستید، می‌توانید یک شومیز قرمز را به‌همراه شلوار سفید یا مشکی و یا حتی شلوار جین روشن بپوشید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

این ست انتخابی در عین سادگی، بسیار امروزی و زیباست. پیراهن کوتاه و یا اورال قرمزرنگ نیز برای جوانان انتخاب مناسبی هستند.

انتخاب رنگ‌های مکمل و هماهنگ با هم، جلوه بهتری به تیپ شب یلدای شما می‌بخشد.

برای این منظور می‌توانید از پارچه‌های طرح‌دار که ترکیبی از رنگ‌های سفید، سبز و قرمز هستند، استفاده کنید.

اگر پارچه‌های ساده و تک‌رنگ را می‌پسندید، می‌توانید رنگ‌بندی لباس مهمانی خود را طبق یکی از ترکیب‌های زیر انتخاب کنید:
●بلوز با شومیز قرمز با دامن سبز: این ست ساده و جذاب را می‌توانید در این شب سرد به‌همراه ساپورت مشکی و کت تک بپوشید.
● بلوز سبز با شلوار سفید: سبز و سفید رنگ‌هایی هستند که هارمونی خوبی با هم دارند. توجه کنید سبزی که انتخاب می‌کنید مات باشد تا جلوه زیباتری به ‌نمایش بگذارد. این استایل شب یلدا می‌تواند با یک کلاه یا کیف‌دستی سبز تکمیل شود. بلوز آستین‌پفکی و شلوار بگ، انتخاب‌های بهتری برای این ست هستند.
● کت و شلوار قرمز با پیراهن سفید: اگر می‌خواهید خاص باشید و در میان مهمانان بدرخشید، کت و شلوار قرمز خود را با یک پیراهن سفید ساده ست کنید. با پوشیدن کفش پاشنه‌بلند مشکی یا سفید همراه با این ترکیب، استایلی رسمی و شیک برای خود بسازید.
● کت سبز با دامن قرمز: این ست جذاب نیز انتخابی جسورانه و خاص برای مهمانی یلداست. کت و دامن ساده و چهارخانه، هر دو ترکیبی شیک برای گروه‌های سنی مختلف هستند.
● شومیز قرمز با شلوار کتان با جین روشن: انتخاب این ست اسپرت علاوه‌بر سادگی و جذابیت، بسیار راحت است و جلوه‌ای صمیمی دارد. سعی کنید شومیز انتخابی‌تان برای این ترکیب، ساده و بدون طرح باشد. شما می‌توانید آن را با شلوار تنگ یا گشاد بپوشید.
● بلوز یا کت قرمز با شلوار مشکی: این استایل شب یلدا یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در انتخاب تیپ یلداست. می‌توانید از اکسسوری‌های جذابی را با این مدل لباس، ست کنید. مثلا همراه این لباس‌ها، کیف و کفش مشکی یا گردنبند مروارید مشکی بپوشید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

ترکیب لباس رنگ قرمز و مشکی

لباس‌های قرمز و مشکی به راحتی با هم ست می‌شوند و در کنار هم بسیار شیک و زیبا هستند.

بنابراین از محبوب‌ترین رنگ‌هایی هستند که در شب یلدا پوشیده می‌شوند. استفاده از این رنگ‌ها کنار هم، تیپ‌های متنوعی برای شما می‌سازد.

اگر طرفدار استایل دخترانه و ظریف هستید، می‌توانید یک پیراهن کوتاه قرمز را به‌همراه کت و ساپورت مشکی بپوشید و در مهمانی شب یلدا بدرخشید.

می‌توانید کت و شلوار مشکی خود را با کفش‌های پاشنه بلند و پیراهن قرمز ست کنید.

حتی می‌توانید از شال، کلاه، کیف و اکسسوری قرمز به همراه لباس‌های مشکی استفاده کنید. پوشیدن یک پلیور قرمز خوش‌رنگ همراه با دامن چهارخانه قرمز و مشکی با گوشواره‌های بزرگ آویز، استایل شب یلدا را شکیل‌تر می‌کند.

انتخاب زیورآلات در شب یلدا

پیراهن سبز را با اکسسوری‌های قرمز ست کنید

پیراهن سبز بلند یا کوتاه ساده همراه با یک اکسسوری قرمز جذاب، استایلی زیبا، شیک و ایده‌آل برای شما خواهد ساخت.

گوشواره‌هایی با طرح اسلیمی و نگین‌های قرمز، انگشترهای درشت با نگین یاقوت و گوشواره و گردنبندهایی با طرح انار و هندوانه، زیباترین اکسسوری‌هایی هستند که می‌توانید همراه با پیراهن سبز بپوشید.

تاج، تزئینات مو، لاک ناخن قرمز و کیف و کفش قرمز رنگ نیز به خوبی با پیراهن سبز ست می‌شوند.

در کنار اکسسوری، استفاده از کیف کوچک دستی و کفش پاشنه‌بلند قرمز تیپ یلدایی شما را تکمیل می‌کند.

در انتخاب رنگ لباس جسور باشید و نگران جلب توجه رنگ‌های قرمز جیغ نباشید.

این رنگ اگر به‌شکل صحیح و در کنار رنگ سبز به کار برود، نه‌تنها شیک و دلرباست، بلکه جلوه‌ای گرم و دوستانه به چهره شما می‌بخشد.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

اکسسوری‌های مناسب شب یلدا

استایل شب یلدا با استفاده از اکسسوری‌های مناسب و جذاب، کامل می‌شود.

زیورآلات، تزئینات مو و تاج یا گیره‌سر در مهمانی، جلوه زیباتری به لباس شما می‌بخشند.

اکسسوری موردعلاقه باسلیقه‌ها، گوشواره‌های بلند و بزرگ با طرح‌های اسلیمی، انار و هندوانه با نگین‌های براق قرمز یا سبز است.

همچنین می‌توانید از گردنبندهای ست با گوشواره‌های خود استفاده کنید و یا یک یا چند رج گردنبند مروارید ساده بیندازید.

اگر در این شب باستانی کت و شلوار می‌پوشید، سنجاق‌سینه‌ای با نگین‌های قرمز یا مشکی، یک اکسسوری بسیار شیک برای استفاده همراه با کت خواهد بود.

دستبندهای مهره‌ای یا بافت که المان‌های شب یلدا در آنها به‌کار رفته است، به‌همراه انگشترهای درشت با طرح انار، استایل شیکی را برای شما رقم خواهد زد.

جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن

تنوع در استایل های یلدایی زیاد است و شما به راحتی می توانید استایل های منحصربفردی داشته باشید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

اغلب برخی افراد هستند که برای هر مهمانی لباس جدا می خرند و این خرید لباس زنانه بگونه ای است که دیگر آن لباس برای مهمانی های بعدی مناسب نمی باشد مثلا یکی از همین مناسبت ها لباس شب یلدا که ممکن است طرح هایی انتخاب کنند که واقعا برای مراسم های دیگر مناسب نباشند از این رو بهتر است موقع انتخاب لباس بیشتر دقت کنید تا هم بتوانید تم مورد نظر را رعایت کنید و هم هزینه الکی روی دست خودتون نگذارید مثلا برای اینکه مناسبت خاصی را در استایل خود نمایش دهید می توانید از اکسسوری های نمادین آن بهره ببرید:

شومیز سفید مناسب مهمانی

یکی از استایل های مناسب مهمانی شومیز های ساده سفید هستند که با انواع رنگ بندی ها ست می شوند برای شب یلدا شما می توانید شومیز سفیدی را با شلوار زرشکی و یا سبز پر رنگ ست کنید و یا از شلوار مشکی بهره ببرید همچنین از اکسسوری هایی با نماد یلدا استفاده کنید.

می توانید در مراسمات خانوادگی به جز یلدا هم از این شومیز در استایل های دیگر و با اکسسوری های متفاوت هم استفاده کنید.

استفاده از کمربند و یا ساسبند در چنین استایل هایی می تواند ظاهر شما را به کل تغییر دهد.

شما می توانید به کمک همین جزئیات استایل خود را برای شب یلدا آماده کنید. و با پوشیدن یک کفش قرمز مجلسی تیپ یلدایی خود را کامل کنید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

پیراهن مناسب یلدا

نماد شب یلدا که اغلب در تم های یلدایی و استایل ها استفاده می شود انار و هندوانه است از این رو رنگ های قرمز و سبز به عنوان رنگ های یلدایی به حساب می آیند.

یکی دیگر از استایل هایی که می توانید برای شب یلدا داشته باشید پیراهن های بلند است از این رو پوشیدن پیراهن های بلند استایلی اصیل و سنتی به ظاهر شما می بخشد پیراهن شما می تواند زرشکی پر رنگ و یا سبز پر رنگ خالص باشد که با یک کمربند به رنگ مخالف استایل شما را تکمیل خواهد کرد و یا از نقش و نگارهایی به رنگ دیگر روی آن کار کرد همچنین می توان به همراه پیراهن ساده خود از اکسسوری های مختلف جهت نمادی از استایل یلدایی استفاده کرد.

به این صورت که به همراه پیراهن سبز خود از اکسسوری های نمادین یلدا با رنگ های غالب قرمز و زرشکی استفاده کنید و یا اگر پیراهنی به رنگ قرمز یا زرشکی را انتخاب کرده اید بهتر است از اکسسوری هایی مثل گردنبند و گوشواره کلاه ها مجلسی با رنگ غالب سبز تیره یا یشمی بهره ببرید. معمولا ایجاد استایل یلدایی با پیراهن برای شب یلدا بسیار شیک و پرطرفدار است مخصوصا اگر مهمانی شما کمی رسمی و بزرگتر برگزار شود.

بلوز و دامن

یک استایل ساده، جذاب و مناسب دیگر برای مهمانی شب یلدا ست بلوز و دامن است از آن جایی که تنوع در سبک دامن ها و بلوزهای مجلسی زیاد است بنابراین به راحتی و با هر سلیقه و موقعیتی می توانید استایل یلدایی مناسب و ایده آل خود را بیابید.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

ترکیب یک دامن قرمز طرح دار با یک بلوز قرمز ساده و یا دامن سبز با طرح گل های قرمز با یک بلوز زرشکی و یا سبز ساده می تواند انتخاب مناسبی برای دورهمی یلدایی شما باشد. در این بین اگر که رنگ لباس و دامن شما یکی است می توانید از کفش و یا کمربند مشکی بهره ببرید و استایل خود را کامل کنید با این کار ظاهر شما از یک نواختی خارج می شود و استایلی شیک و مناسب خواهید داشت.

در این استایل می توانید از انواع دامن های بلند و کوتاه استفاده کنید به عنوان مثال یک شومیز یشمی به همراه دامن پلیسه زرشکی هم می تواند نمایی جذاب و شیک به استایل یلدایی شما ببخشد.

حتی می توانید تنها از یک رنگ زرشکی و یا سبز در استایل خود بهره ببرید اما در انتخاب اکسسوری و جزئیات پوشش خود مثل کلاه مجلسی، گیره سر، کمربند، کیف و یا جواهرات از طرح و نمادهای یلدایی استفاده کنید.

کت و شلوار یا کت و دامن

برای داشتن یک استایل مجلسی و رسمی می توانید از کت و شلوار و یا کت و دامن بهره ببرید. زیرا ممکن است شب یلدا را برای اولین بار جایی دعوت شده اید که نیاز است لباس شما رسمی باشد انتخاب کت و شلوار و یا کت و دامن می تواند گزینه مناسبی برای اینجور مراسمات باشد.

می توانید این ست را تک رنگ بگیرید و زیر کت آن یک شومیز سفید بپوشید. اغلب افراد تصور می کنند رنگ زرشکی و قرمز را تنها باید با مشکی ست کرد اما اگر یکبار آن را با سبز سیر ترکیب کنند متوجه تناسب بین این دو رنگ در استایل خود خواهند شد.

یک ترکیب دیگر با کت می توان به سارافون و یا پیراهن های بلند اشاره کرد که یک حالت سنتی و اصیل و شیکی را به استایل شب یلدای شما می دهد.

برای این استایل می توانید پیراهن زیر کت خود را از یک رنگ ساده استفاده کنید اما کت روی آن قاعدتا باید کوتاه و طرح دار باشد.

شب یلدا چی بپوشم؟ + جدیدترین مدل لباس برای شب یلدا برای زن و مرد

بلوز و شلوار

به جرات می توان گفت استایل بلوز و شلوار ساده و پرکاربرد راحت ترین ترکیبی است که می توانید در محیط های مختلف مخصوصا جمع های خانوادگی داشته باشید.

برای شب یلدا که یک دور همی با اقوام نزدیک است و ممکن است زمان بیشتری دور هم جمع باشید راحتی الویت دارد. بنابراین اکثرا به سراغ استایل بلوز و شلوار می روند اگر داشتن استایل یلدایی برایتان مهم است می توانید از بلوز قرمز ساده به همراه شلوار جین و یا شلوار مشکی برای استایل خود انتخاب کنید.

در استایل بلوز شلوار می توانید تمرکز بیشتر خود را روی لباس بگذارید تا شلوار زیرا نما و تاثیر بیشتری روی ظاهر و استایل شما دارد. هرچه لباس شما ساده تر باشد از اکسسوری های درشت و پرکار تری می توانید استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید