در ویترین فروشگاه اینترنتی نوین مارکت، طیف متنوعی از داکت اسپلیت‌های سقفی در معرض نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید اطلاعات و مشخصات هر مدل را در صفحه آن مشاهده کنید و اگر تمایل به خرید داشتید، سفارش خود را در فروشگاه ثبت کنید.

راهنمای خرید بهترین داکت اسپلیت سقفی

با سلام نو همراه باشید تا ببینیم در خرید داکت اسپلیت سقفی باید به چه نکاتی توجه کنیم. تجهیزات برودتی دسته‌بندی‌های متنوع و تفاوت‌های ریز و درشت فراوانی دارند که همین جزئیات زیادشان ممکن است مخاطب را سردرگم کند. یکی از این موارد، داکت اسپلیت (Ducted split) یا اسپلیت کانالی است.

با یک نگاه به معنای کلمات، کار برایمان آسان‌تر خواهد شد. کلمه اسپلیت به معنای «جدا از یکدیگر» است و به این دلیل در مورد کولرهای گازی امروزی به کار می‌رود که این تجهیزات از دو بخش مجزای یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده‌اند. داکت هم به معنی «کانال» یا «لوله» است. پس این‌طور برمی‌آید که داکت اسپلیت، سیستمی مشابه کولر گازی است که دو بخش مجزا دارد، ولی تفاوت در اینجا است که هوای خروجی آن از طریق کانال‌کشی و دریچه‌های هوا به قسمت‌های مختلف محیط منتقل می‌شود. همین‌طور هم هست. به داکت‌ها سیستم تهویه مطبوع مرکزی هم می‌گویند.

دراین‌بین در بازار ایران منظور از «داکت اسپلیت سقفی» داکت اسپلیتی است که یونیت داخلی آن در سقف قرار می‌گیرد و همراه با کانال‌کشی‌ها از نظر «پنهان» می‌شود (ترجمه کلمه Concealed). توضیح اینکه: گرچه یونیت داخلی داکت اسپلیت اغلب به شکل توکار در سقف نصب می‌شود، ولی انواعی از آن هم هستند که برای قرارگیری در دیوار کاذب طراحی می‌شوند. عبارت داکت اسپلیت سقفی برای متمایز کردن این دو نوع از یکدیگر است.

این ابزار سرمایشی، مزیت‌ها و نقاط ضعف خودش را دارد. بعضی از نقاط قوت داکت اسپلیت سقفی از قرار زیر هستند:

  • امکان پخش کردن دریچه‌های هوا در نقاط مختلف سقف اتاق که به زیبایی بیشتر و توزیع هرچه بهتر هوای خروجی دستگاه کمک می‌کند
  • مجهز به ورودی هوای تازه، برای ترکیب کردن با هوای داخل خانه (در بعضی مدل‌ها)
  • امکان تهویه هوای چند اتاق، تنها با یک یونیت داخلی
  • قابلیت کنترل آسان دستگاه، از طریق پنل دیواری مجهز به ترموستات و نمایشگر
  • سیستم گرمایشی کم‌مصرف (در مدل‌های مجهز به کویل آب گرم)
  • امکان اعمال تغییرات در جریان هوا با تغییر دادن و جابه‌جا کردن دریچه‌های هوا
  • قابل استفاده در اتاق‌هایی که با سیستم‌های سرمایشی دیگر سازگاری چندانی ندارند؛ مانند: زیرزمین و اتاق‌های آفتابگیر

البته آن روی سکه را هم نباید از قلم انداخت. درمقایسه‌با دستگاه اسپلیت، قیمت داکت اسپلیت سقفی گران‌تر است و ازطرفی این دستگاه در حین کار صدای بیشتری هم تولید می‌کند. ضمناً نصب آن به مقدمات بیشتری نیاز دارد و باید برای کانال‌کشی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن هزینه کرد. داکت اسپلیت برند میتسوبیشی چندین سال متوالی از محبوب ترین برند های تولید کننده داکت اسپلیت بوده است. اگر تمایل دارید تا از قیمت داکت اسپلیت میتسوبیشی اطلاع یابید حتما به فروشگاه نوین مارکت سری بزنید.

در این ‌بین بعضی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید بهترین داکت اسپلیت سقفی باید مدنظر قرار بگیرند عبارتند از:

  • همخوانی ظرفیت داکت اسپلیت با متراژ محل موردنظر
  • سازگاری کلاس آب ‌و هوایی سیستم تهویه با اقلیم محل زندگی یا کار
  • رده‌بندی قابل قبول دستگاه از لحاظ مصرف انرژی و مجهز بودن کمپرسور آن به سیستم اینورتر، برای مصرف کمتر و بهینه‌تر برق
  • معتبر بودن برند داکت اسپلیت و اصل بودن آن
  • پشتیبانی از قابلیت گرمایش با کویل آب گرم، برای گرم کردن به‌صرفه محیط در طول فصول سرد
  • مجهز بودن داکت اسپلیت به سیستم منطقه‌بندی (زونینگ)، در صورت نیاز به تعیین دمای اتاق‌ها به شکل مجزا و در غیر این ‌صورت، تهیه شیر کنترل، دریچه برقی و تجهیزات دیگر برای انجام این کار

راهنمای خرید بهترین داکت اسپلیت سقفی

خرید داکت اسپلیت سقفی از بانه و نوین مارکت

در ویترین فروشگاه اینترنتی نوین مارکت، طیف متنوعی از داکت اسپلیت‌های سقفی در معرض نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید اطلاعات و مشخصات هر مدل را در صفحه آن مشاهده کنید و اگر تمایل به خرید داشتید، سفارش خود را در فروشگاه ثبت کنید. برای رعایت هرچه بهتر نکات بالا، امکان آن را دارید که پیش از این کار با کارشناسان ما مشورت کنید. ضمناً امکان ثبت سفارش تلفنی هم برای شما وجود دارد.

در نوین مارکت تعیین قیمت داکت اسپلیت سقفی به دور از دست واسطه‌ها و به شکلی انجام شده که عملاً با ارزان‌ترین ارقام موجود در بازار سروکار داشته باشید. ارسال هم به سراسر ایران رایگان است و می‌توانید مبلغ سفارش را بعد از رسیدن بسته و باز کردن آن پرداخت کنید. به این شکل هم از اصل بودن داکت اسپلیت مطمئن خواهید شد و هم با خیالی راحت‌تر خرید خواهید کرد.

کار همین‌جا به پایان نمی‌رسد. یک گارانتی پنج ساله که شامل دو سال خدمات تعویض در صورت خرابی و سه سال خدمات رایگان پس از فروش می‌شود، برای شما مشتریان گرامی در نظر گرفته شده تا آنکه بعد از تحویل دادن سفارش نیز بتوانیم همچنان همراهی‌تان کنیم.

درحال‌حاضر شِش برند معتبر در بخش داکت اسپلیت‌های نوین مارکت وجود دارند. به‌عنوان نمونه، این‌ها چند مدل از داکت اسپلیت‌های سقفی موجود در فروشگاه هستند که می‌توانید مشخصات آن‌ها را از نظر بگذرانید:

  • داکت اسپلیت سقفی اجنرال ۲۴ هزار: برند ژاپنی، مجهز به کمپرسور روتاری، دارای رده انرژی A+، مناسب برای متراژ ۵۰ تا ۸۰ متر مربع
  • داکت اسپلیت سقفی ال جی ۳۰ هزار: برای متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع، دارای کمپرسور روتاری، رده انرژی A+، مجهز به وای‌فای داخلی و قابلیت‌های هوشمند، یونیت داخلی با بدنه سبک و طراحی جمع‌وجور
  • داکت اسپلیت سقفی بوش ۳۶ هزار: برند آلمانی، مناسب برای مساحت ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع، دارای کمپرسور روتاری، برچسب انرژی A++
  • داکت اسپلیت سقفی گری ۴۲ هزار: گزینه‌ای خوب برای مساحت ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر مربع، کمپرسور روتاری، رده انرژی A
  • داکت اسپلیت سقفی سامسونگ ۴۸ هزار: متراژ ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر مربع، کمپرسور روتاری، برچسب انرژی A+
  • داکت اسپلیت سقفی میتسوبیشی ۶۰ هزار: متراژ بالای ۱۷۰ متر مربع، کمپرسور اسکرال کم‌صدا و کم‌لرزش، رده انرژی A++، دارای قابلیت منطقه‌بندی و مجهز به وای‌فای داخلی. لیست قیمت داکت اسپلیت میتسوبیشی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید