زردآلو منبع خوبی برای بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که باعث محافظت زیاد در برابر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

تنظیم فشار خون با مصرف این میوه تابستانی خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: زردآلو غنی از گروهی آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام فلاونوئیدها است که نشان داده باعث محافظت زیاد در برابر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

طیبه شاهی با اشاره به خواص میوه زردآلو که به طلای تابستان معروف است، گفت: ۷۰ گرم زردالو (تقریبا دو عدد) دارای ۳۴ کالری، ۸ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۰/۲۷ گرم چربی، ۱/۵ گرم فیبر بوده و ۸درصد ویتامین آ روزانه، ۸درصد ویتامین سی، ۴درصد ویتامین ای و ۴درصد پتاسیم روزانه را تامین می‌کند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: زردآلو منبع خوبی برای بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین های A ،C و E است، علاوه بر این، غنی از گروهی آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام فلاونوئیدها است که نشان داده باعث محافظت زیاد در برابر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

شاهی با اشاره به اینکه ویتامین A نقش مهمی در جلوگیری از نابینایی شبانه، اختلال ناشی از وجود رنگدانه‌های روشن در چشم دارد، در حالی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که مستقیماً وارد چشم می‌شود تا آنها را از آسیب رادیکال آزاد محافظت کند. در صورتی که بتاکاروتن که به زردآلوها رنگ زرد-نارنجی می‌بخشد به عنوان پیش‌ساز ویتامین A عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زردآلو از نظر پتاسیم بسیار غنی است و مصرف کافی پتاسیم به جلوگیری از نفخ و حفظ فشار خون کمک می‌کند، گفت: وجود چربی های سالم در هسته زردالو به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: هسته های زردآلو همچنین حاوی اسیدهای چرب ضروری (امگا ۶ و امگا ۳) هستند که به مبارزه با بیماری‌های قلبی، بهبود سلامت روان و داشتن مزایای دیگر کمک می‌کند.

شاهی یادآور شد: در هسته های تلخ، آمیگدالین۱۷ وجود دارد که اگر چه اثرات ضد سرطان آن در تحقیقات گزارش شده، ولی مصرف بالای این ماده تلخ باعث سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ، تنفس سریع و پی در پی، ضربان قلب سریع، بی‌قراری، ضعف و حتی می‌تواند منجر به آسیب قلب، مغز و اعصاب شود و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید