شاهرخ خان بازیگر سینما هند با شرکت در یک برنامه تلویزیونی از او درمورد معنی اسمش سوال شد و به زیبایی توضیح داد.

شاهرخ خان  معنی اسمش را به زیبایی توضیح داد + فیلم

به گزارش سلام نو، شاهرخ خان متولد 2 نوامبر 1965 در هند، بازیگر، خواننده و مجری است.

شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) روز 11 آبان 1344 در شهر دهلی هند و در یک خانواده 4 نفره مسلمان به زبان پشتو بدنیا آمد و در محله راجندرا ناگار بزرگ شد.

او یک خواهر بزرگتر بنام «شهناز لاله رخ» دارد، پدرش از فعالان استقلال هند از پشتو بود که در سال 1981 در 16 سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت مادرش لطیف فاطمه دختر یکی از فرمانده هان ارتش هند و اهل پنجاب پاکستان کنونی بود که ایشان هم سال 1991 بر اثر بیماری دیابت از دنیا رفت.

شاهرخ خان فارغ التحصل لیسانس رشته اقتصاد از دانشگاه دهلی نو و فوق لیسانس فیلمسازی می باشد که از 23 سالگی بازیگری آغاز کرد و با بازی در فیلم «دل‌شکسته عاشق عروس را می‌ برد» در نقش راج به شهرت رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

شاهرخ خان پس از آن سال در فیلم های «دل دیوانه است»، «داره یه اتفاقایی میفته» و «دوداس» موفقیت های خود را تکرار کردشاهرخ خان سال 1983 زمانی که 18 ساله بود با «گوری چیبر» تهیه کننده و طراح داخلی در یک جشن تولد آشنا شد سرانجام این زوج پس از 8 سال رابطه عاشقانه در 25 اکتبر 1991 در یک مراسم سنتی هندوی پنجابی با هم دیگر ازدواج کردند.

ثمره این زندگی دو پسر به نام های آریان متولد 1997 و آبراهام متولد 2013 که از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمده و یک دختر به نام سوهانا متولد 2000 است.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید