سخنگوی کرملین ادعای زلنسکی درباره تدارکات برای یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را دروغ خواند.

واکنش کرملین به ادعای زلنسکی درباره تصمیم تازه روسیه

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اظهارات رئیس جمهور اوکراین را که ادعا می‌کند تدارکات برای یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال انجام است، "دروغی دیگر" خواند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت، روسیه درصدد منفجر کردن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیاست چرا که علاقه‌ای به امنیت اوکراین ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری گفت: این نیز دروغی دیگر است.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری تاکید کرد، روسیه شاهد اختلافات احتمالی میان کشورهای غربی و افزایش فشار بر کی‌یف با توجه به شکست‌های ضد حمله اوکراین است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد که نیروهای اوکراینی پس از 16 روز روند فعالیت خود را کند کرده و در حال گروه‌بندی مجدد هستند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا شکست‌های ارتش اوکراین در خط مقدم کشورها را به پای میز مذاکرع نزدیک‌تر می‌کند یا خیر، گفت: ما شاهد اختلافات احتمالی در بین کشورهای غربی و فشار فوق‌العاده‌ای بر کی‌یف برای ادامه دادن به مبارزه تا آخرین سرباز هستیم.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که در آینده نزدیک تماس‌هایی میان الکسی لیخاچف، رئیس شرکت روس‌اتم و رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار خواهد شد.

وی افزود: ما تماس‌هایی را میان گروشی و لیخاچف برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم. گفت‌وگوها و همکاری ما با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد. ما به ادامه این ارتباطات علاقه‌مند هستیم. و این علاقه دو طرفه است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید