گربه ای که به طور منظم بیرون آورده می شود و زمان زیادی را با هم می گذراند به غذای بیشتری نیاز دارد زیرا انرژی بیشتری مصرف می کند.

بهترین برنامه غذایی برای گربه خانگی

رژیم غذایی در گربه ها چگونه باید باشد؟

گربه ها در محیط طبیعی خود از حیوانات و حشراتی که شکار می کنند تغذیه می کنند. گربه های اهلی شروع به زندگی در شهرها کردند. آنها زباله های خیابانی، غذایی که مردم داده اند، حیوانات کوچک مانند پرندگان و موش ها و حشراتی مانند کرم، حشرات و مگس ها را می خورند.

آنها آب را از گودال های کوچک مانند نهرها و آب باران می نوشند. بنابراین، گربه ها سعی می کنند نیازهای غذایی خود را برآورده کنند و زنده بمانند. این واقعیت که گربه ها شکارچی موش و آفات هستند، دلیل اصلی اینکه مردم شروع به نگهداری از گربه کردند، بوده است. به این ترتیب گربه ها اکنون اهلی شده اند.

آنها با ما در خانه ها، باغ ها و خیابان های ما زندگی می کنند. گربه هایی که ما در خانه نگه می داریم ممکن است برای زندگی در بیرون، شکار و محافظت از خود مشکل داشته باشند، زیرا آنها به زندگی خانگی عادت کرده اند.

گربه ها چه می خورند؟ تغذیه چگونه باید باشد؟

بهترین برنامه غذایی برای گربه خانگی

گربه ها با اهلی شدن به حیوانات خانگی بسیار زیبا تبدیل شده اند. با این حال، آنها ذاتاً شکارچی هستند و از تعقیب طعمه خیالی خود در خانه دست بر نمی دارند، هر چند با غذای خاصی که به آنها داده می شود، تغذیه می شوند.

حتی اگر سیر باشند، در خانه یا باغی که به آنها غذا می دهند، موش یا حشرات را با غریزه شکار خود می گیرند. زیرا گربه‌ها نه برای غذا ، بلکه با غریزه‌ای که ویژگی‌های شکارشان داده می‌شود، می‌کشند.

دوستداران گربه که در خانه یا باغ خود گربه دارند، معمولاً وقتی پرنده کشته شده را می آورند یا جلوی آنها پرواز می کنند، با تعجب به گربه های خود نگاه می کنند.

در حالی که چیزی که گربه ها می خواهند انجام دهند این است که به شما هدیه دهند و در چشمان شما قرار بگیرند. بیشتر اوقات، آنها این حیواناتی را که شکار می کنند نمی خورند، فقط بازی می کنند. با اهلی شدن گربه ها , آنها به غذاهای خانگی یا غذای خشک گربه دناپت و غذاهای مرطوبی که مخصوص آنها تهیه می شود عادت کرده اند.

چگونه باید به گربه ها خدمت کرد؟

آب یا غذایی که به گربه ها داده می شود باید در کاسه های فولادی، چینی یا شیشه ای داده شود. همچنین می توانید ظروف آب و غذا را که مخصوص گربه ها ساخته شده اند، در فروشگاه های حیوانات خانگی یا دامپزشکان تهیه کنید.

به خصوص ظروف فولادی بهترین انتخاب از نظر محافظت از گربه شما در برابر حوادث احتمالی هستند، زیرا از موادی ساخته شده اند که گربه شما نمی تواند آنها را بزند یا بشکند. به گربه ها نباید آب و غذا در ظروف پلاستیکی داده شود.

تولید مواد سرطان‌زا توسط پلاستیک در آب و غذای گرم که مدت‌هاست در انتظار آن است، برای سلامت حیوانات و همچنین سلامت انسان مضر است.

علاوه بر این، بیشتر گربه ها به دلیل بوی بد، تمایلی به مصرف آب و غذا در ظروف پلاستیکی ندارند.

گربه ها موجوداتی بسیار حساس به بو هستند. گربه ها که عموماً موجوداتی کم مصرف آب هستند، تمایلی به نوشیدن آب منتظر و بدبو ندارند. بیشتر گربه ها دوست دارند آب شیرین بنوشند . به همین دلیل، تعداد گربه هایی که ترجیح می دهند از کاسه آب ننوشند، بلکه آبی را که از شیر سرازیر می شود بنوشند بسیار زیاد است.

به منظور تشویق گربه ها به نوشیدن آب، ظروف آب مخصوصی شبیه یک آبشار کوچک تولید شده است. به خصوص برای گربه هایی که دوست دارند آب جاری بنوشند، می توان این ظروف آب را نیز ترجیح داد که با چرخش مجدد آب را همیشه تازه نگه می دارد.

چه غذاهای خانگی به گربه ها داده می شود - مضرات آشپزی در خانه؟

بهترین برنامه غذایی برای گربه خانگی

اگر می‌خواهید به گربه‌تان غذای خانگی بدهید ، بهتر است در جوانی به آن عادت کنید. وعده های غذایی که می دهید باید بر پایه پروتئین باشد، مانند گوشت، (مرغ، ماهی و گوشت قرمز)، تخم مرغ آب پز و غیره. زیرا گربه ها به طور طبیعی نیاز به تغذیه با پروتئین دارند.

با این حال، دادن گوشت خام به گربه اشتباه است زیرا باعث تشکیل انگل های داخلی می شود و می تواند مشکلات جدی برای سلامتی گربه و صاحبان آن ایجاد کند. به همین دلیل لازم است گوشت هایی مانند سوسیس و کالباس را با خوب پختن آنها بپزید.

ترکیب سبزیجات آب پز (سیب زمینی، هویج کدو سبز و غیره) و گوشت کاندیدای خوبی برای تبدیل شدن به یک غذای سالم برای گربه شما است. اما مقدار کمی ماست برای کلسیم نیز باید به منو اضافه شود.

برخلاف تصور عموم گربه ها نمی توانند شیر گاو را هضم کنند و لاکتوز موجود در آن برای معده آنها مفید نیست بنابراین بهتر است به جای شیر به گربه ها ماست بدون خامه و پنیر بدون نمک داده شود.

غذاهای حساس به گربه ها

گربه ها آلرژی غذایی دارند. به همین دلیل باید به غذاهایی که باید داده شود توجه کرد و واکنش های گربه را دنبال کرد.

مثلا؛ اگرچه مرغ منبع غذایی خوبی برای گربه ها است، اما می تواند در برخی از گربه ها واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

این نوع آلرژی که می تواند خود را به صورت خارش و ریزش مو و یا به صورت جوش نشان دهد، نشان می دهد که لازم نیست مرغ را به گربه بدهید.

برخی از غذاها برای گربه کاملاً ممنوع است. در ابتدای مصرف این غذاها، غذاهای شور، سرخ شده، غذاهای شیرین مانند شکلات، بستنی، گوشت های شور و تند مانند سوسیس، بیکن و نوشیدنی های حاوی لاکتوز یا اسید مانند شیر گاو برای گربه ها بسیار مضر است. هرگز نباید داده شود. اگر وقت نداشتید شما میتوانید خرید کنسرو گربه داشته باشید و به سلامتی گربه تان هم اهمیت داده اید.

استفاده و انتخاب خشک نشدن در گربه ها

بهترین برنامه غذایی برای گربه خانگی

اگرچه برندهای زیادی در انتخاب غذای خشک برای گربه ها مانند سگ ها غذای خشک سگ دناپت وجود دارد، اما برخلاف تصور عموم، همه آنها برای گربه ها خوب نیستند.

به همین دلیل باید غذاهای باکیفیت و غنی از پروتئین با کربوهیدرات کم یا بدون کربوهیدرات انتخاب شود. در غیر این صورت، خوراک های بی کیفیت که هیچ ارزش غذایی برای گربه شما ندارند و حتی به سلامت او آسیب می رسانند، ضرر خواهند داشت نه منفعت.

بیماری های کلیوی برای گربه ها بسیار خطرناک است . به ویژه در گربه های نر که با غذای خشک تغذیه می شوند، شایع است.

نمودار برنامه تغذیه گربه

اگر گربه ای دارید که زیاد بیرون نمی رود ، اگر هر دقیقه با هم بازی نکنید، احتمالا انرژی بسیار کمی خرج می کند . نیاز غذایی یک گربه ۳.۴ کیلوگرمی بدون اضافه وزن ۳۵۰ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم در روز است.

گربه ای که به طور منظم بیرون آورده می شود و زمان زیادی را با هم می گذراند به غذای بیشتری نیاز دارد زیرا انرژی بیشتری مصرف می کند. این نیاز ۷۰ کیلو کالری در کیلوگرم در روز است . این نیازها بسته به تغییرات فصلی و هورمون های جنسی تغییر می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید