آنتی اسکالانت قلیایی یکی از انواع آنتی اسکالانت برای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس است که دارای PH قلیایی و TDS بالاست و با ساختار مولکولی که دارد مانع از تشکیل رسوب در منافذ غشای فیلتر ممبران می‌شود.

آنتی اسکالانت قلیایی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنتی اسکالانت قلیایی دارای PH  قلیایی وزن مخصوص بالایی است که، برای آب‌هایی با مقدار املاح و TDS بالا کاربرد دارد. این نوع آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای آنتی اسکالانت جلوگیری از تشکیل رسوب و گرفتگی فیلترهای ممبران است. به این منظور آنتی اسکالانت در بخش پیش تصفیه سیستم‌های اسمز معکوس صنعتی با دوز مشخص به آب ورودی تزریق می‌شود تا از ته نشین شدن املاح و رسوبات آب در سطح غشای فیلتر ممبران جلوگیری کرده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر ممبران و بازدهی سیستم تصفیه آب شود.

اساس عملکرد آنتی اسکالانت قلیایی به این صورت است که، قبل از ورود آب به سیستم آنتی اسکالانت با دوز تعیین شده توسط طراح سیستم به آب ورودی تزریق می‌شود تا در اثر ساختار مولکولی که دارد مانع از ته نشین شدن ذرات و املاح آب و گرفتگی منافذ فیلتر ممبران شود. آنتی اسکالانت قلیایی برای حذف رسوبات از آب‌هایی با TDS بالا کاربرد دارد. آنتی اسکالانت قلیایی بسته به نوع و برند سازنده می‌تواند به صورت خالص یا رقیق شده با آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه آب استفاده شود.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنتی اسکالانت آبین روی لینک کلیک کنید

کاربرد آنتی اسکالانت قلیایی

آنتی اسکالانت قلیایی در بسیاری از صنایع و کاربردها برای جلوگیری از تشکیل رسوب مورد استفاده قرار می‌گیرد که، برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس (RO)
  • خاصیت بازدارندگی رسوب بالا در برابر انواع رسوبات غیر آلی مانند کربنات‌ها، سولفات‌ها و فسفات‌‍ها
  • کنترل رسوبات هیدروکسیدهای فلزی، نمک های معدنی و ذرات کلوئیدی در غشای ممبران‌های سلولزی و پلی آمیدی
  • برای جلوگیری از تشکیل رسوبات سیلیکا، آهن، کربنات کلسیم و سولفات کلسیم
  • ممانعت از تشکیل ریوبات سولفات باریم و استرانسیوم
  • برای جلوگیری از تشکیل رسوب فلزات سه ظرفیتی مانند منگنز و آلومینیوم
  • کاهش میزان رسوب در سیستم و در نتیجه کاهش تعداد دفعات نیاز به شستشو در سیستم‌های RO

نحوه استفاده از آنتی اسکالانت قلیایی

برای استفاده از آنتی اسکالانت قلیایی می‌توان آن را به صورت خالص یا رقیق شده در آب مورد استفاده قرار داد. نسبت مقدار آنتی اسکالانت به آب برای رقیق سازی این ماده طبق پارامترهایی از جمله آنالیز آب خام تعیین می‌شود. علاوه بر این دوز تزریق آنتی اسکالانت به کیفیت آب ورودی و مقدار یا درصد بازیابی در نظر گرفته شده در زمان طراحی سیستم اسمز معکوس نیز بستگی دارد.

نکته مهم برای استفاده از آنتی اسکالانت قلیایی این است که، استفاده از این محصول و رقیق‌سازی آن باید مطابق با اطلاعات درج شده در دیتا شیت محصول که توسط کارخانه سازنده ارائه می‌شود، انجام شود. هم‌چنین برای این که آنتی اسکالانت قلیایی بهترین عملکرد و کارایی را در تولید آب تصفیه شده توسط سیستم داشته باشد باید دوز مشخص آن و هم چنین شرایط سیستم تزریق توسط کارشناسان در این زمینه تعیین شود.

آنتی اسکالانت قلیایی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزیت‌های استفاده از آنتی اسکالانت قلیایی

آنتی اسکالانت قلیایی برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای مزیت‌های زیر است:

۱- سازگار با انواع غشاهای پلی آمید و سلولزی

۲- قابلیت انحلال در آب به صورت کامل

۳- بهترین عملکرد در سیستم های تصفیه آب دریا که دارای سولفات و سیلیکای بالا هستند.

۴- کاهش هزینه‌های سیستم

۵- قدرت پخش کنندگی بالا برای ذرات کلوئیدی

۶- دارای ترکیبات غیر سمی

آنتی اسکالانت قلیایی چیست و چه کاربردی دارد؟

فروش آنتی اسکالانت قلیایی

آنتی اسکالانت قلیایی یکی از انواع آنتی اسکالانت برای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس است که دارای PH قلیایی و TDS بالاست و با ساختار مولکولی که دارد مانع از تشکیل رسوب در منافذ غشای فیلتر ممبران می‌شود. برندهای مختلف سازنده آنتی اسکالانت چه از نوع وارداتی و چه داخلی دارای آنتی اسکالانت‌ها در انواع اسیدی یا قلیایی می‌باشند.

بسیاری از این برندها توسط وب سایت ها یا فروشندگان مختلف به بازار عرضه می‌شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که از کدام یک از این عاملین فروش می‌توان آنتی اسکالانت مرغوب و مناسب را خریداری کرد!؟

در پاسخ به این سوال باید گفت برای اطمینان از اصالت و کیفیت آنتی اسکالانت در اولین قدم باید تنها به فروشگاه‌ها یا وب سایت های معتبر تولید کننده یا وارد کننده مواد شیمیایی تصفیه آب مراجعه کنید. در این مجموعه‌های به این دلیل که یا خود وارد کننده مستقیم آنتی اسکالانت هستند و یا از طریق وارد کنندگان معتبر در کشور محصولات خود را تامین می‌کنند، اطمینان بیش‌تری برای مشتری نسبت به اصالت و کیفیت محصول ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، قیمت مناسب محصول که از طریق حذف واسطه ها برآورده می‌شود، تنها در مجموعه‌های بزرگی که با تامین کنندگان برتر کشور به صورت مستقیم در ارتباط هستند امکان‌پذیر است.

بنابراین توصیه می‌شود به دلیل اهمیت زیادی که آنتی اسکالانت در محافظت از فیلترهای ممبران دارد، قبل از انتخاب و خرید آن ابتدا از طریق مشاوره با کارشناسان فروش شرکت های معتبر نسبت به انتخاب صحیح و متناسب محصول اطمینان پیدا کنید. به این ترتیب هم هزینه‌های خرید مواد شیمیایی را در سیستم‌تان کاهش می‌دهید و هم از ایجاد آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب در دستگاه جلوگیری کرده‌اید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید