سفر به ماسال وجود هر مسافری را سرشار می‌کند، به همین جهت همراه باشید و درباره چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال بدانید.

چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال

سلام نو _ سرویس گردشگری: گیلان استان سبزی‌ها و مناظر چشم نواز، در میان استان‌های کشور محبوب و بسیار گردشگر پذیر است. اما شهرستان‌هایی دارد که با وجود طبیعتی بینظیر و خیره کننده نا شناخته مانده‌اند. سفر به این مناطق مخفی خالی از لطف نیست و تجربه‌ای فراموش نشدنی را به شما هدیه خواهد داد. در این مقاله قصد داریم شاندرمن ماسال، گل سر سبد مناطق دیدنی گیلان را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا با بام سبز ماسال بیشتر آشنا شوید.

چشم‌اندازهای شاندرمن

شهرستان ماسال در سال ۱۳۷۶ از تالش جدا شد. در حال حاضر ماسال، متشکل از دو بخش مرکزی و شاندرمن است که هر یک جاذبه‌ها و طبیعت منحصر به فرد خود را دارند. دو رودخانه بزرگ خالکایی که از قله شاه معلم با ارتفاع ۳۱۵۰ متر، سرچشمه گرفته و پس از طی ۴۰ کیلومتر از داخل شهر ماسال عبور می‌کند و رودخانه مرغک شاندرمن، روح بخش طبیعت بینظیر این دو منطقه هستند و با عبور از دل شهر زندگی را در رگ‌های طبیعت ماسال می‌دمند.

چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال

شهر ماسال خود مانند تکه‌ای از بهشت در شمال کشور می‌باشد و به تبع آن، شاندرمن ماسال با وجود بیش از ۷۰۰۰۰ هکتار دشت و جنگل و سبزی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت و گذار و طبیعت گردی است. رودها، چشمه‌های پاک و خروشان، جنگل‌های انبوه با پوشش گیاهی و جانوری ویژه، آبشارهای دیدنی، غارهای سحر انگیز و مرموز، مردمی میهمان نواز و هنرمند، تاریخی غنی و امکانات رفاهی تکمیل، همه و همه شاندرمن ماسال را تبدیل به یک قطب گردشگری بینظیر، برای عاشقان طبیعت می‌کند.

زمانی که از زندگی یکنواخت شهری خسته شده‌اید و به دنبال مکانی برای صفا دادن روح و جان خود هستید، این طبیعت روح بخش، با آغوشی باز پذیرای شما خواهد بود و قطعا لذت سفر به شاندرمن ماسال، تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

شاندرمن کجاست؟

شاندرمن، بخشی از بهشت ایران است که در استان گیلان واقع شده است. اگر دنبال شهری آرام و خوش آب و هوا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به شاندرمن سری بزنید. این منطقه به مناظر زیبایش معروف است.

چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال

شهرستان ماسال که در استان گیلان واقع شده، از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده است. یکی از دلایلی که این بخش معروف شده است، وجود روستای بزرگی به نام سیاهمرد است. این روستا بالغ بر چهار هزار نفر جمعیت دارد. شاندرمن به زبان تالشی به معنای «با من رفتن» است. می‌گویند شاندرمن در گذشته دارای کاروانسراهایی بوده است. در واقع محل عبور و اتراق کاروان‎هایی به سمت تالش شمالی و خلخال بوده است، به همین دلیل به این نام، نامگذاری شده است.

شهرستان شاندرمن در واقع یک منطقه توریستی و دهکده‌ای بزرگ است. نام شاندرمن از ایل بزرگی که قبلا در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند گرفته شده و به معنای با من رفتن، است. این دهکده در غرب استان گیلان و در فاصله ۴۰ کیلومتری از ماسوله و ۹۵ کیلومتری از آستارا قرار دارد. از سمت آستارا و اردبیل که بروید با جاده‌ای فوق العاده و دیدنی مواجه خواهید شد.

چرا شاندرمن خاص است؟

شما می‌توانید در شاندرمن مناظر بسیار چشمگیری را مشاهده کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. در این بخش از ماسال، جنگلی وجود دارد به نام تاسکو.

چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال

به جز مناطق جنگلی این بخش، شما می‌توانید از ییلاقات خوش آب و هوا و بقاع متبرکه متعدد دیدن نمایید. جالب است بدانید که ماسال حدود 17 غار کوچک و بزرگ دارد که بزرگترین این غارها در بخش شاندرمن واقع شده است. این غار که به نام آویشو شناخته شده است در جنوب غربی شاندرمن قرار گرفته است.

در سفر به شاندرمن چه می‎بینم؟

غار آویشو

این غار در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا و بین مناطقی همچون «تائی بنه»، «انده چو» و «خماسون» در بستر دره ای کم آب قرار دارد. غار آویشو از بزرگترین غارهای استان گیلان است و در نوع خود یکی از کم‌نظیرترین غارها در سطح کشور است. قندیل‎‌های زیبا، ستون‌های آهکی و آبشار‎های دیدنی این غار باعث شده است تا این غار به یکی از جاذبه‌های دیدنی شاندرمن تبدیل شود. این غار با دهانه ‌ای بسیار بزرگ به ارتفاع ۱۹ متر و عرض ۱۴ متر از غارهای بی‌نظیر استان گیلان است و تاکنون بیش از ۲ هزار متر از عمق غار توسط غارنوردان و کوه‌ نوردان محلی کشف‌ شده است. به غار آویشو لقب طولانی‎ترین غار ایران را داده‌اند.

چشم‌اندازهای درجه یک شاندرمن ماسال

برای دیدن شاندرمن کی سفر کنیم؟

شاندرمن از نظر آب و هوا دارای شرایط مرطوب جلگه‌ای است. در قسمت غربی شاندرمن که شامل نواحی کوهستانی است شرایط مرطوب جلگه ای به نیمه مرطوب سرد تبدیل می شود. بهترین زمان سفر به این منطقه از اردیبهشت شروع می‌شود وتا مهرماه ادامه دارد. البته قابل ذکر است که در تابستان هوا این منطقه کمی شرجی می‌شود.

از چه مسیری به شاندرمن برویم؟

اگر از تهران عازم شاندرمن هستید باید بدانید که تقریبا پنج ساعت بدون توقف در راه خواهید بود. شما می‌بایست اول خود را به استان گیلان برسانید. برای این منظور شما می توانید وارد جاده قزوینرشت شده و حدود 220 کیلومتر به سمت شمال حرکت نمایید. سپس مسیر خود را به جاده فومن – سراوان تغییر دهید. شما پس از حدودا 55 کیلومتر به شاندرمن خواهید رسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • گردشگر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 0
    واقعا جای قشنگیه شاندرمن حتما تشریف ببرین وازجاهای دیدنیش لذت ببرین.جاهای دیدنی مانند.ییلاقات دشته.خشکه دریا.دشت النزه .آبشاروزن.غارآویشو.وصدها جاهای دیگرکه درشاندرمن زیباقراردارد.
  • مینو IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    خیلی به ما خوش گذشت امیدوارم شما یه بار در عمرتون هم که شده برید و لذت برید☘️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید