۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 55444693

تماشای شهر بر بام آن هیجان‌انگیز و خاص توصیف می‌شود از این رو با ما همراه باشید و درباره بام فوق‌العاده مشهد بدانید.

بام فوق‌العاده مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک کوهستانی خورشید مشهد یا بام هاشمیه، در منطقه‌ای با نام کوهسر واقع شده است. ضلع شمالی این پارک به بلوار هاشمیه مشهد ختم می‌شود و از این رو برخی افراد آن را با نام بام هاشمیه نیز می‌شناسند. اگر از نظر جغرافیایی بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم که این پارک تفریحی مشهد در جنوب غرب شهر و تا حدودی نزدیک به دانشگاه فردوسی قرار دارد.

معرفی پارک خورشید مشهد

مشهد در همسایگی رشته‌کوه‌های بینالود در استان خراسان رضوی واقع شده است و مناطق ییلاقی بسیاری از جمله شاندیز و طرقبه دارد. شاندیز و طرقبه جزء مهم‌ترین جاهای تفریحی مشهد به شمار می‌آیند و بسیاری از گردشگران بازدید آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند؛ اما آیا تا به حال نام پارک کوهستانی خورشید مشهد را شنیده‌اید؟ خب در حقیقت باید گفت که این پارک تفریحی مشهد یکی از مناطق گردشگری کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. به همین خاطر اگر سری به این پارک بزنید، بیشتر شاهد حضور مردم محلی مشهد خواهید بود.

بام فوق‌العاده مشهد

این پارک در مناطق کوهستانی جنوب غرب مشهد واقع شده است. از این رو بسیاری آن را با نام بام مشهد نیز می‌شناسند. قطعاً می‌دانید که منظور از بام یک شهر، مرتفع‌ترین قسمت آن شهر است که چشم‌اندازی بی‌نظیر را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. پارک خورشید هفت تیر مشهد نیز دقیقاً در یکی از مرتفع‌ترین نقاط مشهد واقع شده است. حتی بد نیست بدانید که دلیل نام‌گذاری این پارک هم به خاطر ارتفاع بسیار آن است.

در گذشته، این پارک فقط در بین ورزشکاران شهرت داشت. بسیاری از افراد که به کوه‌پیمایی یا دوچرخه سواری در چنین محیط‌هایی علاقه‌ داشتند از این پارک استفاده می‌کردند. به‌تدریج در حدود سال ۱۳۸۴ بود که این پارک بین مردم محلی نیز شهر پیدا کرد. در حال حاضر پارک خورشید مشهد یکی از محبوب‌ترین پارک‌های کوهستانی در این شهر محسوب می‌شود. امروزه نه‌تنها ورزشکاران، بلکه خانواده‌های متعدد را نیز می‌توانید در این پارک شاهد باشید که مشغول تفریح هستند؛ اما نکته اصلی اینجاست که طی سال‌های اخیر شاهد حضور گردشگران بسیاری نیز در این پارک بوده‌ایم.

بام فوق‌العاده مشهد

بی‌تردید یکی از سؤالاتی که برای شما به وجود می‌آید همین است که چرا باید این پارک را برای تفریحات خود انتخاب کنیم؟ خب برای پاسخ به این پسش، بهتر است پارک را به دو بخش مختلف تقسیم کنیم:

بخش طبیعی پارک خورشید مشهد

همان طور که اشاره کردیم، در گذشته این پارک گزینه مناسبی برای افراد علاقه‌مند به رشته‌های پیاده‌روی، کوهپیمایی یا دوچرخه‌سواری به حساب می‌آمد که البته هنوز هم همین طور است. از این رو بخش وسیعی از این پارک تفریحی مشهد به‌صورت دست‌نخورده و بکر باقی مانده است تا این عزیزان بتوانند در آرامش کامل از ورزش خود لذت ببرند. در این بخش می‌توانید شاهد مسیرهای کوهستانی مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مسیرهای درخت‌کاری‌شده و تله‌کابین باشید. شاید از نظر بسیاری این بخش پارک خورشید به‌مراتب از بخش تفریحی آن بهتر است؛ اما بی‌تردید حضور خانواده‌ها در این قسمت برای تفریح کودکان هیجان‌انگیز نخواهد بود. اگر به ورزش یا حتی عکاسی از مناظر بکر طبیعی علاقه‌مند هستید، می‌توانید این بخش را برای بازدید خود انتخاب کنید، در غیر این صورت، بخش تفریحی برای شما گزینه مطلوبی خواهد بود.

بام فوق‌العاده مشهد

بخش تفریحی پارک خورشید مشهد

شهرداری مشهد تلاش کرده تا بخش تفریحی پارک خورشید را به محیطی بی‌نظیر و مطلوب برای تفریحات خانوادگی تبدیل کند. در وهله اول باید بدانید که برای دسترسی به بخش تفریحی لازم نیست که مسافتی را در این پارک کوهستانی پیاده‌روی کنید. این یعنی شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خود تا این بخش بیایید و حتی آن را در پارکینگ مجموعه پارک کنید. پارکینگ این مجموعه به اندازه جای پارک ۳هزار خودرو ظرفیت دارد و معمولاً به‌ندرت ظرفیت آن تکمیل می‌شود.

در این بخش هر نوع امکانات رفاهی و خدماتی که برای تفریحات خانوادگی نیاز خواهید داشت، در دسترس شما خواهد بود. در هر قسمت بخش تفریحی یک آلاچیق مسقف سیمانی با فضای کافی برای تفریحات خانوادگی به چشم می‌خورد. در کنار آلاچیق‌ها و صندلی‌های پارک، باربیکیو یا همان منقل تعبیه شده است تا آتش در قسمت‌های خطرناک ایجاد نکنید. وجود چندین سرویس‌بهداشتی و آب‌خوری نیز باعث شده تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. جالب است بدانید که برای کامل‌شدن تفریحات خانوادگی شما، این پارک دو زمین بازی مخصوص کودکان نیز تعبیه کرده است.

بام فوق‌العاده مشهد

زمین اول مخصوص بازی‌ کودکان است و در آن انواع وسیله‌ بازی و سرگرمی تعبیه کرده‌اند و زمین دوم را به پرواز بادبادک‌ها اختصاص داده‌اند. در بخش پرواز بادبادک‌ها، پنجشنبه و جمعه هر هفته می‌توانید شاهد ده‌ها کودک باشید که بادبادک‌های رنگارنگ خود را با نخی در دست گرفته‌اند و با صورتی خندان به این سو و آن سو می‌دوند. تقریباً می‌توان گفت که این مکان در روزهای آخر هفته تبدیل به فستیوالی برای نمایش کایت‌های کودکان شده است. کودکان نیز تلاش می‌کنند تا هر هفته نقص بادبادک‌های خود را برطرف کنند تا بیشتر از قبل اوج بگیرد.

منبع: ره بال آسمان

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    6 0
    سلام بام مشهد بعد از قله زو هست که منظره بی نظیری دارد پارک خورشید در حدی نیست تمام شهر مشهد را نشان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید