زن دعانویس شیاد که از فضای مجازی کسب درامد می کرد بازداشت شد.

درامد میلیاردی زن دعانویس و فالگیر

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سردار جواد تقوی، افزود: در پی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا استان اردبیل، کارشناسان با کانال تلگرامی روبرو شدند که گرداننده آن با گذاشتن تصاویر فال‌گیری، رمالی و دعانویسی اقدام به تبلیغ و انجام این کار می‌کرد که به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی ماموران مشخص شد که گرداننده این کانال تلگرامی زن بوده و با فریب کاربران فضای مجازی و به بهانه رمالی، طلسم و دعانویسی با اخذ وجه از آنان کلاهبرداری می‌کند.

وی اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی متهم طی عملیاتی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد حساب این رمال کلاهبردار ۴۲۶ تراکنش مالی داشته و در مجموع سه میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از طریق رمالی و دعانویسی به دست آورده است.

سردار تقوی با اشاره به اعتراف متهم دستگیر شده ، اضافه کرد: این مجرم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

وی تصریح کرد: توجه و اطمینان کردن به صفحات و کانال‌های رمالی و فال‌گیری در فضای مجازی اصولا عاقبت خوبی نداشته و علاوه بر ضرر مالی باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید