قیمت سکه امامی امروز در بازار به ۲۹ میلیون تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار با قیمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش دوباره قیمت طلا و سکه در بازار /سکه در یک روز ۲ میلیون گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی امروز ۲۳ خرداد ماه به حدود ۲۹ میلیون تومان رسید. این در حالی است که روز گذشته سکه کار خود را با قیمت ۲۷ میلیون تومان در بازار آغاز کرده بود.
قیمت طلا اما تغییر چندانی نداشت و فقط یک پله بالاتر رفت و به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. مثقال طلا هم کانال ۱۰ میلیون تومان را پس گرفت و از کانال ۹ میلیون تومانی خارج شد.
قیمت سکه بهار آزادی هم به ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و فقط یک قدم تا کانال ۲۶ میلیون تومانی فاصله دارد. قیمت نیم سکه هم ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان شد.
ربع سکه هم که دیروز در کانال ۹ میلیون تومان معامله می‌شد امروز این کانال را ترک کرد و به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم با قیمت ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

علت افزایش قیمت سکه چیست؟

بازار طلا و سکه در ایران نشان داده که بیش از هر چیزی به قیمت دلار داخلی وابسته است و هر حرکتی در مسیر دلار بر قیمت سکه و طلا هم اثر می‌گذارد. کاهش قیمت دلار، بازار طلا و سکه را نزولی کرد. اما افزایش قیمت دلار امروز، قیمت این فلز زردرنگ را افزایش داد.
برای همین است که برای بررسی قیمت طلا و سکه باید مسیر حرکت دلار را بررسی کرد. به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، بازار ارز از احیای برجام و نتیجه مذاکرات ناامید شده و دلار روند افزایشی پیدا کرده است.

دلار پیش از سفر سلطان عمان در محدوده ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان در نوسان بود و به پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که دلار فعلا در همین محدوده باقی می‌ماند.
الان هم به نظر می‌رسد در صورتی که احیای برجام به نتیجه نرسد، قیمت دلار به محدوده قبلی بر می‌گردد و قیمت طلا و سکه هم به موازات رشد قیمت دلار، تغییر قیمت می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید